Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران و نظر به اهمیت ارز آوری به کشور، اداره کل دامپزشکی با تسهیل در امر صادرات و رعایت تمامی پروتکل‌های بین المللی در سه ماهه اول ۳۸ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صادر کنندگان با استفاده از این مجوز‌ها توانستند در سه ماهه اول امسال ۹۸۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی را به خارج از کشور صادر کنند.

ورمقانی یادآور شد: در این راستا با صدور ۱۴ فقره مجوز بهداشتی مقدار ۳۴۴ تن گوشت مرغ منجمد و ۲۴ مجوز مقدار ۶۴۱ تن تخم مرغ خوراکی از استان کردستان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل از نظر حجم صادرات ۴۵۰ درصد رشد داشته است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است. هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که تولید سالانه آن حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های خام دامی دامپزشکی کردستان صادرات کالا استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های عرضه فرآورد‌های دامی از بیش از ۸۰۰ واحد عرضه و خودروی حمل فرآورده‌های خامی دامی بازرسی شد که در این نظارت‌ها ۶ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصولات غیرقابل مصرف انسانی ضبط، معدوم و یک واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان، با شماره سراسری ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی کشور تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد