Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@09:21:38 GMT

کرونا تغییر ماهیت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۳۶۰۸

کرونا تغییر ماهیت می‌دهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسین کریم گفت: کرونا علائم و حرکتی غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و مرتب تغییر ماهیت می‌دهد، هر زمان با یک‌شکل بیماری مواجه هستیم، در ابتدا بیشترین علائم تب بود و بعد از مدتی مشاهده شد که تب در همه افراد نیست، درد عضلانی شدید، بی‌حسی، تغییر چشایی و بویایی به علائم افزوده شد و در مراحل پیشرفته به سمت سرفه و تنگی نفس می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به‌تدریج علائم دیگری ثبت شد مانند علائم گوارشی شامل تهوع، دل‌پیچه، اسهال و استفراغ و اکنون نیز علائم پوستی و چشمی اضافه‌ شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: این بیماری با یک سری علائم شروع شد و هر بار علائم دیگری به آنها اضافه می‌شود.  

 کریم در خصوص وضعیت استان البرز گفت: با اینکه در آغاز موج اول کرونا شیب تند پیدا کرد اما با همکاری خوب مردم این موج کاهش یافت و حتی چند هفته مرگ‌ومیرهای کرونایی در استان متوقف شد اما اکنون حدود ۲ هفته است که میزان شیوع این بیماری به‌سرعت بالا رفته و نگران‌کننده است.  

وی اظهارکرد: تا قبل از ۲ هفته پیش آمار بستری‌ها در استان پایین آمد و حدود ۲ بخش به درمان بیماران کرونا اختصاص دادیم، همه بیمارستان روال عادی کاری داشتند تا وضعیت سفید پیش رفتیم اما به‌یک‌باره موج دوم رخ داد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که با شیبی تند در حال افزایش است.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز افزود: اکنون باید موضوع رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بیش‌ازپیش موردتوجه مردم قرار گیرد و در ادارات و مکان‌های تجمعی موضوع پروتکل‌های اجباری شود.  

کد خبر 526535 برچسب‌ها استان البرز كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

کد خبر 6088226

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید