Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@19:19:06 GMT

تفریح به وقت تابستان کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۹۲۷۸

تفریح به وقت تابستان کرونایی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم،  حالا تفریح، در روزهایی که کرونا در کمین نشسته، سخت شده‌ است. اینها اما به آن معنا نیست که نباید زندگی کرد و نفس تفریح و مسافرت را برید تا مبادا ویروس حمله کند. بچه‌های کوچکی که ماه‎ها دلشان گرم شرکت در کلاس‎های تابستانی بوده‌است و برای رسیدن تابستان لحظه‌شماری کرده‌اند، چه گناهی دارند؟ حالا که نمی‎شود کودکان را به پارک برد و در کلاس‎های تفریحی هم ثبت‌نام کرد، شما خانواده‎ها باید به فکر چاره باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تفریح داشتن و خوشگذرانی در زندان بیست، سی متری اتاق پذیرایی خانه هم می‌‎توان برنامه‎ها چید؛ برنامه‌هایی که البته همت خانواده‎ها را می‎طلبد. حالا اما بهترین زمان است که تفریحاتی مناسب با سن بچه‌ها و حتی فرهنگ و آداب‌ و رسوم شهرتان، در‌نظر بگیرید تا بهترین و به‌یادماندنی‎ترین تعطیلات تابستانی بچه‌ها را در روزهای کرونایی بسازید.این روزها بیشتر کلاس‌های آموزشی به‌صورت آنلاین تشکیل می‎شود،اما شما بدون اینترنت و آموزش آنلاین هم می‌توانید سرگرمی مناسبی برای فرزندتان فراهم کنید. فریده حمیدی، روان‌شناس کودک و نوجوان و مهدی علی‎اکبرزاده، مشاور وزیر آموزش‌‌و‌پرورش راهکار‌های خوبی جهت ساختن اوقات‌فراغت به‌یادماندنی برای کودکانتان پیشنهاد می‌دهند.

سرگرمی‌های ساده کودکانه

 اگر کودکتان بین سنین دو تا 9 سالگی قرار دارد، دستتان باز است، زیرا می‎توانید با بازی‌های مختلف او را سرگرم کنید؛ بازی‌هایی که هم جنبه آموزشی دارند و هم روح کودکان را پرورش می‌دهد.

نقاشی کنید: شاید ساده‎ترین و پیش‎پاافتاده‎ترین کار برای سرگرم کردن فرزندتان، نقاشی کردن باشد.

با یک نقاشی ساده می‌توانید او را ساعت‎ها سرگرم کنید. می‌توانید مسابقه نقاشی راه بیندازید یا با نقاشی کشیدن برای فرزندتان داستان‌های هیجان‌انگیز تعریف کنید. حتی می‎توانید این هیجان را به اوج خود برسانید؛ دیوارهای خانه را با کاغذ بپوشانید و از او بخواهید که کاغذدیواری جدیدی را برای اتاق پذیرایی‌تان درست کند. حتی می‎توانید با نقاشی‎هایی که کودکتان کشیده‌است، یک نمایشگاه درست کنید و بعد، شما به عنوان پدر و مادر، نقاشی‎هایش را بخرید، هدیه‌‎ای که حتما با خوشحالی فرزندتان همراه خواهد بود.

ورزش کنید:‌ در آپارتمان کوچک ‌تان هم می‎توانید ورزش کنید. با وسایل ساده، مانند کش، طناب، توپ تنیس و حلقه‌های بازی فرزندتان؛ می‎توانید مسابقات ورزشی مهیج راه بیندازید؛ ورزش‎هایی که البته قرار نیست سروصدایی برای همسایه کناری یا طبقه پایین ایجاد کنید. می‎توانید با طناب‎هایی که روی زمین انداخته‎اید تمرین تعادل کنید یا می‎توانید با توپ‌های کوچک تنیس و عبور آنها از دیوارهایی که با بالش ساخته‎اید، دقت و تمرکز را تمرین کنید. برای هر مسابقه و بازی هم یک جایزه درنظر بگیرید تا علاقه فرزندتان به رقابت را بیشتر کنید.

داستان تعریف کنید: می‎توانید برای فرزندتان کتاب داستان بخوانید یا با شخصیت خودش یک داستان مشارکتی بنویسید؛ داستانی که شخصیت اول اوست و با مشارکت شما، می‎تواند جنبه آموزشی به خود بگیرد؛ داستان‎ دنباله‎داری که هر روز با یک موضوع همراه است. حتی می‎توانید برای هر داستان، یک نقاشی بکشید و بعد یک کتاب داستان دستی خلق کنید.

اردوی تابستانی راه بیندازید: حتما که نباید اردو در جاده‎های سرسبز شمال یا داغ جنوب انجام شود. یک روز می‎توانید تور آشپزی راه بیندازید و به کمک فرزندتان، سالاد، کیک یا شیرینی درست کنید. روز بعد هم می‌توانید با خرده پارچه‎ها و کامواها، یک عروسک پارچه‎ای درست کنید. برای روز بعد از آن هم می‌توانید تور آشنایی با گیاهان داشته باشید و در آخر تور، فرزندتان را صاحب یک گلدان گوجه‎فرنگی کوچک کنید.

کارگاه خانگی هنرآموزی برای نوجوانان

اگر فرزند نوجوان دارید، کارتان درآمده‌ است. باید صبر و آموزش بیشتری را برای تابستان او به خرج دهید. شاید همراه کردن فرزند نوجوانتان که روزهای پرفراز‌ونشیب روحی و جسمی را می‎گذراند، سخت باشد، اما شما می‎توانید او را هم با خود همراه کنید.

آموزش مهارت‌آموزی: حالا وقت آن است که اگر هنری دارید یا مهارتی می‌دانید، آن را به فرزندتان بیاموزید. کار سختی نیست. اگر به‌عنوان پدر خانواده لوله‎کشی بلدید یا برقکاری یا نجاری می‎دانید، به پسر نوجوانتان آموزش دهید. اگر خیاطی می‌دانید، گلدوزی و شیرینی‌پزی بلدید و می‎توانید قالی ببافید، به فرزندتان آموزش دهید. شاید هنری که امروز به او می‌آموزید، شغل آینده فرزندتان شود. این تابستان بهترین زمان است تا او را برای آینده آماده کنید. همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور هم سیستم مهارت‌آموزی آنلاین و آفلاین طراحی کرده‌است تا نوجوان شما، با فیلم‌های مهارت‌آموزی، آموزش ببیند.

درس بدهید: درست است که تابستان است و مدارس هم تعطیل‎اند، اما این دلیل نمی‌شود که به فرزندتان درس ندهید. تابستان کرونایی امسال، در شرایطی که کلاس‌های درس، نصفه و نیمه برگزار شدند، بهترین زمان برای درس دادن است. اگر ریاضیات‌تان خوب است یا زبان‌های انگلیسی، ترکی، عربی، کردی، چینی و فرانسه می‎دانید، برای فرزندتان یک کلاس درس برگزار کنید.

با هم کتاب بخوانید:‌ حالا زمان آن است که فرزندتان را کتابخوان کنید. این روزها بسیاری از انتشاراتی‎ها کتاب‎های خود را آنلاین یا با تخفیف در اختیار مخاطبانشان قرار می‎دهند؛ پس می‎توانید یک کتاب نوجوانانه بخرید. کتابی که می‎تواند در طرح مسابقه کتابخوانی شما هم شرکت داده شود، تا هم شما کتاب بخوانید و هم فرزندتان. صحبت کردن درباره کتاب می‌تواند برای شما و فرزندتان ساعات خوبی را رقم بزند. اگر فرزند جوان دارید، می‎توانید وقت‎گذرانی با کتاب را با او هم تجربه کنید.

مشارکت نوجوانانه:‌ حالا بهترین زمان است که با نوجوانتان صمیمی شوید. کار سختی نیست، در هر تصمیمی، از لباس پوشیدن، خرید و حتی دیدن برنامه‌های تلویزیونی از او سوال کنید. با فرزندتان صحبت کنید و از او بخواهید که درباره تجربیاتش، حتی اگر کم باشد، بگوید. با این کار به نوجوانتان هویت و اعتماد به نفس می‎‌دهید. شنیدن صحبت‌های فرزندتان و انجام کارها با همفکری او، حتما حس خوبی به او خواهد داد.

جوانی به وقت آنلاین

همراه کردن جوانان، شاید از همراه کردن نوجوانان سخت‎تر هم باشد اما حالا که ویروس کرونا مهمان ناخوانده چندساله است، بهترین زمان است که روابط‌تان را با فرزندی که روزگار جوانی را سپری می‎کند، بهبود دهید.

از آینده بگویید:‌ حالا زمان آن است که فرزندتان قدم‎هایی را برای زندگی آینده‎اش بردارد و تصمیمات مهمی بگیرد. پس با او صحبت کنید، از تجربیات‌تان بگویید و پای درددلش بنشینید تا از برنامه‎های او مطلع شوید. اگر لازم است، او را راهنمایی کنید و از علایقش جویا شوید. این راهکارها حتما برای این که بتواند بهترین تصمیم بگیرد، مفید خواهد بود.

بازی کنید: بازی آنلاین با دوستان می‎تواند گزینه مناسبی باشد. شاید نقش شما به عنوان والدین کمرنگ‌تر باشد، اما می‎توانید ناظر بازی کردن فرزندتان با دوستانش باشید؛ دوستانی که البته حتما نباید در شهر شما زندگی کنند؛ هر دوست و آشنای خانوادگی که به صورت آنلاین با شما در ارتباط است، گزینه خوبی است. با جمع خانواده هم می‌توانید بازی کنید؛ بازی‌های فکری بزرگسالانه، معمایی و حتی بازی‌های ورزشی. هرچند که باید مراقب باشید تا سقف بالای سر همسایه طبقه پایین، روی سرش نریزد. والیبال، بدمینتون و تنیس، بازی کنید. در این بازی‎ها به صورت ناخودآگاه، فاصله اجتماعی هم رعایت می‎شود.

سفر کنید: اگر دوست و آشنایی در شهری دارید، بهترین زمان است که از او بخواهید با رعایت اصول ایمنی، ماسک، مواد ضدعفونی‎کننده و فاصله اجتماعی، از مناطق دیدنی شهرش، برای شما فیلم بگیرد. بعد از آن شما می‌توانید درباره داستان‌های تاریخی، اشخاص، معماری و حتی تغییراتی که برای آن منطقه اتفاق افتاده‌است، به مشورت بنشینید و یک ایران‌شناسی خاص آنلاین را برای روزهای کرونایی تجربه کنید.

والدین و گذر از مصائب تابستان

برای این که بهترین تفریح را برای فرزندتان بسازید، باید شما هم آموزش ببینید تا اگر می‎خواهید نقش پرورشی و آموزشی خود را ایفا کنید، بدانید که باید چه کار انجام دهید. نکاتی که البته زیاد هم سخت نیست.

درست است، در کشورهای دیگر این نهادهای آموزشی هستند که آشنایی با وب و اینترنت را به کودکان و نوجوانان یاد می‌دهند، اما در ایران، به آموزش فضای مجازی برای کودکان، توجه کافی نمی‌شود. شما به عنوان والدین باید دست به کار شوید و خوب و بد استفاده از فضای مجازی را به آنها آموزش دهید. قبل از هر چیزی اما باید خودتان هم باید و نبایدهای فضای مجازی را بدانید.

متناسب با سن فرزندتان، با بازی کردن به او آموزش دهید، به این صورت می‌توانید بازی‌های آموزشی که هم محتوا دارند و هم داستان، طراحی کنید. اگر فرزندتان در سن کم یعنی پیش‌دبستانی قرار دارد، آموزش‌ها و بازی‌ها باید در گرافیک ساده و با زبان مناسب سن فرزندتان باشد. تکرار در این دوره سنی، معجزه می‎کند. اگر سن فرزندتان بیشتر و در سن مدرسه است، می‎توانید با بازی‎های رمز و رازدار به او آموزش دهید؛ بازی‎هایی که ترکیبی از بازی، تحرک، پازل و معما است. بازی‎های انتزاعی، بازی‌هایی که حس معمایی دارند و محتوای آموزشی آنها پنهان است، برای نوجوانان مناسب است. کار سختی نیست، حتی می‎توانید، مثلا با یک نمایش خانگی به فرزندتان اصول درست و بهداشتی شستن دست‎ها را آموزش دهید؛ آموزشی که می‎تواند با نقاشی و عروسک‎بازی نیز همراه باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرگرمی تابستان تفریح کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بهترین زمان برای فرزندتان راه بیندازید هم می توانید آموزش دهید برنامه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور می‌توانم در ماه رمضان وزن کم کنم؟

در سحر، می‌توانید میوه‌هایی با ویتامین C مانند کیوی یا سیب سبز انتخاب کنید. همچنین، مصرف موادی مانند گردو، شیر، زیتون یا آووکادو نیز توصیه می‌شود.

به گزارش عصر ترکیه، در ماه رمضان، بهترین راه برای حفظ سلامتی و کاهش وزن، توجه به موارد زیر در وعده‌های افطار و سحر است:

سحری را حتماً انجام دهید: در ماه رمضان، سحری خوردن بسیار مهم است. غذای سحری می‌تواند مانند یک صبحانه عادی باشد. بهتر است غذا‌های سبکی مانند سوپ یا صبحانه‌های ساده را انتخاب کنید.

مصرف تخم‌مرغ: در ماه رمضان، مصرف تخم‌مرغ افزایش می‌یابد. تخم‌مرغ می‌تواند به عنوان غذایی کامل با اسید‌های آمینه، ویتامین‌های A، D، E و گروه B مورد استفاده قرار گیرد.

غذا‌های افطار: در افطار، می‌توانید غذا‌های سبکی مانند غذا‌های سبزی، سالاد، غذا‌های روغن زیتونی یا غذا‌های دانه‌های خشک با پروتئین بالا مصرف کنید.

مصرف میوه در سحری: در سحر، می‌توانید میوه‌هایی با ویتامین C مانند کیوی یا سیب سبز انتخاب کنید. همچنین، مصرف موادی مانند گردو، شیر، زیتون یا آووکادو نیز توصیه می‌شود.

مصرف آب: مصرف آب در هر زمان مهم است، اما در ماه رمضان نیز باید به آن توجه داشته باشید. حدود ۶۰-۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. در روز، حداقل ۸-۱۰ لیوان آب مصرف کنید.

دیگر خبرها

  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • بازگشت هری کین به ورزشگاه تاتنهام با پیراهن بایرن مونیخ
  • دست رد لواندوفسکی به اتلتیکو مادرید و لیگ عربستان؛ مهاجم لهستانی در بارسلونا می‌ماند
  • امباپه، صلاح، مودریک و شاید هم گارناچو؛ ۵ فوتبالیست سرشناس المپیک ۲۰۲۴ کدام ستاره‌ها خواهند بود؟
  • بهترین بازی های آفلاین آیفون
  • پاراگلایدر و سوارکاری؛ تجربه دو تفریح مهیج در سفر به گلستان
  • چطور می‌توانم در ماه رمضان وزن کم کنم؟
  • خیز بارسلونا برای جذب هالند در تابستان ۲۰۲۵،
  • خیز بارسلونا برای جذب هالند در تابستان ۲۰۲۵
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است