Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر خانی شامگاه یکشنبه در پایان بازدید یک روزه از صنایع و کارخانه‌های شهرستان شاهرود در آستانه روز ملی صنعت و در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امروز صنعت شهرستان نیازمند تزریق خون تازه است، بیان داشت: صنایع با مشکلات زیادی روبرو هستند که ازجمله آن‌ها می‌بایست بدهی بانکی، تملک از سوی بانک‌ها، اعتبارات، بازار و … را اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تملیک واحدهای مشکل‌دار از سوی بانک‌ها معنایی ندارد، ابراز کرد: بانک‌ها با تملک واحدهای مشکل‌دار که عمدتاً به‌واسطه مشکلات اقتصادی و تأمین مواد اولیه، نوسانات ارزی و … نتوانسته‌اند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند، در حقیقت جلوی تولید را می‌گیرند.

بانک‌ها اهل احیا و تولید نیستند

عضو خانه ملت بابیان اینکه این واحدها نه توسط بانک‌ها احیا می‌شوند و نه بانک‌ها می‌گذارند که این واحدها به تولید برسند، ابراز کرد: تملک بانک‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.

خانی با اشاره به تأمین مواد اولیه به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان شاهرود بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز دیده می‌شود تأمین مواد اولیه است برای مثال کارخانه قند شاهرود امروز در صورت تأمین سهمیه شکر و مواد اولیه بیشتر می‌تواند تولید بیشتری داشته باشد.

وی بابیان اینکه کشاورزان به دلیل مشکلات عدیده‌ای که دارند متأسفانه رغبتی به تولید پیدا نمی‌کنند درنتیجه مواد اولیه کارخانه‌ای چون کارخانه قند شاهرود تأمین نمی‌شود، افزود: تولید چغندرقند در شاهرود، بسطام، میامی و کالپوش و … نسبت به سال قبل ۳۵ درصد و در کشور نزدیک ۵۰ درصد کاهش‌یافته و این نشان می‌دهد که قطعاً کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

مشکل کشاورزان و کمبود مواد اولیه صنعت

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه چغندرقند امروز به قیمت ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم به کارخانه‌ها فروخته می‌شود و این رقم اصلاً نمی‌تواند هزینه تولید را برای کشاورزان تأمین کند، بیان کرد: این میزان باعث می‌شود تا رغبت کشاورزان برای تولید کاهش یابد.

خانی در ادامه به‌ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام چون ذوب فولاد شاهرود، کاغذ سنگی کربنات کلسیم، فولاد و … شد و ابراز داشت: بیکاری در شاهرود و میامی ۳۵ درصد است و این شامل کسانی نمی‌شود که شرایط کار رادارند ولی مشغول به شغلی نیستند مانند بازنشسته‌ها و دانشجویان و… که اگر این افراد را نیز به‌حساب آوریم بیکاری بالای ۴۰ و ۵۰ درصد در شاهرود و میامی محاسبه خواهد شد لذا باید طرح‌های نیمه‌کاره را حمایت کرد.

وی با ابراز خرسندی از روند کار اجرایی کارخانه ذوب فولاد شاهرود بیان کرد: این کارخانه درگیر مشکلات وام بانکی است و بانک تابعه اولویت واحدهایی که از کرونا آسیب‌دیده‌اند را بهانه عدم پرداخت وام کرده که این موضوع پذیرفته نیست چراکه همه کارخانه‌های تولیدی از کرونا آسیب دیدند.

چراغ تولید روشن بماند

عضو خانه ملت بابیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در شاهرود هستند که هزینه‌های سنگینی را کرده‌اند اما تعطیل هستند، بیان داشت: واحدهایی در شاهرود هستند که بیش از ۱۳ تا ۱۵ سال پیش تمام تجهیزات و ساختمان‌های موردنیاز و امکانات را مهیا کرده‌اند اما هنوز به تولید نرسیده‌اند لذا اولویت ما باید راه اندازی این نوع واحدها باشد که بعضاً تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خانی بابیان اینکه باید چراغ تولید روشن بماند، تاکید کرد: امروز واحدهایی در شاهرود وجود دارند که سال‌ها پیش برای مثال شش میلیارد تومان وام از بانک دریافت کرده‌اند اما موانع تولید باعث شده نتوانند به تولید محصول بپردازند و امروز نه تنها هزینه آن‌ها بر روی زمین مانده بلکه بدهی بانکی آن‌ها هم ۲۰ میلیارد تومان شده است و این امر سبب می‌شود تا مجموع شهرستان شاهرود متضرر شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه سیستم اداری ما بعضاً مشکل ساز است، تاکید داشت: باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرد چرا که او می‌تواند برای شهرمان تولید و اشتغال بیاورد امروز ۴۰ سال پیش نیست که بنشینیم تا سرمایه‌گذار بیاید امروز ما باید به دنبال سرمایه‌گذار برویم موضوعی که متأسفانه در شهرستان شاهرود و میامی کمتر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه قند شاهرود و کارخانه ذوب فولاد، کارخانه فولاد و چند کارخانه بخش خصوصی دیگر در زمره مراکز صنعتی بودند که امروز مورد بازدید نماینده شاهرود و میامی در مجلس و مدیران کل صمت، شهرک‌های صنعتی استان سمنان و … قرار گرفتند.

کد خبر 4960864

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک های صنعتی استان سمنان علی اصغر خانی شاهرود جذب سرمایه گذاری واحد های تولیدی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام مواد مخدر دهه کرامت سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند شهرستان شاهرود شاهرود و میامی سرمایه گذار مواد اولیه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل