Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف و انهدام 10 هزار و ۵۹۸ بوته خشخاش و شاهدانه در این استان خبر داد.

سردار حسنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار سمنان  اظهار کرد: با تلاش همکاران ما در  نیروی انتظامی استان، امسال کشفیات قابل توجهی در بیش از ۱۲ نوع مواد مخدر و افیونی داشته‌ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ ، مقدار 12 هزار و 363 کیلو و ۶۷۰ گرم مواد مخدر در زمینه های مختلف کشف و ضبط شده ادامه داد: کشفیات موادمخدر در استان به نسبت سال قبل از آن ۳۹ درصد رشد داشته است.‌

فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۷۸۴ نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند خاطرنشان کرد: ۵۶ باند فعال مواد مخدر در سطح استان در سال ۱۳۹۸ شناسایی و دستگیر شدند که ۶ باند آنها مسلحانه بوده است .

وی از هلاکت ۴ نفر از اشرار در این عملیات‌ها خبر داد و افزود: تعداد سه قبضه سلاح کلاشینکف ، ۱۱ تیغه خشاب و ۲۳۹ تیر جنگی نیز از سوداگران مرگ کشف شده است. همچنین در سال گذشته تعداد ۱۴۱ دستگاه حامل مواد مخدر کشف شد که از این تعداد ۱۱۶ خودرو و ۲۵ دستگاه موتور سیکلت بوده است.‌

سردار حسنی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون مقدار چهار هزار و ۳۴۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد و در این راستا ۱۰۰۳ نفر به همراه ۷۶ دستگاه وسیله ی نقلیه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون مجموعا ۱۶ باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شده اند که تعداد ۳ باند آن اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر به صورت مسلحانه کرده اند.

 وی افزود: برای انهدام تنها یک باند مواد مخدر که در طی سه مرحله بیش از ۱۵۰۰کیلوگرم مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شد، ۱۲ تیم خودرویی به مدت دو هفته در کویر دامغان و شاهرود حضور داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به طرح های در حال اجرای این نیرو گفت: در حال حاضر اجرای ۵ طرح کنترل محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده، ارتقاء امنیت اجتماعی ، مقابله با کشت خشخاش و شاهدانه و پاکسازی محیط آموزشی و اطراف مدارس با قوت در حال انجام است.‌

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شایسته ی نیروی انتظامی اجرای برنامه های پاکسازی محله محور است ادامه داد: امسال با انجام ۵۵۷ اقدام محله محور بیش از یک هزار و ۸۷۳ کیلوگرم مواد مخدر به همین واسطه کشف و ضبط گردیده است.همچنین در سال جاری تعداد 10 هزار و ۵۹۸ بوته خشخاش و شاهدانه کشف و منهدم شده است.

حسنی افزود: در اقدامات نیروی انتظامی در سال جاری که منجر به انهدام ۱۶ باند مواد مخدر شد تعداد ۱۱ نفر از عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، جمعی از افراد حرفه ای در توزیع مواد ، یک نفر از عناصر بین المللی حمل و توزیع مواد مخدر دستگیر و همچنین تعداد سه قبضه سلاح شکاری، یک اسلحه برنو ، یک اسلحه کلاشینکف ، یک اسلحه کلت و مقدار قابل توجهی خشاب و گلوله مربوطه کشف گردید.‌

این فرمانده انتظامی در پایان، شناسایی و برخورد با عناصر اصلی ورود و توزیع روانگردان ها، شناسایی عناصر منطقه ای ، ملی و بین المللی قاچاق مواد مخدر، شناسایی و برخورد با کاروان های مسلح قاچاق مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان و....را از اولویت امسال پلیس در استان برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلیس سمنان خشخاش و شاهدانه انتظامی استان نیروی انتظامی توزیع مواد مواد مخدر کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد