Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@14:39:13 GMT

اسکوتر برقی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۱۴۴۲

امروزه بازار اسکوتر برقی خود بالانس به قدری داغ است که سلبریتی ها و افراد معروف هر روز از آن برای گشت و گذار معمولی در خیابان یا گرداندن حیوانات خانگی در پارک استفاده می کنند و عکس های خود را با این اسکوتر برقی خود بالانس در صفحه اجتماعی شخصی خود قرار می دهند اما آن چه حقیقتا باعث محبوبیت این وسیله شده از دو جنبه قابل بررسی است که در ادامه به آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش آلودگی هوا

جنبه اولیه جدا از بحث تفریح و سرگرمی است چرا که از اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده می شود و می توان به منظور کاهش آلودگی هوا در سطح شهر به جای وسیله حمل و نقل دودزا  از آن استفاده کرد. حمل و نقل های داخل شهری با استفاده از این وسیله برقی کم ضرر، باعث کاهش آلودگی هوا نیز می شود و شما را از شر ترافیک های سرسام آور و دیر رسیدن خلاص می کند.

سرگرمی و بازی

جنبه دوم این وسیله جذاب، استفاده از آن به عنوان سرگرمی و بازی است و می تواند در عصری که کودکان وابسته به بازی های کامپیوتری و برنامه های موجود در تلفن همراه شده اند به آن ها کمک کند تا با دنیای حقیقی و سرگرمی های واقعی مانوس شوند. چرا که این وسیله جایگزین سالم و مناسبی برای بازی های آسیب رسان کامپیوتری است بنابراین اگر شما رویای قهرمان بودن و سرعت بالا در معابر را دارید این وسیله می تواند رویای شما را تحقق بخشد گرچه حقیقتا اسکوتر برقی مانند اشیا موجود در فیلم های فضایی باعث شناور شدن شما در هوا نمی شود.

نحوه عملکرد و طریقه استفاده

اسکوتر برقی خود بالانس دارای دو پد برای جای پا می باشد که پس از قرار گرفتن صحیح بر روی آن به علت وجود حسگرهای بصری و حسگرهای موجود در لبه های تیز باعث ایجاد عکس العمل، بعد از هر حرکت شما می شود در حالت کلی راندن این وسیله کار سختی نیست و آسان بودن این امر باعث محبوبیت این وسیله شده است. تنها کافی است برای سرعت گرفتن اسکوتر برقی، خود را به جلو خم کنید و برای عکس این کار، ینی کم کردن سرعت، خود را به عقب خم کنید تا سرعت دستگاه کاهش یابد تا زمانی ک به طور کامل متوقف شود. البته هنگام خرید الزاما نکات نوشته شده در راهنما را مطالعه کنید و در هنگام استفاده از این دستگاه با در نظر گرفتن خطرات احتمالی، احتیاط را رعایت کنید. توصیه می شود کلاه ایمنی نیز بر سر داشته باشید.

قوانین برای استفاده از اسکوتر برقی

در کشورهای مختلف با توجه به عوامل متعددی مانند: قانون موجود، میزان آشنایی و شناخت مردم از محصول و استفاده ازآن با رعایت نکات ایمنی، قوانین متنوعی برای استفاده از اسکوترهای برقی وضع شده است. با توجه به میزان فروش و استفاده از این محصول، اداره پلیس شهر نیویورک اعلام کرده تنها کسانی حق استفاده از این محصول در خیابان ها را دارند که دارای گواهینامه رانندگی باشند و استفاده از اسکوتر برقی خود بالانس، بدون گواهینامه در خیابان ها ممنوع است و در صورت تخلف، مجازات و محدودیت ها و گاهی جریمه هایی نیز در پی دارد.

قوانین مشابه را می توان در کشورهای مختلف مانند انگلستان یافت، علت وضع قوانین، تنها به اختلال ترافیکی در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد شهر و قسمت پیاده رو توسط اسکوتر سواران مربوط می شود.

در رابطه با قوانین مربوط به این وسیله در ایران نیز می توان گفت چون این وسیله به میزان کافی در ایران شناخته شده نیست و به تازگی وارد بازار ایران شده است بنابراین هنوز قانون  برای استفاده از آن وجود ندارد.

اسکوتر برقی مناسب خود را از سایت ایران اسکوتر خریداری کنید.

سخن آخر

در پایان باید دقت کنید هنگام خرید از سلامت و کارکرد مناسب محصول مطمئن شوید و از مراکز معتبر خرید کنید. به وجود گارانتی های معتبر و دریافت آن اهمیت دهید و در هنگام خرید دستگاه را با فاکتوری که نام و مدل دستگاه و مبلغ آن نوشته شده است از فروشنده دریافت کنید. توصیه می شود اسکوتر برقی سه برده خریداری کنید چرا که کارایی بهتری نسبت به  اسکوتر برقی دو برده دارند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آلودگی هوا تلفن همراه حمل و نقل سلامت کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه که در پیاده رو های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی اظهارداشت: در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ مؤمنی گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده‌اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد کنند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین‌تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر و روان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون شدند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده روهای سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

سرهنگ مؤمنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخوردها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده‌اند.

وی گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر هستند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی کنند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود
  • ترخیص بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه توقیفی
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود