Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا موحد رئیس آب و فاضلاب شهری مهریز گفت: در سال‌های گذشته، رشد سالانه مصرف آب سه تا پنج درصدی مصرف آب شرب در کشور با توجه به افزایش جمعیت و توسعه ساخت و ساز‌ها در مناطق شهری، قابل پیشبینی و پذیرفته شده است.

او افزود: افزایش  ۴٠ درصدی مصرف آب شهرستان مهریز در چند هفته گذشته، پدید‌های کم نظیر محسوب می شود به طوری که نفس‌های شبکه توزیع آب شهرستان مهریز را از نخستین روز‌های تابستان سال جاری به شماره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد ادامه داد: یکی از دلایل موثر رشد ناگهانی مصرف و شروع موج دوم بیماری کرونا ویروس است چراکه همزمان با این پدیده منحوس، حجم مصرف آب شرب نیز نسبت به سال‌های گذشته به ویژه در مناطق شهری با شتاب بیشتری در حال افزایش یافت.

او تصریح کرد: خسارت‌های جانی و پیامد‌های منفی اقتصادی ناشی از کرونا، تاب آوری شبکه توزیع آب شرب شهری نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و شهرستان مهریز را در معرض چالشی بزرگ و آزمونی دشوار قرار گرفته داده است.

او گفت: رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا از جمله شستو شوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح مختلف نقش موثر آب را در عمل به این توصیه‌ها نمی توان نادیده گرفت، اما اقدامات لازم و حیاتی از سوی دیگر نیز محدودیت منابع آبی و ظرفیت شبکه توزیع ایجاب می کند که بارگذاری مصارف روی این شبکه با دقت و حساسیت بالا پیگیری و رعایت شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری مهریز با بیان اینکه مصرف بیش از انتظار همشهریان از منابع آبی باعث قطعی احتمالی در ساعات شبانه روز را در پی خواهد داشت، خواستار اصلاح الگوی مصرف از سوی شهروندان شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف آب آب شرب صرفه جویی آب شهرستان مهریز مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان