Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:25:38 GMT

چهار صندوق خرد زنان روستایی در باشت تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۸۵۹

چهار صندوق خرد زنان روستایی در باشت تشکیل شد

ارسلان عرب پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق ها از ۲ سال پیش تاکنون در حوزه های کشاورزی و صنایع دستی برای رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: به هر یک از اعضای این صندوق ها ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت تعداد اشتغال ایجاد شده با راه اندازی صندوق های خردزنان روستایی را ۳۰ تا ۵۰ نفر برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب پور با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بیکار یکی از راهبردهای صندوق کارآفرینی امید برای رونق اشتغال است افزود: روستای اسلام آباد غورک به عنوان روستای بدون بیکار در باشت شناسایی شده و قرار است پس از انجام مراحل آموزش و توانمندسازی برای پرداخت تسهیلات به این روستا برنامه ریزی شود.

وی ابراز داشت: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای راه اندازی طرح هر روستا یک محصول دارد که نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن است.

عرب پور عنوان کرد:با توجه به انتشار ویروس کرونا و کم رونق شدن کسب وکارها پرداخت تسهیلات در سه ماه نخست امسال انجام نشده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید باشت تصریح کرد: با هدف حمایت از کارخانه سبدسازی باشت در شرایط کرونایی ک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای این واحد تولیدی تصویب شده است.

عرب پور تاکیدکرد: کارخانه سبدسازی باشت پیش از این با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شده است  که ضمن تامین نیاز تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای بسته بندی و ارسال محصولات تولیدی خود زمینه ایجاد چند فرصت شعلی را فراهم کرده است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا  با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت است.

باشت دارای۲۷ روستای دارای دهیاری و ۳۶روستای دارای شورای اسلامی است و چهار دهستان با بیش از ۱۰هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد باشت اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد باشت اشتغال زایی کهگیلویه وبویراحمد باشت اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید عرب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد