Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:24:56 GMT

پیکر شهید سعید کمالی در معراج شهدا+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۳۵۲۶

پیکر شهید سعید کمالی در معراج شهدا+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سعید کمالی کفراتی که چهار سال پیش در کربلای خانطومان به شهادت رسید، هم اکنون در معراج شهدای تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سعید کمالی کفراتی که چهار سال پیش در کربلای خانطومان به شهادت رسید، دو روز پیش در جریان تفحص پیکر مطهر شهدا سوریه کشف و شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر این شهید به همراه پیکر مطهر شهید علی جمشیدی به تهران منتقل شده و هم اکنون در معراج شهدای مرکز است. تصویر پیکر این شهید مدافع حرم در ادامه قابل مشاهده است:

شهید مدافع حرم سعید کمالی در سال 69 در روستای کفرات بخش هزارجریب شهرستان نکا به دنیا آمد. چهار ساله بود که به دلایل مختلف، خانواده‌اش به شهرستان ساری آمد و در شرقی‌ترین نقطه شهر(عبور زغال چال)ساکن شدند. او پس از فارغ التحصیلی از رشته علوم سیاسی دانشگاه قم در سپاه ناحیه میاندورود (سورک) مشغول به کار شد. اردیبهشت 91 پس از بازگشت از سفر حج ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر بنام «امیرمهدی» شد. این شهید والامقام 17اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش بس در سوریه، به همراه 13 تن از همرزمانش در شهرک راهبردی خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌‌ها به شهادت رسیدند.

بعد از شناسایی هویت پیکر مطهر شهید جواد الله کرم و شهید علی جمشیدی ، سعید کمالی سومین شهید مدافع حرم از منطقه خان طومان است که طی یک ماه گذشته پیکرش در سوریه تفحص و هویتش شناسایی شده است.

2 شهید تازه تفحص شده خان‌طومان را بشناسید+تصاویر

سردار ابوالقاسم شریفی، مسئول ایثارگران سپاه نیز پیش تر خبر داده بود: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان‌طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.کارشناسان مرکز ژنتیک سپاه به صورت بی‌وقفه مشغول انجام آزمایش‌های DNA هستند تا هویت پیکر دیگر شهدا تشخیص و به محض تعیین قطعی هویت، اخبار آن به اطلاع خانواده معظم شهدا و ملت شهیدپرور ایران اسلامی خواهد رسید.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مدافعان حرم معراج شهدا جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم بیشتر بخوانید... ۲ شهید تازه تفحص شده خان‌طومان را بشناسید+تصاویر نخستین تصاویر از شهدای تازه تفحص شده خان‌طومان پس از ۴ سال تقاضای سردار شهید قاسم سلیمانی برای تفحص شهدای خانطومان+عکس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدافعان حرم معراج شهدا جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم معراج شهدا جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم شهید مدافع حرم پیکر مطهر شهید سعید کمالی معراج شهدا خان طومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمد هاشمی‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در یادواره شهدای دفاع مقدس و بیست و یکمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: افتخار دارم در مجلسی حضور یافته‌ام که منور و مزیّن به حضور مادرانی و پدران شهدایی است که سلامت، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون از خودگذشتگی و ایثار این عزیزان هستیم، چراکه حاضر شدند از پاره‌ تن و جگر گوشه خود در راه خدا بگذرند تا خدشه‌ای به امنیت این خاک وارد نشود.

وی اضافه کرد: در میان خانواده شهدا، چهره مادران شهدای افتخارآفرین حادثه تروریستی خاش را می‌بینم، شهدای مظلوم لشکر ۱۴ که پس از ماه‌ها حضور در نقطه صفر مرزی و حراست از کیان این مرز و بوم، در مسیر برگشت به خانه در ۶۰ کیلومتری زاهدان با انفجار ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقام شهادت رسیدند تا سندی دیگر بر مظلومیت این عزیزان باشد.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) متذکر شد: یکی از این شهدا، شهید فاضل مسئول کنترل اموال لشکر ما بود که آوازه امانتداری و وظیفه‌شناسی او شهره بود؛ تا جایی که میان همرزمانش معروف است.

هاشمی‌پور متذکر شد: چند روز قبل از شهادت، یک دستگاه دوربین به اموال لشکر اضافه شده بود، اما شهید فرصت نکرده بود آن را ثبت کرده و به اموال اضافه کند و تا آخرین لجظات به همکارانش سفارش ثبت آن را داشت.

وی تبیین کرد: شهید رحیمی از دیگر شهدایی بود که قرار بود پس از برگشت به خانه، مراسم عروسی برپا کند و رخت دامادی به تن بپوشد، اما تقدیر خداوندی بر این بود که لباس دامادی‌اش را در آسمان‌ها بپوشد و برای وی حجله در آسمان‌ها ببندند، بنابراین شرایط پیکرش به گونه‌ای بود که نتوانستم به مادرش اجازه دهیم که پیکر فرزندش را پس از شهادت رؤیت کند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بیان کرد: دشمن در این سال‌ها برای رسیدن به نیت شوم خود، وزیر، وکیل و رئیس جمهور از ما شهید کرده ودر طول سال نیز بیش از ۳۰۰ شهید برای امنیت تقدیم می‌کنیم.

هاشمی‌پور تشریح کرد: نکته اینجاست که هر نظام دیگری بود، تاکنون ساقط شده بود، اما امروز به برکت خون همین شهدا، ما از مقتدرترین کشور‌های دنیا هستیم، چراکه موانع بسیاری در راه ما گذاشتند و با تمام این موانع ما رشد کردیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست عنوان کرد: خدا را شاکرم که توفیق به من داده که در کسوت‌های مختلف لباس افتخار خدمت به شهدا و خانواده‌های ایشان را به تن داشته باشم، همچنان که در دوران دانشجویی و زمان مسئولیت خود در بسیج دانشجویی، افتخار خدمت در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد واحد اصفهان را داشتم و از خدا می‌خواهم که تا آخر راه ما را از راه شهدا جدا نکند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده معزز شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ کشف پیکرهای مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران