Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت واکسن، به دنبال توسعه نوعی واکسن ضدکرونا در ژاپن است. قرار است در این شرکت از نانوذرات لیپیدی و mRNA برای ساخت این واکسن استفاده شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت دایچی سانکیو (Daiichi Sankyo) قصد دارد واکسن ضدکرونا را در ژاپن توسعه داده و تولید کند. این شرکت به دنبال توسعه واکسن مبتنی بر RNA بوده که قابلیت محافظت در برابر ویروس کرونا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در حال حاضر، این شرکت بخشی از تحقیق و توسعه این واکسن را با همکاری دانشگاه توکیو انجام داده است.

شرکت دایچی علاوه بر توسعه این واکسن، در پروژه تحقیقات واکسن ژنتیکی (mRNA) همکاری دارد، پروژه‌ای که با عنوان titled Development of a Genetic Vaccine for ۲۰۱۹-nCoV تعریف شده‌است.

گفته می‌شود که در این فناوری، نانوذرات لیپیدی ساخته می‌شود که تا بتواند اجزاء مربوط به ترکیبات دارویی را با خود حمل کرده و اسید‌های نوکلئیک را درون سلول‌های ایمنی رهاسازی کند. نتایج نشان داده است که این کار موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و پاسخگویی آن در برابر عوامل مهاجم می‌شود و این پاسخ‌دهی بدن نسبت به واکسن‌های استاندارد بهینه شده‌است.

این شرکت به بررسی و ارزیابی این دارو روی مدل‌های حیوانی پرداخته است و نمونه پروتوتایپ واکسن mRNA را برای تولید آنتی‌بادی ضد ویروس کرونا در بدن تولید کرده است.

براساس یافته‌های به‌دست آمده در این پروژه، این شرکت در نظر دارد تا تولید واکسن mRNA را در اولویت قرار دهد.

دایچی سانکیو قصد دارد تا کارآزمایی بالینی این واکسن را تا ماه مارس سال آینده انجام دهد. از نتایج این پروژه برای راه‌اندازی سیستم تامین واکسن جدید آنفولانزا نیز استفاده خواهد شد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با همکاری وزارت کار و بهداشت و رفاه، آژانس دارو و تجهیزات پزشکی، دانشگاه توکیو و چند سازمان دیگر، به تحقیق و توسعه واکسن mRNA خواهیم پرداخت تا مطمئن شویم که این واکسن به سرعت وارد بازار می‌شود.

هفته گذشته این شرکت توافق‌نامه‌ای با دانشگاه توکیو، شرکت نیچی ایکو فارماکیوتیکال و RIKEN برای تحقیق و توسعه روی فرمولاسیون استنشاقی به‌منظور درمان کرونا امضاء کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات