Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تشدید نظارت‌ها از موضوعات اصلی مورد بحث در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

وی با اشاره به چهار لایه نظارتی پیش‌بینی شده برای شرایط فعلی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی از موارد مثبت و منفی رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه‌های ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

وی تاکید کرد: نظارت‌های بعدی توسط بازرسان بهداشتی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد.

وی سپس به نظارت تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها توسط دفاتر خدمات سلامت و همچنین کارشناسان و بازرسان حرفه‌ای بهداشت محیط انجام می‌شود.

معتمدیان افزود: در شرایط فعلی مهمترین چالش‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز تجمع است که آلودگی‌ها بیشتر است و در شیوع بیماری مؤثر بوده است.

وی متذکر شد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، موضوع مستأجرین بود و بنا به مصوبات گذشته مقرر شده بود  قراردادهای اجاره ۲ ماه تمدید شود و براساس مصوبه امروز ستاد، در قراردادهایی که جدید منعقد می‌شود اضافه اجاره‌بها نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و در بقیه شهرها تا ۲۰ درصد بیشتر نمی‌تواند لحاظ شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این مصوبه تا زمانی لازم‌الاجراست که این حالت اضطرار وجود دارد و به محض اعلام وزارت بهداشت و خروج از این شرایط، مصوبه حداکثر تا سه ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی به مهمترین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا هم اشاره کرد و گفت: براساس گزارشات رسیده درخصوص شیوع بیماری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۹۰ که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی را دارند، فعال‌تر کنند.

معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه‌ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی هم آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.

وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه اشاره کرد و فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی در همه مناطق را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی از آخرین گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی گفت و با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فقط ۲ شهرستان درمیان و سرایان در استان وضعیت کم‌خطر دارند تصریح کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس از مناطق بسیار پرخطر و با وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش آمار بیماران تنفسی و موارد کرونا مثبت می‌طلبد که نظارت‌ها افزایش یابد و این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها کنترل شود.

معتمدیان از دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از ۱۵ تیر لازم‌الاجرا است.

وی بیان کرد: مدت زمان تعریف شده برای این ضابطه در مرحله اول، پایان تیرماه است و برای مراحل بعدی و تمدید آن بنا به شرایط در جلسات آتی تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی بنا به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تالارها در شهرستان‌های استان که وضعیت قرمز و نارنجی دارند، مجاز به فعالیت نیستند.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی اصناف فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران

دکتر آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک و تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ معدوم سازی شد.

او افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران ها، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه‌ها، قصابی، مرغ فروشی، ماهی سراها، مراکز بسته بندی گوشت، مراکز عرضه و ... برگزار شد.

آقاپور کاظمی با اشاره به اینکه بازرسین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۴ اکیپ نظارتی از کارشناسان اداره کل و ۸۴ اکیپ بازرسی شهرستانی به صورت روزانه در اجرای این طرح شرکت کردند، گفت: در این بین ۴۲ اکیپ به صورت ثابت و ۴۲ اکیپ به صورت سیار با انجام ۹۲۰۶ بازدید‌های سرزده از این مراکز بر نحوه عرضه آنان بصورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی کردند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با صدور اخطار بهداشتی برای ۳۷۱ مرکز عرضه خبر داد و افزود: طی این بازدید‌ها بیش از ۳ هزار کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز، نبود لیبل و هویت محصول، تاریخ منقضی شده و ... ضبط و بیش از ۲ هزار ۷۰۰ کیلوگرم آن با دستور مقام قضایی و یا با اعلام رضایت عرضه کننده معدوم گردید.

او همچنین در خصوص نظارت کارشناسان این اداره کل بر فرآیند کشتار دام و طیور در استان، گفت: با حضور شبانه روزی کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی مازندران در کشتارگاه‌های سراسر استان در این مدت بر فرآیند کشتار بیش از ۱۱ میلیون ۱۴۰ هزار قطعه مرغ نظارت شد که طی آن بیش از ۱۵۵ هزار کیلو گرم معدوم گردید.

آقاپور کاظمی همچنین به نظارت بر کشتار حدود ۳۴ هزار دام در کشتارگاه‌ها اشاره کرد که حاصل آن ۱ میلیون ۳۱۵ هزار کیلو گرم گوشت استحصال گردید که ۳۷۰۰ کیلوگرم گوشت به دلیل نظارت‌های پس از کشتار از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

او با تاکید بر ادامه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول سال از هم استانی‌ها و مسافران عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد