Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:17:16 GMT

به جوانان نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشیم

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۵۳۲۹

به جوانان نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشیم

حجت‌‌الاسلام میرشمس الدین با تاکید بر اینکه نباید به جوانان نگاه سیاسی و جناحی داشته باشیم گفت: اگر می خواهیم کاری برای جوانان انجام دهیم باید در راستای اسناد بالادستی و رهنمودهای رهبر نظام طراحی و برنامه‌ریزی شود،

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت‌الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان جوانی را مقوله ای ویژه، استثنایی و بسیار ارزشمند در زندگی انسان عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما هنوز نمی دانیم اکنون که  ۴۱ سال از انقلاب اسلامی می گذرد برای جوانانی که انقلابش با آنان آغاز و هشت سال جنگ تحمیلی اش با جوانها اداره شد و اینک در همه عرصه ها این جوانان هستند که مشکلات جاری کشور را پیش می برند و در زمان شیوع کرونا حضور چشمگیری داشتند، می‌خواهیم چه کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: برخی به پرداخت تسهیلات، برخی مسکن و برخی دیگر به فکر ازدواج و پرکردن اوقات فراغت جوانان هستیم اما در مسیر اشتباه قرار داریم، به جای پرداخت تسهیلات و درگیر کردن جوان با اقساط بانکی و ... باید در بدو امر بدانیم جوان را چگونه می بینیم و از او چه می‌خواهیم.


وی نگاه رایج به جوان را نگاه سیاسی دانست و تاکید کرد: نگاه اکثر جناح های سیاسی به جوانان نگاه رای و حمایت در کشور بود، نمی گویم این غلط است اما اگر کسی به جوان نگاه سیاسی، جناحی و جریانی داشته باشد نه می تواند برای جوانان قدمی بردارد و نه برای کشور خدمتی کند.


حجت الاسلام شمس الدین بیان کرد: در نظام اسلامی در خصوص مسائل کشور و به‌ویژه جوانان هیچ کس در گذشته، حال و آینده دلسوزتر، صادق‌تر، آگاه‌تر و کارشناس‌تر از امام و مقام معظم رهبری نبوده است.


وی در ادامه با بیان اینکه اگر می خواهیم کاری برای جوانان انجام دهیم باید در راستای اسناد بالادستی و رهنمودهای رهبر نظام طراحی و برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: بهترین کسی که در طول زندگی با جوانان مانوس و محشور بوده و افق فکری، جهت دیدگاهی و شور و نشاط جوانی را می‌داند، می‌شناسد و از اشکالات و نقاط ضعف و قدرت خبر دارد مقام رهبری است.


امام جمعه انزلی افزود: تنها راه دستیابی به نقطه اوج و تعالی حقیقی در همه بخش‌ها اعم از علمی، هنری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی برای کشوری که تمام سرمایه ‌اش جوانان است، مبنا قرار دادن همین اسناد و رهنمودهاست.


حجت‌الاسلام شمس الدین با پرسش از جوانان در خصوص مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری سخنانش را ادامه داد و تصریح کرد: این بیانیه برای شما به نگارش درآمده و مختص جوانان است و در آن وضع موجود و آینده و چارچوب های تلاش و حرکت جوانان در کشور ترسیم شده است.


وی یادآور شد: اگر ما نتوانیم آگاهی لازم و هویت حقیقی جوانانمان را بشناسیم و او نتواند خودش را درک کند باید دنبال موارد حاشیه ای باشیم.


امام جمعه انزلی به مشکل اعتیاد در بین جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: مهمترین عامل اعتیاد بی هویتی و رسیدن به پوچی است فرد چون سرخورده شده و کاری از دستش ساخته نیست در دام اعتیاد گرفتار می شود ما نیز نمی توانیم بگوییم با اعتیاد مبارزه می کنیم و از سوی دیگر هیچ امیدی به فرد ندهیم.


حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه این مشکلات با راهکارهایی که در بیانیه گام دوم انقلاب که بسیار مهم، کاربردی و جامع است حل می شود، تصریح کرد: هفت محوری که رهبری در این بیانیه ترسیم می کنند برای حرکت جوانان در آینده و در دهه پنجم انقلاب راه گشاست.


وی تاکید کرد: مقام رهبری در این بیانیه اقتصاد، اخلاق، پژوهش، معونیت و سیاست را بیان کرده و جوانان و مسئولان باید آن‌را مطالعه کرده و مبنا قرار دهند، در نظام اسلامی کسی مسئول است که بر مبنای اسناد، چشم اندازها و دستورالعمل های نظام حرکت کند و امور را پیش ببرد نه بر اساس سلایق شخصی، جناحی و جریانی خودش.


امام جمعه انزلی خاطر نشان کرد: در سند چشم‌اندازی که ترسیم شده نقش جوان ها چه بوده و اکنون به کجا رسیدیم، چند سال از آن گذشته است، ما در این شهرستان برای سند چشم انداز چه کرده ایم که ماحصلی نداشته ، هر کار و تصمیمی که گرفتید برآیند آن در سطح جامعه مشخص است و قابل کتمان نیست، این امر نشان می دهد که مسیر درست و نتیجه بخش نیست.


وی متذکر شد: انتقادی که بر این جلسه و جلسات دوره های گذشته وارد است، جناحی و جریانی بودن جلسه است که افراد هم طیف دعوت شده اند و از سایر طیف ها خبری نیست آنها نیز در زمان مدیریتشان با هم طیف خودشان جلسه برگزار می کردند اینگونه کارها پیش نمی رود به شما پیشنهاد می‌کنم در تعامل با جوانان مرزبندی و جناح بندی نکنید چراکه در کنار هم و با کمک یکدیگر می توانید شرایط را اصلاح کنید.


حجت الاسلام شمس الدین از جوانان خواست نیازها و امکانات را بسنجند مطالبه‌گر باشند تا بتوانند امور را اصلاح کرده و ظرفیت‌ها را فعال کنند.


وی خاطرنشان کرد: در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی می‌توانید در کنار مسئولان قرار گرفته و جامعه را نجات دهید.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نگاه سیاسی و جناحی بیانیه گام دوم انقلاب اشتغال جوانان حجت الاسلام شمس الدین برای جوانان نگاه سیاسی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سرفصل‌های مختلف مبنای علمی و منطقی ندارد و در این زمینه گلایه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن بخش قابل توجهی از جمعیت جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان بوده ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر بوده که این مهم ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است، عنوان کرد: عملکرد معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان قابل تقدیر بوده و از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت‌های مختلف توقع بوده به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد ابراز کرد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور بوده و عمدتا همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی می‌باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد. مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است که نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقاء‌دهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.

مهدوی‌مطلق با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در موضوع وام ازدواج خاطرنشان کرد: مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت‌سازی کمک می‌کند و در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است، یادآور شد:  تعدادی از بانک‌ها که می خواهند تسهیلات ازدواج پرداخت کنند نیز سخت گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواج وی تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی‌مطلق در ادامه یادآور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف بوده  با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، این فضاها را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد