Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وحید خرمی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش های این شرکت درباره مدیریت آبیاری ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان افزود : از این میزان ۱۷۲ هزار هکتار تحت شبکه آبیاری سفید رود و مابقی اراضی خارج از شبکه و سنتی آبخور است.
وی وضعیت آب کشاورزی در استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در حال حاضر حجم ذخیره سد سفیدرود حدود ۷۵۰ میلیون مترمکعب است که تا پایان فصل آبیاری مشکلی جهت تأمین آب کشاورزی در شبکه سفیدرود نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت آب سدشهربیجار افزود: حجم مخزن این سد در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون متر مکعب است که با این شرایط در زمینه تأمین آب خام تصفیه خانه بزرگ گیلان نیز جای نگرانی نیست.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به سردهنه سازی ۴۳۸ سردهنه خاکی در سطح گیلان افزود : برخی از اینها به دلیل سیلابی بودن رودخانه ها تا سه  مرحله ساخته شدند و مشکل اصلی تأمین آب کشاورزی در خارج از شبکه سفیدرود در اراضی سنتی آبخور است.

خرمی  با اشاره به مشکلات تأمین آب شالیزارهای روستای چمنستان املش اظهار داشت : در بازدید از این منطقه مشخص شد که بخشی از اراضی به دلیل از کار افتاده بودن پمپاژ چاه آب دچار تنش شده بود که با همکاری کشاورزان بالادست، تنش آبی این مزارع برطرف شد.
  وی  با اشاره به تأمین آب اراضی شالیزارهای منطقه میرزا کوچک شهرستان صومعه‌سرا نیز گفت: آب مورد نیاز  شالیزارهای روستاهای چالکسر و سه سار، واقع در بخش میرزا کوچک شهرستان صومعه‌سرا، از محل چند دریچه (پریز)، نهر سنتی (سردهنه) و چاه های آب تأمین می‌شود.  
وی افزود : آبگذاری دریچه های آبیاری  چالکسر به‌طور منظم و در شرایط مناسب در حال انجام می باشد و آبیاری اراضی سنتی‌آبخور، که از انهاری با سردهنه‌های خاکی نظیر سلیمان‌نهر انجام می‌شود، به‌علت افت دبی رودخانه‌ی پلنگ‌ور و تعدد سردهنه‌های بالادستی در روستاهای مسجدپیش، تطف‌رود، سه‌سار و غیره نیز در دوره‌های آبیاریِ طولانی‌تر از حد معمول به‌انجام می‌رسد.  
خرمی همچنین با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته در روزهای گذشته در خصوص تامین آب کشاورزی منطقه میرزا کوچک صومعه سرا بیان داشت: شرکت آب منطقه ای یک دستگاه بیل مکانیکی را نیز  برای  لایروبی انهار به منطقه اعزام کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  ستاد مدیریت بحران پمپهای آب در اختیار کشاورزان منطقه قرار داده با تهیه و نصب و راه‌اندازی پمپ‌ در دو حلقه چاه حفرشده، مشکل اراضی شالیزارهای  چالکسر  و سه سار  شهرستان صومعه سرا بخش گوراب زرمیخ نیز به تدریج برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای گیلان از کشاورزان خواست: چنانچه در تأمین و توزیع آب کشاورزی مشکلاتی دارند به امور منابع آب یا اداره آبیاری شهرستان اطلاع داده تا در اسرع وقت  نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

شهرستان املش در شرق و صومعه سرا در غرب مرکز گیلان واقع است.

برچسب‌ها رشت شرکت آب منطقه ای گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت آب منطقه ای گیلان رشت شرکت آب منطقه ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند

ایسنا/گیلان فرماندار تالش گفت: کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار درجه ۳ و ۴ و بین مزارع اقدام کنند.

مهندس ایرج موذن فرماندار تالش عصر امروز چهارشنبه هشتم فروردین با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و اسالم، مدیر امور منابع آب و آبیاری از سردهنه های کشاورزی بخش مرکزی و اسالم بازدید کرد.

فرماندار تالش در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۰۰ سردهنه شهرستان، ۵۰ سردهنه بازسازی و آبگذاری شده و ۲۳ کیلومتر از انهار درجه یک و دو شهرستان توسط امور منابع آب شهرستان لایروبی شده است.

 موذن تاکید کرد: کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار درجه ۳ و ۴ و بین مزارع اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت