Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تغییر پروتکل تست‌گیری گفت: تا پیش از این، طبق دستور وزارت بهداشت در صورت مثبت بودن تست یک فرد در خانواده، دیگر اعضای خانواده نیز باید تست می‌شدند اما اکنون دستورالعمل این است که افراد علامت‌دار تست شوند و به همین دلیل سطح قرنطینه‌سازی در جامعه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در خوزستان همچنان ۹ شهر قرمز هستند؛ از ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات محدودکننده‌ای درخواست کرده‌ایم و منتظر اعلام ستاد ملی هستیم تا بر این اساس تصمیم‌گیری شود.

 وی افزود: ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان در شهرهای مختلف متفاوت است. در مجموع ۸۰ درصد تخت‌های بستری خوزستان اشغال شده است اما در صورت ضرورت، امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: از سوی دیگر با وجود افزایش ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه، در همه شهرهای خوزستان تقریبا ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه پر شده است و بر اساس نیاز باز هم اقداماتی انجام شده است.

وی بیان کرد: روز گذشته یک سری دستگاه ونتیلاتور برای ماهشهر و بهبهان در نظر گرفتیم. این کمک‌ها در دو تا سه مرحله انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: وزیر بهداشت روزانه کمبودها و مشکلات خوزستان را پیگیری می‌کند اما بروز بیماری در استان خوزستان بالا است و این مساله موجب افزایش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده است.

ابول‌نژادیان گفت: در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها، بستری شیب ملایم دارد و در چند روز گذشته شاهد روند کاهشی بودیم اما روند بستری در مراقبت‌های ویژه به جز روز جمعه که مقداری کاهشی بود، همچنان وضعیت پایداری دارد و روند کاهشی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نداشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هر چند آمار مربوط به میزان عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دست نیست اما آنچه در جامعه مشاهده می‌کنیم بیانگر این است که فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت نمی‌شود. ماسک باید به عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار بگیرد اما برخی مردم، کمتر این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند.

وی گفت: خودداری از حضور در اجتماعات راهبرد دیگر است اما می‌بینیم که برخی مردم در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند. جمعیت زیادی مدت‌ها است در منزل هستند و دید و بازدید ندارند اما تعدادی از مردم باید بیشتر رعایت کنند زیرا عدم رعایت توسط برخی مردم باعث می‌شود همه درگیر بمانند.

ابول‌نژادیان اظهار کرد: اپیدمی و پیک کرونا طولانی‌تر شده است و باید به کمک یکدیگر از این پیک عبور کنیم.

وی افزود: با کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌شود باید مردم را به استفاده از ماسک دعوت کرد و باید به عنوان پدیده تمجیدشده ترویج یابد. اصرار ستاد استانی مقابله با کرونا نیز باید اجباری شدن استفاده از ماسک در اصناف، ادارات، نهادها، سازمان‌ها باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هر چند کرونا یکی از اقدامات اولویت‌دار ما است اما به دلیل اینکه در حوزه عمرانی، زیرساخت‌های ما دچار عقب‌ماندگی بوده است، باید یک سری پروژه‌های عمرانی به نتیجه برسد. به طور مثال پروژه یک اورژانس بزرگ را در بیمارستان امام اهواز داشتیم که از سال ۹۷ متوقف بود، در یک بازه زمانی پنج ماهه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن بیمارستان رازی نیز نصب شده است. در بیمارستان گلستان نیز مجموعه اتاق عمل به اتمام رسید و اکنون نیز ۴۰ تخت ICU در بیمارستان گلستان و ۳۶ تخت ICU در بیمارستان امام در حال ایجاد است. ساخت دانشکده دندانپزشکی و داروسازی نیز در دست است.

ابول‌نژادیان با اشاره به بازدید هفتگی از شهرستان‌ها بیان کرد: حمیدیه و ماهشهر کمبود دارند و امیدواریم با کمک یک خیر، بیمارستان محلی در حمیدیه احداث شود. در ماهشهر NICU نداشتیم که طراحی آن شروع شده است. بازسازی اتاق عمل بیمارستان ماهشهر نیز آغاز شده است. در رامهرمز نیز احداث اورژانس آغاز شده است که امیدواریم تا شهریورماه به پایان برسد. بیمارستان باغملک هم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون به حدود ۹۹ درصد رسیده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حوزه دانشجویی و آموزشی، حدود ۹ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز داریم که باید سامان‌دهی شوند و آموزش آن‌ها انجام شود. در تولید محتوا رتبه اول کشور را داشته‌ایم و ۲۰۰ طرح پژوهشی در حوزه کرونا در این دانشگاه در حال اجرا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در تخت‌های بیمارستانی و تعداد پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی دچار کمبود هستیم. ضریب پرستار به تخت ۰.۶۸ است که رایزنی‌های زیادی کردیم و امیدواریم با حمایت وزیر بهداشت یک سری از پرستارها که تحت عنوان نیروهای شرکتی هستند تبدیل وضعیت شوند و به مجموعه افزوده شوند.

ابول‌نژادیان با اشاره به اعزام نیروهای کمکی از دیگر استان‌ها به خوزستان گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز کمتر از ۹ نیرو برای ما اعزام شد و به صورت داوطلبانه بودند بنابراین ما روی زحمت نیروهای خودمان حساب کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها سه پزشک فوق تخصص ICU در خوزستان داریم و برخی همکاران ICU گاه ۱۵ روز از یک ماه را کشیک هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان ابتلا به کرونا و بستری در کودکان گفت: بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ کودکان ابوذر اهواز داشتیم که یک بیمار با داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کرده است.

وی افزود: این بیماری در اطفال زیاد شایع نیست اما بروز در اطفال را داریم. در بیمارستان ابوذر دو بخش برای بیماران مشکوک به کرونا که تست PCR آن‌ها منفی است و بخشی برای بیماران با PCR مثبت در نظر گرفته‌ شده است.

ابول‌نژادیان با اشاره به تغییر پروتکل تست‌گیری گفت: معیار تشخیص، تنها تست نیست بلکه علائم بالینی مهم‌ترین نکاتی است که برای ما وجود دارد. پروتکل اخیر وزارت بهداشت اصلاح و به ما ابلاغ شده است. تا پیش از این، طبق دستور وزارت بهداشت در صورت مثبت بودن تست یک فرد در خانواده، دیگر اعضای خانواده نیز باید تست می‌شدند اما اکنون دستورالعمل این است که افراد علامت‌دار تست شوند و به همین دلیل سطح قرنطینه‌سازی در جامعه کاهش یافته است.

وی افزود: در بسیاری از بیماران که علائم سرفه و تنگی نفس دارند، ریه درگیر شده است که باید از آن‌ها سی‌تی‌اسکن بگیریم اما بیماری که این درگیری‌ها را نداشته باشد با PCR تشخیص داده می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برخی بیماران دارای بیماری زمینه‌ای باید به مراکز درمانی مراجعه کنند اما ترس از کرونا مانع از مراجعه آن‌ها می‌شود که تاکید می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این مراکز مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مدافعان سلامت به دلیل فعالیت چند ماهه خسته و فرسوده شده‌اند اما همچنان عاشقانه ارائه خدمت می‌کنند و از مردم می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌ها به آنها کمک کنند./ ایسنا به نقل از صدا و سیما

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابول نژادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راهور اهواز با اشاره به تغییر محل برگزاری رژه خودرویی نیرو‌های مسلح در ۲۹ فروردین برابر دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح و تغییر محل برگزاری مراسم یاد شده به پادگان لشکر ۹۲ زرهی، جهت باشکوه برگزار شدن هرچه بیشتر مراسم محدودیت‌های زیر را اعلام کرد . 

سرهنگ سعید حسنوند گفت : تردد کلیه خودرو‌ها از میدان صیاد شیرازی به سمت میدان توپ و بالعکس ممنوع می‌باشد. 

وی افزود : همه خودرو‌ها که از پل لشکر وارد محدوده طرح می‌شوند به سمت میدان صیاد هدایت و از بلوار مهر شهر و پل صیاد شیرازی به سمت کیانپارس راهنمایی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور کلانشهر اهواز از رانندگان و شهروندان خواست جهت تسهیل در عبور و مرور، مسیر‌های جایگزین ۱. بلوار چمران مسیر شمال به جنوب و بالعکس ۲. خ انقلاب مسیر شرق به غرب و بالعکس ۳. بلوار مهر شهر به کیانشهر و بلوار محمودوند را جهت انجام سفر‌های درونشهری انتخاب و با رعایت قوانین و مقررات و توصیه‌های صادره، پلیس را در ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش سوانح ترافیکی یاری کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تلاش‌ها برای تکمیل بیمارستان‌های گیلان
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی