Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری البرز جهت تامین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد، سیاهکلاهان و فردیس برای ایثارگران و خانواده‌های شهدا به پیشنهاد استاندار البرز، امضا شد.

عزیزاله شهبازی روز دوشنبه نهم تیرماه در جلسه انعقاد این تفاهم اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای بندهای ۸ و ۱۲ سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران و فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و به منظور تامین مسکن ایثارگران استان البرز فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری استان البرز منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تامین مسکن ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون در استان البرز، ساماندهی گلزارشهداء، ارائه لیست ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون که تاکنون از خدمات زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند ظرف دو هفته، تعیین بانک عامل و سهمیه تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران بدون نام و به تعداد واحد قابل ساخت در پروژه در زمان شروع اقدامات اجرایی (کلیه هزینه های ساخت و تکمیل پروژه به جز آماده سازی زمین که به عهده استانداری است) از جمله مفاد این پیمان محسوب می‌شود.

شهبازی با اشاره به تعهدات استانداری در این تفاهم، گفت: برنامه ریزی و اقدام لازم برای تامین مسکن حداقل ۳۰۰۰ نفر از ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اقدامات لازم برای شناسایی و تغییر کاربری زمین های با مالکیت بنیاد شهید جهت واگذاری به ایثارگران در سطح استان ظرف مدت سه ماه باید صورت گیرد.

وی افزود: تعیین تکلیف زمین ۱۱هکتاری موسوم به سیاهکلان ظرف دو هفته و شروع اقدام برای آماده سازی و ساخت پروژه برابر حداکثر تراکم مجاز ظرف مدت سه ماه و ساماندهی کلیه گلزارهای باقیمانده استان تا پایان سال جاری طبق دستورالعمل ابلاغی بنیاد حداکثر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال نیز در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانداری البرز بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است

روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس