Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این رزمایش ۱۵۰۰۰ نفر از مهندسین کشاورزی بسیجی به صورت همزمان فعالیت خود را در سامانه امنیت غذایی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز شروع می کنند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح فعالیت ۲۶۰ نفر از مهندسین کشاورزی بسیجی با پوشش ۶۱۱ روستا در سطح کل استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جلسه ویدئو کنفرانس آغاز نهضت سراسری جهش تولید در کشاورزی و دامپروری با موضوع افزایش عملکرد و خودکفایی در ۵ محصول راهبردی گندم، جو، برنج، ذرت و کلزا و گوشت قرمز با رونمایی از سامانه امنیت غذایی با تاکید بر اشتغال مهندسین بسیجی و اهمیت ویژه کشاورزی در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی صبح امروز  با حضور سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و همچنین دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دکتر جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با رمز علی بن موسی الرضا (ع) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان این جلسه در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسئولین استانی سرهنگ برومند زاده معاون اجرایی سپاه فتح و تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرهنگ دوم پاسدار دکتر حجت الله عباسی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان و سرهنگ پاسدار صالحی مسئول سازمان  بسیج سازندگی سپاه فتح و مهندس عسکری رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان و مهندس بیدار مغز مسئول طرح و برنامه ریزی جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در این رزمایش ۱۵۰۰۰ نفر از مهندسین کشاورزی بسیجی سراسر کشور به صورت همزمان فعالیت خود را در سامانه امنیت غذایی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز شروع می کنند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح فعالیت ۲۶۰ نفر از مهندسین کشاورزی  بسیجی با پوشش ۶۱۱ روستا در سطح کل استان می باشد.

۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیدند و به نرم افزار‌های پیشرفته مجهز شدند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی کمک کنند.

خودکفایی کشاورزی و امنیت غذایی در اولویت بسیج است

سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی امروز در برنامه نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مقام معظم رهبری برای برون رفت از فشار و تحریم‌ها بوده است، اظهار داشت: امسال راهبرد جهش تولید تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با توجه به وجود کارشناسان و دانش بومی کشاورزی در کشور، از سال های گذشته شاهد افزایش تولیدات کشاورزی در استانهای مختلف کشور بودیم و همین امر به نهضت سراسری جهش تولید و عرصه کشاورزی و دامپروری منتهی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیج به عنوان تشکیلات مردمی در امتداد دستگاه‌های مسئول احساس وظیفه کرد و با توجه به تجربه و دانش، از سال‌های گذشته بر روی بالا بردن بهره وری در تولیدات محصولات کشاورزی در چند استان به صورت گسترده وارد عمل شد و در یک تعامل گسترده با اساتید دانشگاه و با تجربه کشاورزان نمونه، ظرف سه الی چهار ماه گذشته طرح گسترده‌ای مبتنی بر نهضت سراسری جهش تولید تهیه کرد.

وی افزود: 15 هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش، سازمان‌دهی و مجهز به سامانه نرم افزاری شدند تا در خدمت کشاورزان باشند. کشاورزی در امنیت غذایی بسیار مهم و کلیدی است و به عنوان تکیه‌گاه اصلی ما در ثبات اجتماعی و امنیت خاطر مردم می‌باشد؛ به همین منظور سازمان بسیج مستضعفین توان خود را متمرکز بر امنت غذایی قرار داد و امروز این عملیات را در سراسر کشور با رمز یا علی بن موسی الرضا(ع) آغاز می‌کنیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته و مستند در یک برنامه سه ساله نقطه مطلوب کاملا طراحی شده و انشالله بتوانیم شاهد رشد در محصولات کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در برنامه نهضت سراسری جهش تولید در کنار کشاورزان و کمک جهاد کشاورزی در محصولات کشاورزی، باغی و گیاهان دارویی و هم خودکفایی در گوشت و تامین خلا نیازمندی 100تا 150 هزار تن در طول سه ساله آینده  مد نظر داریم؛ بر این اساس در این طرح بر روی محصولات استراتژیک در سطح کشور همچون گندم، جو، کلزا، ذرت، گوشت و آبزیان هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان گفت: ما امروز در ایام دهه کرامت این عملیات را با رمز «یا علی بن موسی الرضا» از استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد؛ و ان شاء الله شاهد کم شدن مشکلات کشاورزی در موضوع زمین، آب و برداشت محصول و افزایش بهره وری خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رزمایش استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان بسیج مستضعفین سامانه امنیت غذایی کشاورزی بسیجی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

 

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است