Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، تا سه روز پیش احساس مسئولیت نمی‌کرد اما دیروز احساس کرد. گفته است که سرباز نظام است و اگر احساس مسئولیت کند یا به او تکلیف شود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌آید. مشابه این حرف را اطرافیان قالیباف هم درباره او و ۱۴۰۰ زده‌اند. کنش این سال‌های اخیر عزت‌الله ضرغامی، مدیرعامل اسبق سازمان صداوسیما، همواره شائبه انتخاباتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی شائبه آمدنش برای انتخابات ۹۶ هم مطرح بود که خودش همان وقت تکذیب می‌کرد اما برخی اظهارنظرهای متفاوتش که به‌دنبال القای چهره‌ای منصف و درمیانه‌ایستاده و گاه حتی منتقد از خودش دارد یا نقش میانجی‌ای که با میهمانی‌های معروف صبحانه برای خودش تعریف کرده و از چهره‌های چپ و راست، هنری و سینمایی دعوت می‌کند، همه تا این لحظه شائبه‌ساز بوده است؛ چهره‌ای که به‌هیچ‌عنوان با عملکردش بر صداوسیما همسو و همخوان نیست.

تعبیر «رسانه میلی» از همان زمان درباره صداوسیما باب شد. ماجرای اختصاص زمان اضافه به احمدی‌نژاد در مناظرات سال ۸۸ و پخش اعترافات محکومان سیاسی رخدادهای آن سال یا اجازه‌ندادن به هاشمی و ناطق‌نوری برای حضور در صداوسیما در دفاع از خود در برابر اتهامات واردشده ازسوی احمدی‌نژاد درست در زمان ریاست او رخ داد. ضرغامی بعدا گفت که در زمینه پخش اعترافات رابطه تنگاتنگی با شورای‌عالی امنیت ملی داشته است. بااین‌حال، او حتی در تصویر چهره متفاوت از خودش هم موفق نبوده است؛ چراکه در بزنگاهی کاملا از این موضع وسط‌ایستادن خارج می‌شود و نگاه خطی جناحی‌اش را با عصبانیت بروز می‌دهد؛ به‌ویژه وقتی پای حسن روحانی در میان باشد، به‌شدت تندوتیز می‌شود.

خودش همواره وقتی در مظان این اتهام قرار می‌گیرد که به‌دنبال زمینه‌سازی انتخاباتی برای خودش است، تکذیب می‌کند و می‌گوید مأموریتی به او محول شده که میهمانی‌های صبحانه‌هایش هم در راستای همین مأموریت است؛ اگرچه هیچ‌وقت توضیح نداده که این مأموریت دقیقا چیست و با چه هدفی صورت می‌گیرد. میهمان‌های او طیف‌های مختلفی‌اند؛ از رابعه اسکویی تا پسر مهدی کروبی و علی‌اکبر رائفی‌پور! چند روز پیش که فیلم هم‌خوانی کویتی‌پور و پریچهر منتشر شد و کاربران ارزشی شبکه‌های اجتماعی شروع به حمله به کویتی‌پور کردند و او را خارج‌شده از خط و خطوط خواندند، ضرغامی وارد میدان شد و به ارزشی‌ها که مدعی شده بودند کویتی‌پور از قطار انقلاب پیاده شده، هشدار داد که کویتی‌پور اصل قطار انقلاب است. یا مثلا دیروز به بخشی از اشتباهات خودش در معاونت امور سینمایی اشاره کرده و گفته است: «اتفاقا یکی از اشتباهات من در آن زمان درباره فیلم «آدم‌برفی» بود که اگرچه اصلاحات اعلام‌شده به آن درنهایت انجام نشد، اما من بر این باورم اگر درباره آن فیلم کوتاه می‌آمدم و جلوی آن را نمی‌گرفتم، قطعا این فیلم می‌توانست همان زمان پیام‌های ارزشمندی داشته باشد».

یا مثلا در ماجرای دادگاه طبری به ‌کنایه به رئیس سابق قوه قوضائیه توییت می‌زند که «بعد از فرار خاوری مقرر کرده بودم تیزر تبلیغاتی «هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد»، تا مدتی پخش نشود! موضوع «ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد» در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آملی‌لاریجانی مورد بررسی قرار گرفت. حالا چه عجله‌ای بود؟».

همین فرد اما در ماجرای انتقاد حسن روحانی به فیلترینگ به‌یک‌باره مواضعش تغییر می‌کند و مدافع فیلترینگ می‌شود، درحالی‌که خودش از فعالان فضای مجازی، به‌ویژه توییتر است. سخنان روحانی در حمایت از آزادی رسانه به بگومگوی این ‌دو در شورای عالی فضای مجازی منجر شد. تا مدتی هم از ضرغامی و پورازغدی برای شرکت در جلسات شورای‌عالی فضای مجازی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دعوت نمی‌شد. اخیرا ضرغامی اما از آشتی تحمیلی خودش و روحانی خبر داده است. یا مثلا به مجلس قبلی کنایه می‌زد که چرا جلساتش را در کرونا تعطیل کرده است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس دهم اما با اشاره به بی‌اطلاعی ضرغامی از برگزارشدن جلسه مجلس در واکنش گفته بود که این‌گونه اظهارنظرها مربوط به قبل از برگزاری انتخابات بود که برخی جریان‌های سیاسی تلاش داشتند از این طریق مجلس را تضعیف کنند تا کرسی‌های صحن را در اختیار بگیرند! او از ضرغامی خواسته بود که به‌عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و سیاسی بعد از این براساس مستندات درباره عملکرد نهادهای مختلف اظهارنظر کند.

برخی کنش‌های ضرغامی هم از نگاه مخاطب بیرونی قابل فهم نیست و احتمالا به یک دعوای درون‌جناحی و ماجراهایی بازمی‌گردد که ما جزئیات روشنی از آن در دست نداریم؛ مثلا بر سر انتخاب عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با وحید حقانیان درگیر و با انتشار سلسله‌توییت‌هایی مدعی شد که او در حال اعمال فشار به اعضا برای انتخاب فردی خاص است که ازقضا مورد حمایت روحانی هم هست. مشخص نیست که انتشار این توییت‌ها به اختلافاتش با روحانی بازمی‌گشت یا دبیرنشدن خودش. ضرغامی نوشته بود: «پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای وحید حقانیان در مسئله انتخاب آقای دکتر عاملی بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است». اما علی جنتی، وزیر سابق ارشاد و فرزند احمد جنتی و محمد مهاجری اصولگرا، مخالفت‌های صریح و ضمنی با آمدن عاملی را از زاویه دیگری تحلیل کرده‌اند. جنتی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «سؤال این است که شخصیتی با این ویژگی‌های برجسته چرا ازسوی برخی عناصر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همفکران آنان در برخی رسانه‌ها مورد مخالفت قرار گرفته است. پاسخ این سؤال را باید صرفا در گرایش‌های سیاسی و وابستگی‌های جناحی آنان دریافت، زیرا احساس می‌کنند دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سالیان طولانی در دست همفکران سیاسی آنان بوده ممکن است دچار تغییراتی شود بدون آنکه به منافع ملی کشور و رشد و تقویت این نهاد مهم فرهنگی بیندیشند...».

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در واکنش به انتقادهای عزت‌الله ضرغامی به انتصاب سیدسعیدرضا عاملی به‌عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در توییترش نوشته بود: «دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی را نمی‌شناسم. اما این‌طور که برادر ضرغامی علیه او خیز برداشته، آدم یاد جمله پشت‌کامیونی «الحسود لایسود» می‌افتد. لابد او برای کرسی دبیری شورای انقلاب فرهنگی کت‌وشلوار دوخته و ناگهان دیده به درد نمی‌خورد. کت‌وشلوار را نگه‌دار سردار؛ انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است». ضرغامی اگر عزم جدی برای انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشد، بعید نیست به‌جای کت‌وشلوار با جین و عینک آفتابی هم ظاهر شود.

کد خبر 526483 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تلویزیون عزت‌الله ضرغامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تلویزیون عزت الله ضرغامی شورای عالی انقلاب فرهنگی کویتی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: ابیانه روستایی بسیار زیبا و دیدنی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است. این روستای تاریخی و زیبا ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۸۸ به ثبت ملی رسیده است، علاوه بر خود روستا لباس مردمانش، صنایع دستی‌اش و زیورآلات مردمان این روستا نیز ثبت ملی شده است.

ابیانه در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز و دامنه کوه کرکس قرار دارد. خانه‌های این روستا روی دامنه پرشیبی در شمال رودخانه برزرود بنا شده است به صورتی که پشت‌بام مسطح خانه‌های پایین‌دست، حیاط خانه‌های بالادست را به وجود آورده است و هیچ دیواری هم آنها را محصور نمی‌سازد، بر این اساس ابیانه در وهله اول روستایی چند طبقه به نظر می‌آید و معماری عجیب و شگفت انگیز بناهای این روستا آن را در شمار نمونه‌های کم نظیر دیدنی‌های جهان درآورده است، خانه‌هایی از خشت و گل آجر سرخ که زیبایی بی نظیری را در دل کوچه باغ‌ها به رخ می‌کشند.

اطراف روستا و در کوچه‌باغ‌های باریک که زیبایی‌شان با دیوارهای کاهگلی کوتاه چندبرابر می‌شود، می‌توانید درختان زیادی ببینید. درختانی که در فصل بهار پر از شکوفه می‌شوند و جلوه خاصی به روستا می‌بخشند و در پاییز طوفان رنگ‌ها را به پا می‌کنند تا دل گردشگران را بربایند.

اتاق‌های ابیانه به پنجره‌های چوبی اُرُسی مانند مجهز هستند و اغلب دارای ایوان‌ها و طارمی‌های چوبی پیش آمده مشرف بر کوچه‌های تنگ و تاریک اند که خود به صورت مناظر جالبی جلوه می‌کنند.

ابیانه به معنای بیدستان است و به اعتبار آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش در زمره استثنایی‌‏ترین روستاهای ایران به شمار آمده است.

مردم ابیانه به سبب کوهستانی بودن منطقه و دور بودن محل آنها از مراکز پر جمعیت و راه‌های ارتباطی، بسیاری از آداب و رسوم قومی و سنتی و از جمله زبان و لهجه قدیم خود را حفظ کرده‌اند.

زبان مردم ابیانه فارسی با لهجه خاص ابیانه‌ای است که با لهجه‌های متداول در جاهای دیگر تفاوت اساسی دارد. زبان مردم ابیانه از زبان‌های ایرانی شمال غربی که البته در طول زمان دچار تغییر و تحولات زیادی شده و اکنون فقط تعداد کمی از واژه‌های اصیل پهلوی در گویش آنان شنیده می‌شود.

لباس سنتی هنوز هم میان آنها رواج دارد و در حفظ آن تاکید و تعصب از خود نشان می‌‏دهند به نوعی که شلوار گشاد و درازی از پارچه سیاه برای آقایان و پیراهن بلندی از پارچه‌های گلدار و رنگارنگ برای بانوان رواج دارد، علاوه بر این، زن‌های ابیانه معمولاً چارقدهای سفیدرنگ بر سر دارند.

آتشکده «هارپاک» قدیمی‌ترین اثر تاریخی روستای ابیانه است که مانند دیگر بناهای این روستا در سراشیبی قرار گرفته و بنا دارای سه طبقه و چهار طاقی است، مصالح به کار رفته در آن سنگ لاشه و گچ هستند. این بنا روی شیبی پست و بلند واقع شده است. این آتشکده دارای طبقه مخصوص آداب مذهبی، یک سرسرا که از سه جز گنبدوار تشکیل شده است.

مدرکی که دقیقاً قدمت زمانی ابیانه را معلوم کند در دست نیست اما پیشینهٔ ۶ هزار ساله را برای آن تخمین می‌زنند و آن را از کهن‌ترین زیست‌گاه‌های انسانی در حاشیه دشت کویر ایران می‌دانند. آثار و بناهای تاریخی که در ابیانه وجود دارد مربوط به دوره‌های ساسانی، سلجوقی، صفوی و قاجار است. این آثار نشان‌دهندهٔ قدمت تاریخی این زیست‌گاه انسانی است.

همه این ویژگی‌ها مسؤولان را بر آن داشته تا با توجه به سیاست اخیر سازمان گردشگری جهانی در خصوص ثبت جهانی روستاهای هدف گردشگری، ابیانه را نیز به عنوان روستایی جهانی به ثبت برسانند، در این ارتباط شهرام امیری، سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه سازمان جهانی جهانگردی از سال ۲۰۲۱ معرفی روستاهای هدف جهانگردی را در دستور کار قرار داده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: از این رو از کشور ایران نیز هشت روستا به عنوان نامزد دریافت این عنوان معرفی شده که روستای تاریخی و زیبای «ابیانه» نیز یکی از هشت روستای معرفی شده است.

او با اشاره به اینکه روستای ابیانه همه شاخص‌های مورد نظر سازمان جهانی گردشگری برای انتخاب روستای هدف جهانگردی را دارا است، تصریح می‌کند: همه مدارک مورد نیاز به وزارت میراث فرهنگی تحویل و وزارتخانه نیز این مدارک را به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده است.

سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز در روستای ابیانه برگزار شد، ابراز می‌کند: همه این برنامه‌ها نیز مستندسازی و برای سازمانجهانی گردشگری ارسال شده است.

او در خصوص شاخصه‌های تعیین روستای هدف گردشگری جهانی می‌افزاید: ساختار میراثی، مسیرهای گردشگری، گردشگرانی که تاکنون از روستا بازدید کردند، زیرساخت‌های گردشگری شامل اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، آداب و رسوم، حفظ ساختار و شاخص‌های میراث فرهنگی، لباس سنتی، آداب و رسوم و ثبت‌های ملی است که صنایع دستی، زیورآلات و لباس روستاییان ابیانه به ثبت ملی رسیده است.

امیری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری در ابیانه نسبت به دیگر روستاها بیشتر و بهینه‌تر است، می‌افزاید: همچنین روستاییان به منظور برخورد و میزبانی از گردشگران آموزش دیده‌اند و پایگاه ملی حفاظتی میراث فرهنگی نیز در ابیانه فعال است که البته در گذشته این پایگاه استانی بوده و بعد به پایگاه ملی تبدیل شده است.

او ابراز می‌کند: ابیانه مسیرهای دسترسی مناسبی دارد و استقبالی که در سطح ملی و بین المللی انجام می‌شود باعث شد که ابیانه به عنوان یک مقصد هدف گردشگری جهانی روستایی معرفی شود.

سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تاکید بر اینکه پرونده‌ها ارسال شده است و امیدواریم هر هشت روستا ثبت جهانی شود، اظهار می‌کند: در این صورت فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری بین‌المللی کشور است و ما امکان استفاده از فرصت سازمان‌های بین المللی به صورت رایگان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری را داریم.

او در خصوص قدمت تاریخی روستای ابیانه نیز تصریح می‌کند: باید توجه داشت که تاریخ فلات مرکزی ایران بیش از ۱۰ هزار سال قدمت دارد و بیش از هفت هزار سال سابقه حیات متمدنانه در آن تأیید شده به ویژه منطقه نطنز به واسطه محوطه باستانی اریسمان که سابقه زندگی متمدنانه بشر را به بیش از ۶ هزار سال می‌رساند.

زیبایی‌های طبیعی و تاریخی ایران بی شمارند و در نقطه نقطه این خاک گهربار آثاری وجود دارد که نمی‌توان آن را با دیگری مقایسه کرد، امید داریم با جهانی شدن روستاهای تاریخی و زیبای ایران و به ویژه استان اصفهان شاهد رونق دوباره زندگی در روستاها و توسعه اقتصاد روستایی باشیم.

کد خبر 6080096

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • (عکس) شیوه جالب سردار سپاه برای ابراز ارادت به رهبر انقلاب
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟