Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی- فرهنگی از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه بر مبنای شمار حوزه‌های انتخاباتی توسط علیرضا رزم‌حسینی استاندار این استان پیگیری و عملیاتی شد.
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس استاندار خراسان رضوی تاکنون در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته تفاهمنامه‌های اقتصادی را با مسوولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان "معین" امضا کرده است و هم‌اینک ۱۹۷ معین اقتصادی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی ۹۸ درصد از روستاهای این استان را زیرپوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند.
افزون بر ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.
تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی خراسان رضوی ۲۱ درصدشان در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصدشان در حوزه صنعت و ۳۵ درصدشان در حوزه کشاورزی است.
با توجه به ضرورت معرفی معین‌های اقتصادی و نقش آنها در تولید و اشتغالزایی، در راستای تبیین اقدامات معین‌های اقتصادی و فرهنگی امروز میزگردی با حضور معین‌های اقتصادی و فرهنگی بخش‌های شهرآباد شهرستان بردسکن و معین اقتصادی بخش مرکزی شهرستان سبزوار در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز خراسان رضوی برگزار شد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی در ابتدای این میزگرد گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی نماد کاملی از همدلی و همسویی ارکان حاکمیت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رسیدن به توسعه است.
حسن گوهرپور افزود: برنامه‌ریزی شده‌ است که سلسله نشست‌هایی با حضور معین‌های اقتصادی برای تبیین فعالیت آنها برگزار شود که نخستین نشست، امروز به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی برگزار شد.
وی ادامه داد: معین‌های اقتصادی از سرمایه اقتصادی اجتماعی خود برای توسعه منطقه هزینه می کنند و اقدامات آنها برای رشد تولید و اشتغال قابل قدردانی است.


دستاوردهای معین اقتصادی بخش شهرآباد شهرستان بردسکن
در این نشست مدیر شعب پست بانک خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی بخش شهرآباد شهرستان بردسکن گفت: تیرماه پارسال تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و پست بانک ایران امضا شد و پست بانک، معین اقتصادی بخش شهرآباد شهرستان بردسکن با ۱۸ روستا شد.
محمود شیردل افزود: تا کنون ۲۲ نشست در این خصوص با کارآفرینان در شهرآباد تشکیل شده ‌است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز کلاسهای آموزشی ویژه معرفی ظرفیت‌ها و تببین وظایف معین اقتصادی برگزار شد و ۴۰۰ نفر از افراد فعال در باجه‌های این شعب به عنوان تسهیلگر رابط و مشاور، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

معین اقتصادی بخش شهرآباد شهرستان بردسکن در ادامه از پرداخت ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک جهت کسب و کارهای موجود در قالب طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای در منطقه شهرآباد در سال گذشته خبر داد.
شیردل افزود: با پرداخت این تسهیلات ۵۸۴ نفر در بخش‌های کشاورزی و دامداری مشغول به کار شدند.
وی ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، به منظور توانمندسازی روستائیان، ظرفیت‌های منطقه شهرآباد برای اجرای طرح‌های قابل توجیه ایجادی و توسعه‌ای در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری، احداث گلخانه، استفاده از انرژی خورشیدی و احداث استخر آب شناسایی شد و ۲۵ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال نیز اعتبار از محل منابع داخلی بانک در بخش‌های پرورش دام، کاشت زعفران و احداث گلخانه به روستاهای منطقه اختصاص یافت و در حال پرداخت است.
معین اقتصادی بخش شهرآباد شهرستان بردسکن گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با سایر معین‌ها در حوزه کمک به روستاها منعقد شد و تسهیلات خوبی به آنها پرداخت شد که در سال ۹۹ نیز این رویه ادامه خواهد داشت و باید سبد تسهیلات را متنوع تر کنیم و با تجربه سال ۹۸ امسال بهتر عمل خواهیم کرد.
شیردل در خصوص طرح‌های مصوب و اختصاص تسهیلات به آنها نیز افزود: طرح‌ها و اشتغالزایی آنها به تایید فرمانداران می‌رسد و با وسواس خاصی تایید می‌شود لذا اطلاعات و داده‌ها از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است.


دستاوردهای معین اقتصادی بخش مرکزی سبزوار
معین اقتصادی بخش مرکزی سبزوار نیز در این نشست گفت: اسفند ماه سال ۹۷ تفاهم‌نامه این معین اقتصادی منعقد شد و ۱۷ روستا تحت پوشش قرار گرفت.
هادی زرقانی افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در واقع موجب امید به آینده و همچنین دلگرمی فعالان عرصه کسب و کار و کارآفرینان، روستائیان و کشاورزان منطقه شده ‌است.
وی ادامه داد: نقش معین‌های اقتصادی در مثلت توسعه اقتصادی- فرهنگی، شناخت ظرفیت‌های نسبی پایدار منطقه و شناخت مشکلات و رفع آنهاست.
معین اقتصادی بخش مرکزی سبزوار گفت: تلاش در جهت توسعه منطقه با تکیه بر دانش فنی، تخصص، توانمندی بخش خصوصی، استفاده از زیرساخت‌های اداری موجود و بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس و ائمه جمعه از جمله رویکردهای این معین اقتصادی برای توسعه منطقه است.
زرقانی افزود: تشکیل دبیرخانه معین اقتصادی بخش مرکزی سبزوار واقع در مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری جلسات مشاوره با فعالان، تولید کنندگان و کار آفرینان منطقه، انعقاد تفاهمنامه با چندین بانک در راستای اخذ تسهیلات برای کارآفرینان و طرح‌های توسعه اشتغال روستا و همکاری با شبکه توسعه اجتماعی رسالت در راستای ایجاد تعداد ۲۲ کانون و صندوق خرد همیاری به منظور اعطای تسهیلات کم بهره برای اشتغال خرد روستایی و خانگی از جمله اقدامات این معین اقتصادی در سال گذشته بوده‌ است.
وی ادامه داد: تدوین کتابچه کامل زعفران، ارائه آموزش‌های فعال در زمینه کشاورزی، صنعت بورس و شیلات و تلاش در جهت تکمیل زنجیره تولید محصولات نیز از اقدامات این معین اقتصادی است.
معین اقتصادی بخش مرکزی سبزوار گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهایی در منطقه با تکیه بر تولید مبتنی بر قرارداد و اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در منطقه اولر با سرمایه ۲۲۲ میلیون تومان در سطح ۸۵ هکتار و ۸۵ نفر اشتغالزایی از دیگر اقدامات این معین است.
زرقانی افزود: ارتباط با سازمانهای مردم نهاد برای هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی، ارتباط و شناسایی تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی در شهرستان، پرداخت تسهیلات در قالب تفاهمنامه با پست بانک به مبلغ ۶۲۲ میلیون تومان به ۸۹ نفر از فعالان حوزه‌های کشاورزی و دامپروری بخش مرکزی سبزوار و داورزن از دیگر این اقدامات است.
وی ادامه داد: معین های اقتصادی به عنوان خیران اقتصادی تمایلی ندارند کارهایشان دیده شود و بخش خصوصی هزینه‌ها را شخصی انجام می‌دهد و نیازی به آمارسازی ندارند.
آخرین سال از قرن ۱۳ شمسی سال "جهش تولید" نام گرفت و مقام معظم رهبری ضمن این نام‌گذاری تاکید کردند: "جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند" که امید است اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی این هدف را تسهیل کند.

برچسب‌ها حسن گوهرپور خبرگزاری جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری سبزوار دولت تدبیر و امید علی‌رضا رزم‌حسینی داورزن پست بانک ایران بردسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری سبزوار دولت تدبیر و امید داورزن پست بانک ایران بردسکن خبرگزاری جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری سبزوار دولت تدبیر و امید داورزن پست بانک ایران بردسکن طرح مثلث توسعه اقتصادی معین اقتصادی معین های اقتصادی خراسان رضوی جهش تولید سال گذشته بخش خصوصی اجرای طرح پست بانک معین ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علیرضا خدابنده عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی مدیران برای مدیریت بار سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی اظهار کرد: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شده که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکت‌های توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکین برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سالی که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق ، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه بهره‌برداری است.

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغال‌زایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود. لذا باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌شان و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده‌هایشان برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی