Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:20:39 GMT

یکی از سرکرده‌های داعش در عراق کشته شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۹۱۵۷

یکی از سرکرده‌های داعش در عراق کشته شد

به گزارش منابع عراقی، نیروهای امنیتی این تروریست معروف را در عملیاتی در شمال شرق «بعقوبه»، مرکز استان دیاله از پای درآوردند. 
بر اساس این گزارش، سرکرده داعشی در نزدیکی روستایی در حومه شهر خانقین در شمال شرق بعقوبه در محاصره نیروی امنیتی و الحشد الشعبی قرار گرفت و کشته شد.
در همین حال، منابع عراقی خبر دادند که نیروهای الحشد الشعبی و ارتش امروز (یکشنبه) با پشتیبانی نیروی هوایی عملیات امنیتی را برای ردیابی هسته‌های داعش در شمال شرق بعقوبه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عملیات پس از آن آغاز شد که داعش شب گذشته در منطقه  «ابی صیدا» به یک پاسگاه پلیس حمله کرد و ۶ عضو کشته و زخمی شدند.
دیاله در شرق عراق از کانون‌های اصلی و مهم تحرکات هسته‌های داعش در این کشور به شمار می‌رود و در دو هفته گذشته بیشترین اقدام تروریستی علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامیان در این استان انجام شده است
منطقه ابی صیدا، در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی «بعقوبه» به دلیل وجود پناهگاه‌ها و دژهای تروریستی در کنار پوشش گیاهی و درختچه‌ای متراکم از مخفیگاه‌های مهم داعش در عراق است.

از سوی دیگر، امروز در عملیات دیگری ۲ عضو گروه تروریستی داعش در منطقه «الحویجه» در استان شمالی کرکوک به هلاکت رسیدند.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش در ۲ روز گذشته دستکم ۲۰ تروریست را در استان های شرقی و شمالی عراق از پای درآوردند.
گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان گذشته تاکنون فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.
در این مدت حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.
در مهمترین این تحرکات، داعش در هفته‌های گذشته به منطقه «مکشیفه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به جان باختن  ۱۱تن از  نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شده بود.
در حمله دیگر این گروه تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان دیاله نیز پیشتر پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.
شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.
در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد. 
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰  عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش دیاله عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش دیاله عراق الحشد الشعبی گروه تروریستی داعش دیاله عراق الحشد الشعبی گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی شمال شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است

سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اسرائیل-غزه می‌گوید در۶ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار زن در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.   به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی؛  در این گزارش که همزمان با شش ماهه شدن جنگ در غزه منتشر شده ، سازمان ملل، درگیری ارتش اسرائیل با حماس در این نوار باریک ساحلی «جنگ علیه زنان» توصیف شده است.   در این گزارش آمده است که از میان ۱۰ هزار زن کشته شده طی ۶ ماه گذشته، ۶ هزار نفرشان مادر بودند که حالا بعد از جان باختن، ۱۹ هزار فرزند یتیم از آنها بر جای مانده است.   سازمان ملل متحد می‌گوید زنان جان به در برده از جنگ هم، بیوه، آواره و بی‌جا شده‌اند و اکنون با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.   بر اساس این گزارش هم اکنون بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه تقریبا «بدون غذا و دسترسی به آب آشامیدنی، دستشویی و نوار بهداشتی سر می‌کنند و با شیوع بیمارهای مرتبط» دست به گریبانند.   گزارش سازمان ملل متحد، وضعیت زنان و آوارگان جنگی در غزه را «غیرانسانی» توصیف کرده است.   تشکیلات بهداشتی غزه- که تحت مدیریت حماس است- می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، ۳۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی جان باخته‌اند.   این جنگ در پی حمله خونین هفتم اکتبر حماس به خاک اسرائیل آغاز شد که طی آن شبه نظامیان حماس ۱۲۰۰ نفر را کشتند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را هم گروگان گرفتند.   حدود ۱۳۰ نفر از این گروگان‌ها همچنان در دست حماس و داخل نوار غزه هستند و آزادی آنها یکی از اصلی ترین موانع بر سر برقراری آتش بس میان ارتش اسرائیل و حماس در غزه است.   در همین حال، درگیری نظامی میان اسرائیل و ایران طی یک هفته گذشته، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را نگران کرده که توجه‌ها از بحران انسانی در غزه معطوف به کشمکش جمهوری اسلامی و دولت بنیامین نتانیاهو شود و همین موضوع مانع از پیشرفت تلاش‌ها برای متوقف کردن جنگ در غزه شود.   طی چند روز گذشته انتشار ویدیویی از یک دختربچه که از فرط گرسنگی، پوست و استخوانی بیشتر از او باقی نمانده، در رسانه‌های غربی مورد توجه قرار گرفته است.   دیروز گروهی از حامیان فلسطینیان در سانفرانسیسکو، پل بزرگ این شهر- گلدن گیت- را برای ساعاتی مسدود کردند و خواستار توجه جهانی به موضوع غزه شدند.   وزیر خارجه اردن هم همسو با بسیاری از سیاستمداران دیگر، در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به خاک اسرائیل، گفت که دولت اسرائیل ممکن است از این درگیری با سپاه پاسداران برای تغییر توجه‌ها از غزه و جلب ائتلاف جهانی برای خود سود ببرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: از 6 ماه گذشته اسرائیل ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه