Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم لکزائی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۹۰ درصد مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در سراسر این استان با توجه به مصوبات ستاد کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

او افزود: مهد‌های کودک سیستان و بلوچستان در مناطق زرد و سفید حداکثر با نصف ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این بازگشایی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تهیه تب سنج، ظرفیت هر کلاس پنج کودک، قراردادن ماده ضدعفونی کننده دست، استفاده از لیوان یکبار مصرف، جلوگیری از حضور اولیا در محیط و ضدعفونی کردن کامل تجهیزات و اسباب بازی‌ها انجام شده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین استفاده از وسایل مشترک مانند تاب، سرسره و حوض توپ در مهد‌های کودک ممنوع و کارکنان نیز ملزم به استفاده از دستکش و ماسک هستند.

او بیان کرد: تعطیلی مهد‌های کودک موجب دغدغه والدین به خصوص شاغلان شد که تماس‌های مکرر به منظور بازگشایی مهد‌های کودک از سوی آن‌ها صورت گرفت که این امر باعث شده بود کودکان خود را به سرکار ببرند و یا افرادی به عنوان مراقب بیاورند که اطمینان کافی وجود نداشت.

لکزائی ادامه داد: سرو غذا در مهد‌ها کودک نیز صرفا باید به صورت غذای گرم و در ظرف‌های شخصی انجام شود.

او خاطرنشان کرد: به منظور نظارت برمهد‌های کودک علاوه‌بر تیم‌های نظارتی بهزیستی که بازدید‌های دوره‌ای انجام می‌دهد عموم مردم نیز می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۷ مهدکودک تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی کرونا ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی سیستان و بلوچستان مهد های کودک مهد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل از پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعد ظهر سه‌شنبه تا شب پنجشنبه 4 تا 6 اردیبهشت‌ماه، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تندباد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود. همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط و مدیریت آب سدها  انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • از خطر تمساح تا نگرانی برای زنان باردار؛ فجایع سیل جنوب کشور