Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:17:29 GMT

برگزاری امتحان مجازی در دانشگاه نوشیروانی بابل

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۳۷۷۷

برگزاری امتحان مجازی در دانشگاه نوشیروانی بابل

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اقدامات انجام شده دانشگاه در زمان شیوع کرونا گفت: توسعه سریع سخت افزاری و نرم افزاری در اوایل شروع کرونا که ۴۰ درصد آموزش اعضا هیأت علمی درفضای مجازی به صورت آنلاین و آفلاین انجام شد و در سال جدید برای توسعه کلاس‌های مجازی ستادی تشکیل و ۱۰۰ درصد آموزش مجازی انجام شد و در حال حاضر نیز امتحانات مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، جواد واثقی امیری در نشست با اعضا انجمن صنفی خبرنگاران بابل با اشاره به کارکرد دانشگاه نوشیروانی تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات دانشگاه در  این زمان تدوین برنامه راهبردی   برای چشم انداز توسعه همه جانبه دانشگاه بود که بسیاری از دستاوردهای فعلی حاصل این برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی است.

واثقی به اهم برنامه راهبردی دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شد دانشگاه صنعتی نوشیروانی جزو دانشگاه برتر کشور شده و نامش در سطح بین‌المللی بدرخشد، توسعه دیپلماسی علمی و ارتباط با مراکز پژوهشی علمی دنیا، مشارکت در اجراء طرح‌های بین‌المللی، بین‌المللی سازی دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی، استفاده از ظرفیت دانشگاه در کاهش و حل مشکلات اساسی جامعه و همچنین مشارکت مردمی و حضور پررنگ‌تر خیران در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه انجام شود.

وی با اشاره به ماموریت تعریف شده برای دستیابی به اهداف دانشگاه، یادآور شد: اصلاح ساختار روابط بین‎الملل و ساختار حوزه پژوهشی، ورود به نظام‌های رتبه‌بندی معتبر دنیا، تعریف شیوه نامه‌های حمایتی برای دانشگاه، توسعه فرصت‌های مطالعاتی و همچنین افزایش تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی و پژوهشی در دنیا است.

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه دانشگاه در نظام رتبه‌بندی مختلف از جمله رتبه‌بندی تایمز جزو دانشگاه برتر دنیا شد، ادامه داد: افتخار مشارکت در طرح‌های بین‌المللی که کشورهایی جون آلمان، ایتالیا، روسیه و پرتقال حضور دارند و دانشگاه نوشیروانی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در اجرا این طرح است.

واثقی دعوت و اعزام عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی برای راه‌اندازی یکی از آزمایشگاه‌های مجهز دنیا با وجود کشورهای پیشرفته، را از افتخارات مهم دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه نوشیروانی جزو معدود دانشگاه ایرانی است که مدارک ما توسط وزارت علوم عراق پذیرفته است.

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ دانشجوی خارجی مقطع ارشد و دکتری دانشجوی متقاضی داشتیم که ۳۰ نفر پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اقدامات انجام شده دانشگاه در زمان شیوع کرونا گفت: توسعه سریع سخت افزاری و نرم افزاری در اوایل شروع کرونا که ۴۰ درصد آموزش اعضا هیأت علمی درفضای مجازی به صورت آنلاین و آفلاین انجام شد و در سال جدید برای توسعه کلاس‌های مجازی ستادی تشکیل و ۱۰۰ درصد آموزش مجازی انجام شد و در حال حاضر نیز امتحانات مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد کلاس‌های عملی دانشجویان برگزار شد و همچنین فعالیت حوزه پایان نامه و رساله‌ها در حال برگزاری است.

واثقی گفت: ساخت و تهیه ژل و الکل در زمانی که نیاز ضروری جامعه بود با کیفیت مناسب و با هزینه کمتر در دانشگاه تولید شد، فارغ‌التحصیلان ما موفق به اختراع دستگاه تب‌سنج شدند و اخیرا نیز موفق به اختراع اکسیژن سنج، یکی از ضروریات حوزه درمانی شدیم.

وی ادامه داد: عضو هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در تامین بسته معیشتی و خرید تجهیزات سلامت مشارکت جدی داشتند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال مالی دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: این کتابخانه به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در پنج طبقه از محل اعتبارات ملی احداث شده است.

واثقی همچنین از احداث سالن ورزشی از مشارکت ۵۰ درصدی مردمی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس؛ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای ۶ دانشکده، ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۶ هزار دانشجو است که تنها پژوهشکده نانو شمال کشور با تولید ۱۷ محصول در این دانشگاه فعالیت دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشگاه نوشیروانی نوشیروانی بابل انجام شد رئیس دانشگاه بین المللی درصد آموزش هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی دانشگاه‌ها در نوبت اول در استان قم طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

شمار داوطلبان کنکور سراسری اردیبهشت ماه در استان قم، ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب است که از این آمار، ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب خانم و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب آقایان هستند.

این آزمون‌ها در ۵ رشته گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های قم، مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر همین روز برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین داوطلب را در استان قم دارد؛ ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب حضور دارند که ۵ هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر از این داوطلبان از آقایان هستند.

گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۵ هزار و ۷۳۳ داوطلب در استان قم دارد که از این تعداد، ۳ هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا هستند.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب؛ ۷۴۹ نفر خانم و هزار ۴۱۸ نفر آقا در استان قم به هم به رقابت می‌پردازند.

تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی هنر نیز ۸۳۲ داوطلب اعلام شده که از این تعداد ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا هستند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز هزار و ۱۷۳ داوطلب در استان قم برای راهیابی به دانشگاه با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد ۸۲۷ نفر از بانوان و ۳۴۶ نفر از آقایان هستند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو-معلم ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

کد خبر 6086634

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد