Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نیک بخت، عضو هیئت علمی و مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حوزه پژوهشی در دانشگاه امیرکبیر اقداماتی در زمینه تشخیص بیماری کرونا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال دستگاهی طراحی شده که قادر است عکس‌های سی تی اسکن بیماران را به صورت هوشمند و از راه دور در اختیار پزشکان قرار ‌دهد.

او افزود: همچنین سیستم پاسخگوی هوشمند تلفنی برای بانک ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی از سوی تیم‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تولید شده است.

نیک بخت با بیان اینکه در حوزه مدیریت فناوری و توسعه نوآوری هم اقداماتی برای جلوگیری از ویروس کرونا انجام شده است، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی را در دسته‌های مختلف که شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک بوده ، به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تولید کرده اند.

او تصریح کرد: محصولات دیگری از قبیل نحوه تشخیص سلامت یا غربالگری فرد در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شده که در مدت زمان ۵۵ دقیقه، ناقل بودن یا سالم بودن فرد را تشخیص می‌دهد.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: پلت فرم‌هایی در حوزه IT از سوی دانشگاه امیرکبیر تولید شده است، بر این اساس با استفاده از دستگاه‌های تولید شده، بستر مناسبی ایجاد شده است تا وضعیت جسمانی افراد بعد از بهبود بیماری تحت مراقبت قرار بگیرد و وبینار‌ها به صورت مجازی برگزار شوند.

بیشتر بخوانید

امتحانات پایان ترم دانشگاه امیرکبیر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

نیک بخت بیان کرد: این پلت فرم‌ها حدود ۳ میلیون سفر شهری را در ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد کاهش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیر کبیر ویروس کرونا دانشگاه امیرکبیر تولید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در اولین جلسه شورای ترافیک استان در سال جدید، گفت: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات، مهمترین محور آزادراهی استان محور «تهران-قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول ۲ درصد از مسیر‌های استان را شامل می‌شود، اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

رجحانی اظهار کرد: پروژه ایمن سازی محور آزادراهی قزوین - تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کار ویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، همچنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیرو‌های جهادی و مردمی استفاده کرد چرا که تعداد نیرو‌هایی که برای این کار ماموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودرو مورد نیاز نیرو‌های جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تامین کنند.

رجحانی بیان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای رفع این نقاط انجام شد، ۷ نقطه تکمیل شده و ۸ نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: ارتقا ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیا حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیر‌های غیرمجاز آزادراهی و ایمن سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار