Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با حضور محمد جواد حشمتی مهذب و در راستای کاهش آمار زندانیان، مرکز کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان در محل مجتمع قضایی امام خمینی(ره) افتتاح و آغاز به کار نمود.

رئیس کل دادگستری استان تهران این مرکز را از جمله برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران در راستای برنامه‌های تحول محور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در آئین افتتاح این مرکز، حسن بابایی معاون برنامه ریزی و فناوی اطلاعات دادگستری کل استان تهران طی گزارشی کنترل مستمر و هوشمندانه جمعیت کیفری زندان، آسیب شناسی از احکام کیفری در حبس گرایی و برنامه ریزی به منظور تغییر نگرش قضات در استفاده از سایر مجازات‌ها را از مهمترین دستور کارهای راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

وی افزود: آموزش و ترغیب قضات به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اعمال نهادهای ارفاقی، نظارت بر قرارهای تامین با رویکرد تناسب تامین با نوع و اهمیت جرم ارتکابی از دیگر موضوعاتی است که در اهداف راه اندازی این مرکز می‌توان به آن اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و فناوی اطلاعات دادگستری کل استان تهران گفت: در تلاش هستیم تا با ظرفیت‌های ایجاد شده، ایجاد تعامل قضات با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران و افزایش ارتباط با بهره مندی از فناوری‌های روز را تقویت نماییم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زندان دادگستری دادگستری استان تهران حشمتی جمعیت کیفری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است