Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:34:55 GMT

۳۶ نفر در تصافات جاده‌ای همدان جان باختند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۵۳۳۶

۳۶ نفر در تصافات جاده‌ای همدان جان باختند

ایسنا/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به بیان تلفات تصادفات جاده‌ای در دو ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و گفت: در این مدت ۳۶ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند که از این تعداد هشت نفر زن و ۲۸ نفر مرد بوده‌اند. 

ارتین کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دوماهه نخست سال ۹۸ نیز ۱۹ زن و ۳۵ مرد در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند، افزود: آمار مرگ و میر در سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای از مجموع ۴۳۴ نفر متوفی ۱۱۱ نفر زن و ۳۲۳ نفر مرد بوده و در سال گذشته ۴۳۳ نفر شامل ۱۰۸ نفر زن و ۳۲۵ نفر مرد جان باخته اند که کاهش دو دهم درصدی را نشان می دهد.

کمالی بیشترین متوفیان ناشی از تصادفات جاده ای را در مهرماه سال ۹۸ با ۷۳ نفر و کمترین آنها را در بهمن ماه ۹۸ با ۱۸ نفر دانست و یادآور شد: سال گذشته در تصادفات درون شهری ۵۶ نفر، برون شهری ۳۵۲ نفر، جاده های خاکی- روستایی ۲۵ مورد و در مجموع ۴۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سال ۹۷ نیز در تصادفات درون شهری ۶۱ نفر، برون شهری ۳۰۴ نفر، جاده های خاکی- روستایی ۲۰ نفر، سایر موارد ۴۹ نفر و در مجموع ۴۳۴ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان مطرح کرد: در آمار مقایسه‌ای میزان متوفیان تصادفات درون شهری سال ۹۸ با ۹۷ با کاهش هشت درصدی، برون شهری افزایش ۱۶ درصدی و جاده های خاکی- روستایی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بوده ایم. 

وی در بخش دیگری به بیان آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۷۳۸۹ نفر در تصادفات جاده ای مصدوم شدند که از این تعداد ۲۳۱۶ نفر زن و ۵۰۷۳ نفر مرد بودند.

کمالی بیشترین مصدومان تصادفات جاده ای را مربوط به شهریورماه گذشته با ۹۸۹ نفر و کمترین تعداد را در اسفندماه با ۲۸۷ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مصدومان سال ۹۷، ۸۰۷۲ نفر بوده که شامل ۲۴۷۳ نفر زن و ۵۵۹۹ نفر مرد است و در آمار مقایسه ای با سال ۹۸، کاهش ۸.۴ درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادف تصادفات جاده ای پزشكي قانوني تصادفات جاده ای سال گذشته نفر زن نفر مرد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه