Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@21:20:13 GMT

دلایل تأخیر در ساخت خطوط جدید مترو

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۶۲۶۴

دلایل تأخیر در ساخت خطوط جدید مترو

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در نشست خبری درباره وضعیت مترو پایتخت و برنامه‌های در دستور کار جهت توسعه خطوط مترو گفت: در سال 98، 10 کیلومتر از خط 6 با 5 ایستگاه در سه مرحله افتتاح شد همچنین سه ایستگاه خط 7 وارد مدار بهره‌برداری شد و ما برنامه‌هایی داشتیم که در 6 ماهه دوم سال پیش هر ماه یک ایستگاه را افتتاح کنیم ولی به دلیل مشکلات مالی این موضوع محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ در سال جاری اولویت نخست ما تکمیل خطوط تمام خط 6 و 7 همچنین توسعه خط 4 است چرا که به طور کلی 64 کیلومتر خطوط مترو کامل نشده د اریم و به نرخ امروز می‌توان گفت 50 هزار میلیارد سرمایه شهر زیر خاک خوابیده است.

اخیراً محسن هاشمی رئیس شورای شهر اعلام کرده است طی سه سال گذشته حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده است

مدیرعامل شرکت مترو تهران از به بهره‌برداری رسیدن دو رام قطار مترو در ماه جاری خبر داد و گفت:‌ با این دو رام قطار پرونده 70 دستگاه واگن بسته خواهد شد همچنین سه پست برق قلعه‌مرغی، بخش شرقی خط 7 و بخشی از خط 6 امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

امام در مورد سرانجام پرونده اوراق مشارکت گفت: خوشبختانه به نتایجی در این زمینه دست یافتیم و در بحث وثیقه‌های بانکی دچار مشکل بودیم که حدود 20 میلیارد تومان دو هفته پیش در دفترخانه وثیقه بانک گذاشتیم و 14.8 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد و امیدواریم که با تسلیم وثیقه‌ها تا هفته آینده شاهد آزاد شدن پول به صورت کامل باشیم.

وی گفت: چندین منابع مالی برای توسعه مترو در پایتخت داریم که یکی اوراق مشارکت بانک‌ها است که 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک آینده تکلیف آن در حال مشخص شدن است و دیگر اوراق سال 98 که تا تیر باید فروخته می‌شد و هزار میلیارد تومان سهم مترو تهران است. همچنین بودجه امسال شهرداری برای مترو 2 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 800 میلیارد آن به صورت غیرنفد و 2 میلیارد به صورت نقد پیش‌بینی شد البته با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی شهرداری امیدواریم حداقل 50 درصد این مبلغ محقق شود.

در بحث وثیقه‌های بانکی دچار مشکل بودیم که حدود 20 میلیارد تومان دو هفته پیش در دفترخانه وثیقه بانک گذاشتیم و 14.8 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:‌در صورتی که منابع مالی از طریق اوراق مشارکت، مجتمع‌های ایستگاهی و بودجه شهرداری تأمین شود، 12 ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اخیراً محسن هاشمی رئیس شورای شهر اعلام کرده است طی سه سال گذشته حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده است، گفت: صحبت‌های ایشان بد تعبیر شده شاید منظورشان یک کیلومتر در خط جدید بوده است. چرا که خطوط قبلی طی سال‌های اخیر تکمیل و حفاری تونل‌ها نیز انجام شده است.

امام گفت: حق با آقای هاشمی است پروژه در خطوط جدید نداشته‌ایم چرا که منابع مالی محدود بوده و آن را طبق تأکید مدیران شورا و شهرداری برای تکمیل خطوط 6 و 7 گذاشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:‌در سال پایانی این دوره از شهرداری محسن هاشمی توقع دارد که خط جدیدی افتتاح شود که البته توقع بجایی است و باید آن را جدی بگیریم.

‌در سال پایانی این دوره از شهرداری محسن هاشمی توقع دارد که خط جدیدی افتتاح شود که البته توقع بجایی است و باید آن را جدی بگیریم

وی افزود: البته این موضوع در شهرداری جدی گرفته شده است ولی پیش از این طرح جامع مصوب ریلی برای افتتاح خط جدید در تهران نداشتیم که روزهای پایانی دی سال 98 این طرح تصویب شد و خوشبختانه توفیق برای راه‌اندازی خط جدید حاصل شده است.

امام گفت: تا 21 سال دیگر بر اساس طرح جامع مصوب ریلی در تهران باید 4 خط جدید راه‌اندازی کنیم که بسته به کیلومتر هر خط حدود 10 تا 20 میلیارد تومان هزینه نیاز داریم البته این هزینه بر اساس نرخ ارز در سال 98 در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه خط 10با 40 کیلومتر طول از جهات مختلف در اولویت ساخت است،‌گفت: در صورتی که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت کند، اقدامات مؤثری جهت توسعه خطوط صورت می‌گیرد.

وی گفت: حدود 24 هزار میلیارد تومان مترو بدهی به سیستم بانکی با سود و جریمه طی 30 سال گذشته تا کنون داشته است و اگر تعهدات قانونی دولت احصا شود نه تنها این مبلغ بلکه بیشتر از آن نیز حاصل خواهد شد ولی متأسفانه قانون حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی توسط دولت مورد توجه نبوده است.

امام در پاسخ به اینکه گفته می‌شود قرار است شما به زودی استعفا کنید و آیا این موضوع صحت دارد،‌گفت: من نسخه دیگری از این شایعه را شنیده‌ام که گفته شده قرار است به طور کلی تغییر کند که به طور کلی هر دو این شایعه نادرست است و به هیچ وجه صحت ندارد.

سال پایانی مدیریت شهری است و گاهی شایعات نادرست شکل می‌گیرد و برخی بداخلاقی‌هایی به این صورت نشان می‌دهند

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:‌سال پایانی مدیریت شهری است و گاهی شایعات نادرست شکل می‌گیرد و برخی بداخلاقی‌هایی به این صورت نشان می‌دهند که ان‌شاءالله خدا همه را به راه راست هدایت کند.

فارس

ادامه دارد...

20 / 20 مدیرعامل شرکت مترو تهران علی امام خطوط جدید مترو تأخیر در ساخت خطوط جدید مترو تکمیل خطوط تمام خط 6 و 7 سرانجام پرونده اوراق مشارکت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت مترو تهران علی امام خطوط جدید مترو مدیرعامل شرکت مترو تهران اوراق مشارکت سال پایانی محسن هاشمی خطوط جدید خط جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد