Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:32:41 GMT

نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۵۴۱

نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تشدید نظارت‌ها از موضوعات اصلی مورد بحث در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

وی با اشاره به چهار لایه نظارتی پیش‌بینی شده برای شرایط فعلی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی از موارد مثبت و منفی رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه‌های ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

وی تاکید کرد: نظارت‌های بعدی توسط بازرسان بهداشتی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد.

وی سپس به نظارت تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها توسط دفاتر خدمات سلامت و همچنین کارشناسان و بازرسان حرفه‌ای بهداشت محیط انجام می‌شود.

معتمدیان افزود: در شرایط فعلی مهمترین چالش‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز تجمع است که آلودگی‌ها بیشتر است و در شیوع بیماری مؤثر بوده است.

وی متذکر شد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، موضوع مستأجرین بود و بنا به مصوبات گذشته مقرر شده بود  قراردادهای اجاره ۲ ماه تمدید شود و براساس مصوبه امروز ستاد، در قراردادهایی که جدید منعقد می‌شود اضافه اجاره‌بها نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و در بقیه شهرها تا ۲۰ درصد بیشتر نمی‌تواند لحاظ شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این مصوبه تا زمانی لازم‌الاجراست که این حالت اضطرار وجود دارد و به محض اعلام وزارت بهداشت و خروج از این شرایط، مصوبه حداکثر تا سه ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی به مهمترین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا هم اشاره کرد و گفت: براساس گزارشات رسیده درخصوص شیوع بیماری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۹۰ که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی را دارند، فعال‌تر کنند.

معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه‌ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی هم آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.

وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه اشاره کرد و فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی در همه مناطق را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی از آخرین گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی گفت و با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فقط ۲ شهرستان درمیان و سرایان در استان وضعیت کم‌خطر دارند تصریح کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس از مناطق بسیار پرخطر و با وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش آمار بیماران تنفسی و موارد کرونا مثبت می‌طلبد که نظارت‌ها افزایش یابد و این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها کنترل شود.

معتمدیان از دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از ۱۵ تیر لازم‌الاجرا است.

وی بیان کرد: مدت زمان تعریف شده برای این ضابطه در مرحله اول، پایان تیرماه است و برای مراحل بعدی و تمدید آن بنا به شرایط در جلسات آتی تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی بنا به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تالارها در شهرستان‌های استان که وضعیت قرمز و نارنجی دارند، مجاز به فعالیت نیستند.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در پی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۲۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۱۸ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف و فاقد شرایط بهداشتی در این بازدید‌ها ضبط و ۸ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم از این مقدار فرآورده پس از صدور حکم قضایی معدوم شده است. 
فتاحب با اشاره به ثبت ۳۱۸ مورد غیر بهداشتی در مدت اجرای طرح تشدید افزود: در جریان بازرسی از واحد‌های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت ۱۱۶ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های ضبطی انجام گرفته و ۲۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

او گفت: ۱۶ هزار و ۷۲۸ راس دام سبک و سنگین در جریان اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۸۲۶ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.
فتاحی افزود: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور استان، ۴ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های دام این استان ضبط شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تولید شش هزار و ۵۴۹ تن گوشت مرغ طی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.
فتاحی افزود: مقدار ۲۹ هزار و ۶۰۷ کیلوگرم لاشه طیور به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های طیور این استان ضبط شده است.
 طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت ۱۰۳ نفر از بازرسین دامپزشکی سراسر استان انجام شد.

 یک هزار و ۹۰۵ واحد واحد شامل مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد پروتئینی و فرآورده خام استان مرکزی در این طرح مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی استان قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • افزایش بازدیدها از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان مه ولات
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی