Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت دوومیدانی ایران گفت: دوومیدانی به دلیل خوش خدمتی و به میز چسبیدن‌های آقای کیهانی مانند جنازه شده است. در رشته‌های مختلف، دوومیدانی پشتوانه‌های زیادی داشت اما حالا تمام آنها از بین رفته‌اند و هیچ کس حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهرماه سال گذشته دوره چهارساله مجید کیهانی به پایان رسید و جای خود را به ایرج عرب داد؛ فدراسیون دوومیدانی را باید آبستن حواشی و اتفاقات عجیب و غریب دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائلی که در  نهایت باعث افت دوومیدانی‌کاران شد و این روزها دیگر خبری از چهره‌های نامدار دوومیدانی ایران نیست و هر کدام به کاری غیر از دوومیدانی مشغول شده‌اند. 

در حال حاضر هشت ماه است که دوومیدانی با سرپرست اداره می‌شود؛ البته دوره سرپرستی به این طولانی موضوع عجیب و غریبی نیست و بارها مسئولان وزارت ورزش و جوانان ثابت کردند سرپرستی یک فدراسیون آنچنان در اولویتشان نیست. پیش از سابقه سرپرستی در فدراسیون‌هایی همچون والیبال، تنیس بیشتر از این بوده است. اما بدون شک سرپرستی یک فدراسیون المپیکی در شرایطی که این رشته بیشترین مدال المپیک را در رشته‌های مختلف دارد اوضاع را برای همه اهالی ورزش و به خصوص دوومیدانی‌کاران نگران‌کننده می‌کند. اگرچه المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاده و در حال حاضر تنها دو ملی‌پوش دوومیدانی موفق به کسب سهمیه شدند و با فرصتی که برای اولین بار در تاریخ ورزش دنیا به وجود آمد و المپیک یک سال به تعویق افتاد و زمان در اختیار دوومیدانی‌کاران قرار گرفت اما رکوردهایی که هر کدام از آن‌ها ثبت کردند و فاصله‌ای که با رکوردهای کسب سهمیه دارند نوید روزهای امیدوارکننده نمی‌دهد. 

تیمور غیاثی  قهرمان پرش ارتفاع آسیا در دهه 1970 یکی از نامداران ورزش دوومیدانی ایران است؛ او دوومیدانی را مانند جنازه‌ای تعبیر کرده که میراث روسای پیشین است و معتقد است اتفاقاتی که در دوره گذشته افتاده دوومیدانی را به این سمت و سو برده است. در اسفند ماه سال گذشته مجمع انتخابات فدراسیون دوومیدانی برگزار شد؛ هر چند که حواشی این مجمع به قدری زیاد بود که در نهایت وزارت ورزش و جوانان هم  انتخابات این فدراسیون را ابطال اعلام کرد و دوباره دوره سرپرستی در فدراسیون دوومیدانی تمدید شد. هم‌اکنون مبینی سرپرستی فدراسیون دوومیدانی را برعهده دارد، اگرچه دوومیدانی‌کاران و از جمله احسان حدادی معتقد است فدراسیون با سرپرستی مبینی وضعیت بهتری پیدا کرده است اما بدون شک نبود رئیس در سال منتهی به المپیک، آن هم برای رشته مادری همچون دوومیدانی می‌تواند خطرساز باشد و عواقب جبران‌ناپذیری برای این رشته در سال‌های آینده ایجاد کند.

در ادامه گفتگوی زیر با تیمور غیاثی در مورد حال و روز ناخوش ورزش مادر ایران می‌خوانیم:

آنا: از وضعیت دوومیدانی چه خبر؟! این روزها اهالی دوومیدانی هم از شرایط موجود ناراضی هستند.

غیاثی: وضعیت دوومیدانی زیر صفر رفته، در حال حاضر نه اردو و نه مسابقه‌ای وجود دارد. البته بهانه کرونا این روزها مطرح است اما بعد از اینکه این دوران بگذرد، هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود، به خوبی افت دوومیدانی‌کاران ایران را خواهید دید. دوومیدانی به دست کیهانی تخریب شد. او با خودمحوری‌های خود اجازه نداد تا اهالی دوومیدانی برای این رشته تصمیم بگیرند و در نهایت به این ورزش آسیب زد. روز به روز دوومیدانی به قهقرا می‌رود و اهالی دوومیدانی فقط باید حسرت آن را بخورند.

آنا: بازرسی کل کشور به اتفاقات دوومیدانی ورود کرده و گویا شما هم شکایت کردید.

غیاثی: بله. برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران بازرسی کل کشور به فدراسیون دوومیدانی ایران ورود کرد. به قدری اوضاع در این فدراسیون خراب است که بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده، ما هم شکایت‌نامه‌ای تنظیم و برای آنها ارسال کردیم. البته هنوز جواب این شکایت را به ما نداده‌اند و قرار است  نتیجه آن را به وزیر ورزش ارسال کنند که هنوز این اتفاق صورت نگرفته است. وزیر هم برای اینکه تنش ایجاد نشود در مورد این موضوع صحبتی نمی‌کند. متأسفانه کارهای سیاسی در این موضوع صورت می‌گیرد که اصلاً درست نیست. ما در حوزه دوومیدانی صاحب‌نظر هستیم و حق و حقوق‌مان، پاداش‌ها و سکه‌هایی که متعلق به ما بوده را دریافت نکرده‌ایم و الان هم باید منتظر باشیم که مسئولان به موضوع شکایت ما رسیدگی کنند.

آنا: گویا سازمان بازرسی کل کشور هم برخی تخلفات را اعلام کرده است.

غیاثی: بله. اگر بازرسی کل کشور در مورد این موضوع جوابی به ما ندهد قطعاً به قوه قضاییه شکایت خواهیم کرد. آقای کیهانی باید برخی مسائل را به ما ثابت کند و توضیح دهد. طبق آماری که سازمان بازرسی کشوری به ما اعلام کرده است 69 مورد تخلف در این فدراسیون در زمان ریاست کیهانی محرز شده است. متأسفانه در برخی محافل از او حمایت می‌کنند. کیهانی شخصیتی است که باید بررسی و کارشناسی شود که در این چهار سالی که مسئولیت داشت چه کارهایی انجام داده است؟

آنا: یکی از موضوعات مهم در دوومیدانی بحث پشتوانه‌سازی است با این شرایط وضعیت چگونه است؟

غیاثی: متأسفانه هر افتخاری هم که در دوومیدانی به دست آورده بودیم، در زمان ریاست او، آن را از دست دادیم. احسان حدادی، هادی سپهرزاد، سجاد مرادی، محسن ربانی، رضا قاسمی و در اکثر رشته‌ها همچون 100 متر، 400 متر، پرش طول، پرش ارتفاع، پرتاب دیسک و دیگر رشته‌ها پشتوانه داشتیم ولی حالا شرایطی به وجود آمده که در دوومیدانی همه بی‌انگیزه شده‌اند و نسل آینده این رشته ورزشی از بین رفته است. هم‌اکنون فدراسیون هشت ماه است که بدون سرپرست اداره می‌شود که خودش یک معضل بزرگ است. البته سرپرستی مبینی در فدراسیون اتفاق خوبی است. او شرایط را بهتر از گذشته کرده است و در تلاش است که هر چه سریع‌تر مجمع انتخابات فدراسیون برگزار شود.

آنا: اعزام دو ملی‌پوش به اردوی برون مرزی این روزها سر و صدا زیادی به پا کرده است، آیا این کار درست بود؟

غیاثی: ورزشکاران با دستور مسئولان گذشته فدراسیون به اردوی برون‌مرزی رفتند که اصلاً اردوی قابل قبولی هم نبود، مبینی در تلاش است فردی  را که با پول بیت‌المال به اردو برون‌مرزی رفته‌اند به ایران برگرداند. حسین رسولی یک آسیب‌دیده ورزشی است و بدون اینکه با ما مشورت کنند او را به اردوی برون‌مرزی اعزام کردند. کیهانی در تلاش بود که رسولی با سپهرزاد همکاری نکند، به همین خاطر شرایط رفتن به اردوی برون‌مرزی را برای او فراهم کرد. به این خاطر که کیهانی با سپهرزاد درگیر بود و تمام تلاش خود را به کار گرفت که آن‌ها به اردو بروند تا با مربی ایرانی کار نکنند. در آخر هم نتیجه‌اش را دیدید که یکی از آن‌ها به ایران نیامد و قصد دارد در بلاروس ماندگار شود. 

آنا: وضعیت مربیان دوومیدانی در ایران چگونه است؟! خیلی از ‌آن‌ها کنار رفتند و دیگر خبری از آن‌ها نیست.

غیاثی: متأسفانه ما مربیان با انگیزه ز یادی داشتیم؛ اما الان شرایطی به وجود آمده که همه آنها بیرون از گود هستند و دچار بی‌انگیزگی شده‌اند. محسن ربانی تنها مربی بود که در پرش نیزه جزء اولین‌ها بود و آن را برای خانم‌ها ابداع کرد. هم‌اکنون همسرش نزدیک به چهار متر پرش نیزه انجام می‌دهد که رکورد فوق‌العاده خوبی است، اما متأسفانه ریاست دوره گذشته همه این مربیان را دچار بی‌انگیزگی کرد.

آنا: پویایی لیگ برتر دوومیدانی یکی از وعده‌های همیشگی روساست، در دوره گذشته چقدر شاهد آن بودیم؟!

غیاثی: خودمحوری‌های کیهانی به دوومیدانی ضربه وارد کرد. او آسان ‌پرداخت را به لیگ ورزشی آورد و با تهدید و ارعاب، ورزشکاران را در این تیم جای می‌داد که در نهایت هیچ‌کدام نتوانستند به حق خود برسند. آسان ‌پرداخت در دو سال متوالی در لیگ دوومیدانی قهرمان شد. دیگر باشگاه‌ها مانند استقلال با وعده و وعید رئیس فدراسیون در لیگ حضور پیدا کردند اما متأسفانه هیچ‌کدام از ورزشکاران به حق و حقوق خود نرسیدند. در حال حاضر خیلی از باشگاه‌ها دلزده شده‌اند.

تبانی که کیهانی با آسان ‌پرداخت داشت باعث شد که ورزشکاران به حق و حقوق خود نرسند. هم‌اکنون باشگاه‌ها هم هیچ رغبتی برای گرم کردن تنور لیگ و شرکت در این مسابقات ندارند. ما در گذشته باشگاه‌های نفت، سپاهان و ذوب‌آهن را داشتیم اما الان از هیچ کدام از این باشگاه‌ها خبری نیست. من به عنوان یک ورزشکار قدیمی و افتخارآفرین برای دوومیدانی  و به عنوان  تنها کسی که دوومیدانی را در گذشته به آسیا معرفی کرد، از این شرایط بسیار متأسفم. خیلی از مربیان و ورزشکاران دچار بی‌انگیزگی شده‌اند، هیئت‌ها کاری از پیش نمی‌برند و این مسائل نشان می‌دهد که حال و روز دوومیدانی خوب نیست و به زودی این رشته ورزشی به قهقرا می‌رود. همان‌طور که اکنون افت شدیدی پیدا کرده است.

آنا: اواخر سال گذشته مجمع برگزار شد اما با اعلام وزارت ورزش ابطال شد.

غیاثی: مجمع انتخابات فدراسیون با حواشی بسیار زیادی برگزار شد و یک‌سری از رؤسای هیئت‌ها را تطمیع کرده بود و اجازه نداد این انتخابات در سلامت کامل برگزار شود و در نهایت ریاست افشین داوری در فدراسیون ملغی شد. من 60 سال است که در ورزش دوومیدانی هستم و همه ما عمر و جوانی خود را در این رشته گذاشته‌ایم اما الان بسیار دل‌آزرده شده‌ایم. تنها وظیفه ما در شرایط فعلی این است که دوومیدانی را از این شرایط نجات دهیم.

آنا: اگر بخواهید در یک جمله وضعیت دوومیدانی را تعریف کنید چه می‌گویید؟

غیاثی: من برای ورزش خیلی متأسفم که شخصی مانند کیهانی را برای ریاست یک فدراسیون انتخاب کرد و او تأیید صلاحیت شد. او ورزشی نبود و با تطمیع کردن برخی اشخاص خودش را به صندلی ریاست فدراسیون رساند. من یک سال در دوره ریاست کیهانی از فدراسیون دور بودم و به دستور وزیر ورزش به این فدراسیون بازگشتم اما هر چه تلاش کردم تا شرایط کمی بهتر شود، این اتفاق صورت نگرفت.

آنا: در دوره‌ای که در فدراسیون بودید برای آینده تصمیم می‌گرفتید تا هدف رسیدن به نتیجه در کوتاه مدت بود.

غیاثی: در آن زمان قرار بر این بود یک‌سری کارگاه‌های آموزشی در تمام استان‌ها با خرد جمعی سازمان تیم‌های ملی تشکیل دهیم اما کیهانی سنگ‌اندازی می‌کرد و به دنبال نتیجه‌گیری مقطعی بود. به هر حال استعدادیابی به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد؛ اما او هیچ هزینه‌ای نمی‌کرد و تنها به دنبال کارهای خودش بود. در طول دورانی که ریاست فدراسیون دوومیدانی را برعهده داشت، تنها به دنبال سفر رفتن بود و اگر شما کارنامه او را نگاه کنید، در طول یک سال 60 بار به مسافرت خارجی رفته است. او حتی با تیم هم سفر نمی‌کرد و در هتل دیگری اقامت می‌کرد.

آنا: رئیس سابق فدراسیون به عنوان نایب‌رئیس آسیای میانه انتخاب شد، این اتفاق چقدر به سود دوومیدانی بود؟

غیاثی: کیهانی شرایطی را به وجود آورد که حتی دهلان رئیس کنفدراسیون آسیا هم به او رأی نداد. در انتخابات آسیایی هم رد شد و برای اینکه کار خودش را توجیه کند اعلام کرد که نایب‌رئیس آسیای میانه شده است که حتی در چارت کنفدراسیون، آسیای میانه جایی ندارد. سه کشور تاجیکستان، ایران و قزاقستان به عنوان کشورهای آسیای میانه هستند که او نماینده تاجیکستانی را به عنوان رئیس و خودش را به عنوان نایب‌رئیس معرفی کرد. بهتر است کیهانی در مورد نایب‌رئیسی آسیای میانه توضیح دهد و اقداماتی که در این مدت انجام داده است را برای همه ما شفاف‌سازی کند.

آنا: اما دوومیدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق بود و این موضوع را نباید فراموش کنیم.

غیاثی: در بازی‌های آسیایی جاکارتا اگر موفقیتی نصیب دوومیدانی ایران شد به خاطر کارهایی بود که در گذشته انجام شده بود. حدادی 20 سال است که در دوومیدانی حضور دارد و در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست افتخارآفرینی کند. مرادی هم همین شرایط را دارد و هیچ‌کدام از این ورزشکاران در زمان ریاست کیهانی تربیت نشده‌اند که موفقیت آنها را به او نسبت بدهیم. فدراسیون حتی پاداش‌های مربیان و ورزشکاران را هم به آنها نداد. وزارت ورزش برای من به عنوان سرمربی 20 سکه پاداش در نظر گرفته بود، اما رئیس فدراسیون تنها 10 سکه به ما داد و از همین تعداد هم دوباره سه سکه دیگر کم کرد و گفت می‌خواهیم آنها را به مربیانی که کمتر دیده می‌شوند بدهیم که در واقع این موضوع هم دروغ بود.

آنا: حسین رسولی این روزها مدعی شده که به مدال المپیک در بلاروس می‌رسد، این ادعا به واقعیت تبدیل می‌شود؟

غیاثی: حسین رسولی یک آسیب‌دیدگی شدید دارد و بدون اینکه با اهالی دوومیدانی مشورت کنند او را به بلاروس اعزام کردند. در حال حاضر هم قصد بازگشت به ایران را ندارد و به دنبال مدال المپیک است. در صورتی که من به عنوان یک کارشناس دوومیدانی کاملاً مطمئن هستم که چنین چیزی محقق نمی‌شود. او نمی‌تواند ورودی المپیک که 66 متر است را به دست آورد. اگر رسولی 60 متر پرتاب داشت کلاه من را بردارید. من هیچ دشمنی با او ندارم اما طبق تجربه‌ اطمینان دارم که او محال است بتواند بالای 60 متر پرتابی داشته باشد و سهمیه المپیک را از آن خود کند. احسان حدادی مدال نقره المپیک را دارد و کسی است که سال‌ها تلاش کرده تا به این موفقیت رسیده است. یک ورزشکار آسیب‌دیده که در سطح بزرگسالان هم افتخاری نداشته است نمی‌تواند با چند ماه اردوی برون‌مرزی چنین ادعایی داشته باشد.

آنا: آسیب‌دیدگی رسولی در دوره مربیگری سپهرزاد اتفاق افتاد؟

غیاثی: رسولی مدتی با سپهرزاد کار می‌کرد و پس از آن یک دوره ریکاوری داشت که به شهرستان خود در اراک رفته بود. او از همان زمان یک مربی بومی داشت که با او تمرین کرده بود و دچار آسیب‌دیدگی شد. وقتی به تهران آمد نزد دکتر اردیبهشت رفت و وقتی تحت معاینه قرار گرفت همان زمان گفتند مصدومیت او به‌گونه‌ای است که اگر شرایطش کمی بهتر نشود ممکن است برای همیشه روی ویلچر بنشیند. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. البته آسیب‌دیدگی‌اش همیشگی است.

آنا: فکر می‌کنید در المپیک توکیو دوومیدانی‌کاران ایران چه نتیجه‌ای بگیرند؟

غیاثی: دوومیدانی ایران مانند یک جنازه است و تنها کسی که شانس حضور در فینال المپیک را دارد، آن هم اگر رسیدگی‌های لازم به او شود تنها احسان حدادی است. در غیر این صورت به نظرم هیچ‌کدام نمی‌توانند حتی سهمیه المپیک را هم کسب کنند. متأسفانه حدادی هم‌اکنون بدون مربی کار می‌کند. دوومیدانی به دلیل خوش خدمتی و به میز چسبیدن‌های آقای کیهانی مانند جنازه شده است. در رشته‌های مختلف، دوومیدانی پشتوانه‌های زیادی داشت اما حالا تمام آنها از بین رفته‌اند و هیچ کس حضور ندارد.

آنا: پس با این شرایط شما امیدی به المپیک توکیو ندارید؟

غیاثی: به هیچ‌عنوان. به نظرم شرایط دوومیدانی به گونه‌ای است که باید کاملاً قید المپیک را بزنیم و در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هم به دنبال کسب مدال نباشیم. تفتیان به فرانسه رفت، چه اتفاقی افتاد؟ آقای قنبرزاده در روسیه تمرین کرد چه اتفاقی افتاد؟! او با مربی ممنوع‌ کار تمرین می‌کرد به این خاطر که شاگردانش دوپینگی از آب درآمدند. تمام این دسته گل‌ها در زمان ریاست کیهانی به آب داده شد.

آنا: قرار است به زودی انتخابات فدراسیون برگزار شود، به عنوان پیشکسوت این رشته چه پیشنهادی دارید؟

غیاثی: من به عنوان پیشکسوت دوومیدانی سه نفر را برای ریاست فدراسیون دوومیدانی به وزارت ورزش پیشنهاد می‌کنم. اهالی ورزش به خوبی این سه نفر را می‌شناسند و امیدوارم رئیس بعدی فدراسیون از میان این سه نفر باشد و اجازه حضور کیهانی را به مجمع ندهند. حمید سجادی، حسین جلالی و افشین داوری سه نفری هستند که برای ریاست فدراسیون گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. از نظر مدیریت و توانایی آوردن امکانات فنی در هر سه نفر وجود دارد، منتهی این افراد فعلاً دل‌آزرده هستند و باید از آنها دلجویی شود. وزارت ورزش اگر به دنبال این است که دوومیدانی به دوران اوج خود برگردد، باید از این نفرات استفاده کند. داوری یک دوره ریاست فدراسیون دوومیدانی را برعهده داشت و در زمان او من به عنوان سرمربی به همراه تیم ملی به لندن اعزام شدم. در همان زمان در بازی‌های آسیایی هم موفق بودیم. تنها مدال المپیک و جهانی در زمان داوری کسب شد. در زمان جلالی هم بیشتر از 100 رکورد ملی جابه‌جا شد. سجادی هم از نظر کسب قهرمانی و مدیریتی از مسئولان رده بالای ورزش ایران است و این نفرات مورد تأیید ما هستند.

انتهای پیام/4057/ 

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک دوومیدانی مجید کیهانی تیمور غیاثی فدراسیون دوومیدانی بازی های آسیایی انتخابات فدراسیون اردوی برون مرزی دوومیدانی کاران دوومیدانی ایران اهالی دوومیدانی ریاست فدراسیون بازرسی کل کشور زمان ریاست ریاست کیهانی احسان حدادی مدال المپیک آسیای میانه من به عنوان حال حاضر وزارت ورزش آسیب دیدگی نایب رئیس باشگاه ها هیچ کدام هم اکنون رشته ها شده اند یک سال سه نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان برگزار شد و در پایان "سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا" به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور 14 عضو برگزار شد و سردار خادم سیدالشهدا توانست با 14 رای، برای چهار سال رییس این هیات شود.

پیش از این اداره هیات توسط سردار خادم سید الشهدا انجام می‌شد. این مجمع با حضور یک‌ کاندیدا برگزار شد.

اعضای مجمع متشکل از رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات‌های ورزشی شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، ورزش کارگری، مربیان، داوران، ورزشکاران و نماینده بانوان بودند.

استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و شرکت‌های خوزستان در فعالیت هیات، فعال کردن سایر هیات‌های شهرستانی و برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشوری مهمترین برنامه‌های رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای خوزستان اعلام شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند