Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی گفت: روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) به عنوان یکی از مناسبت های دهه کرامت، می تواند موجب شود تا فارس و شیراز آوردگاه تولید مفاهیم دینی برجسته و بی نظیر باشد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

دهه کرامت به دهه اول ماه ذی القعده گفته می شود که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی القعده به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دهه گرامی، ششم ذی القعده، به بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) تعلق دارد که اهمیت دهه کرامت را برای شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیشتر می کند و سازمان ها و اداره های مختلف، برنامه های متعددی برای گرامیداشت این دهه در نظر می گیرند.

«هادی ابراهیمی»، مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با گرامیداشت و تبریک این دهه به مردم شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس به سئوالاتی در خصوص دهه کرامت به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

از نظر شما دهه کرامت چه میزان می تواند در معرفی سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به مردم، موفق باشد؟

با توجه به اینکه دهه کرامت اشاره به برجستگی ها و صفات بارز سیره اهل بیت (ع) دارد قطعا باید به نکات شفاف و ملموس اهل بیت (ع) اشاره کند و لازم است تا سیره اهل بیت (ع) با تاکید بر این دهه مبارک برای جوانان و نوجوانان به عنوان یک مبحث درسی یا ضمیمه فعالیت فرهنگی، مذهبی در طول سال برنامه ریزی شود.

 

دهه کرامت چگونه می تواند عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» را در ایران اسلامی، بیش از پیش مشخص و نهادینه کند؟

از عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» به عنوان یکی از مصادیق بارز اهل بیت (ع) و تاکیدی از طرف مقام معظم رهبری برای توسعه تعالیم ناب اسلام باید استفاده شود و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) به عنوان یکی از مناسبت های دهه کرامت می تواند موجب شود تا فارس و شیراز آوردگاه تولید مفاهیم دینی برجسته و بی نظیر باشد.

 

توقع شما پیرامون دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) چیست؟ جامعه، فرهنگ وران و مسئولان چه نقشی در این توقع دارند؟

قطعا دهه کرامت مکمل ایام پیش رو و گذشته است تا تمام فعالیت هایی که در طول سال توسط همگان صورت می‌گیرد، نمود بیشتری داشته باشد.

همانطور که آموزش مفاهیم دینی می تواند زمینه ساز یک بستر مناسب  باشد باید تمام تلاش مسئولان، فرهنگ وران و آحاد مردم برای استفاده هر چه بهتر از این موهبت الهی در دهه کرامت به کار گرفته شود.

 

آیا دهه کرامت که بیش از یک دهه از عمرش می گذرد توانسته انتظارات برای معرفی حضرات به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) را برآورده کند، اگر نتوانسته چه راهکارهایی وجود دارد؟

بی شک نام گذاری دهه کرامت، زمینه ساز تلاقی تفکرات ناب است که از آن می‌توان به نحو مطلوب در معرفی فارس به عنوان میزبان حضرت شاهچراغ (ع) استفاده کرد.

کارهای خوبی تا کنون برای معرفی سیره اهل بیت (ع) در این دهه به انجام رسیده که باید تداوم یابد و در حوزه های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تقویت شود.

از آنجا که مجلس باید در زمینه تدوین قانون با توجه به چشم انداز 20 ساله توسعه کشور اهتمام لازم را داشته باشد مطمعنا در نظر گرفتن برنامه های مختلف می‌تواند گره گشای فرهنگی، مذهبی در راستای توسعه مفاهیم دینی باشد.

 

آیا به نظر شما برنامه ریزی صحیح برای این دهه می تواند در توسعه گردشگری مذهبی در شیراز، یاری رسان باشد؟

وجود برنامه های منظم و تدوین محتواهای مناسب در طول سال به ویژه در دهه کرامت باعث توسعه گردشگری مذهبی و برجسته سازی فارس و شیراز به عنوان نگین مذهبی و فرهنگی خواهد شد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از بازوان برگزاری دهه کرامت چه میزان توانسته اند در این رابطه موفق عمل کنند؟

مساجد به عنوان بازوان توانمند برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی از جایگاه مطلوب مردمی ویژه ای برخوردارند و با برگزاری برنامه های هنری و فرهنگی در مناسبت هایی همچون دهه کرامت می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

 

سازمان شما برای این دهه در سال جاری چه برنامه هایی دارد؟

از آنجا که سازمان بهزیستی، بزرگترین و بی نظیرترین سازمان در حوزه خدمات رسانی اجتماعی است با توجه به گستردگی فعالیت و گروه های خدمت گیرنده از مهد کودک گرفته تا سالمندان و سایر گروه های هدف خود برنامه های متعددی در مناسبت های مختلف در طول سال برگزار می کند.

به همین ترتیب در دهه کرامت نیز با توجه به رسالت اجتماعی خود به ایفای نقش ی پردازد و به ویژه در زمینه تولید محتوا و آموزش در این ایام برنامه های ویژه ای برای جامعه هدف خود برگزار می کند.

 

سخن پایانی شما پیرامون دهه کرامت چیست؟

لازم است تا با نگاه منطقی به تاکیدات مقام معظم رهبری به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) برای رسیدن به جایگاه والای این افتخار و عنوان تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار بگیریم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهزیستی شیراز برنامه های دهه کرامت روز حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت شیراز سومین حرم اهل بیت عنوان یکی حضرت شاهچراغ دهه کرامت سیره اهل بیت مفاهیم دینی طول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، گفت: اجرای برنامه‌‎های دهه کرامت باید طوری باشد که مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در جلسه ستاد دهه کرامت استان، اظهار داشت: برنامه‌های که  در دهه کرامت اجرا می‌شود، مقدمه‌ای برای کرامت انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کرامت که بزرگواری است در مقابل دنائت که پستی است قرار دارد، افزود: نامگذاری هفته‌ای به نام دهه کرامت، حالت سمبولیک دارد و برگزاری برنامه‌ها در دهه کرامت برای این است که تابلوی کرامت نوع بشر در جامعه پر رنگ‍‌تر شود.

به گفته وی خداوند کرامت را در وجود بشر گذاشته است و ما باید تلاش کنیم تا این بزرگواری را در خود نگهداری کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه دهه کرامت از جمله موضوع‌های فرهنگی است، گفت: پست‌ترین انسان‌ها کسی است که به پرستش مال، شهرت و غیره پرداخته و تا این فرهنگ در جامعه اصلاح نشود، اصلاح بشر امکان پذیر نیست.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب این برنامه‌ها بفهمد که کرامت برای انسان است.

عبادی تاکید کرد: برگزاری صرف برنامه‌های در دهه کرامت شایسته نیست بلکه ارزش آن زمانی است که از این طریق مفاهیم و فرهنگ کرامت به مردم جامعه منتقل شود.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت