Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:00:52 GMT

تولید ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا در شبستر

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۶۸۸۶

تولید ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا در شبستر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از استحصال بیش از ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا از استخر ۲۰ هکتاری بندر شرفخانه شهرستان شبستر خبر داد.

 جعفروند گفت: در استان آذربایجان شرقی در حدود ۵۰۰ واحد تولید آبزیان وجود دارد که حدوداً ۶ هزار و ۸۱۲ تن از انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی را تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در خصوص پرورش آرتمیا از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: پرورش آرتمیا در حوضه دریاچه ارومیه در واقع کمک به احیاء دریاچه می‌باشد، پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی در حاشیه دریاچه ارومیه در حفظ و نگهداری از ذخایر آرتیمیای موجود در دریاچه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

جعفروند گفت: عملیات کشت آرتمیا در استخر ۲۰ هکتاری بندر شرفخانه انجام شده است و کارشناسان برآورد می‌کنند که بیش از ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا از این استخر استحصال و تولید گردد که کمک شایانی به اقتصاد منطقه و استان خواهد کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: عمده محل تولید ماهیان گرم آبی در استان، سد‌ها و استخر‌های دو منظوره کشاورزی است که خوشبختانه شهرستان شبستر در استخر‌های دو منظوره از کارنامه درخشانی برخوردار است.

او با اشاره به این موضوع که تولید آبزیان در سطح استان با توجه به برنامه ابلاغی، ۱۱ درصد از افزایش تولید برخوردار است، گفت: در شهرستان شبستر بالغ بر ۲ هزار استخر دو منظوره و کشاورزی شناسایی شده‌اند که خوشبختانه ۲۵ درصد این استخر‌ها ماهی‌دار هستند و پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۲۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی در این استخر‌ها تولید شود.

جعفروند با تاکید بر این موضوع که شرط ماهی دار کردن استخر‌های دو منظوره و کشاورزی داشتن پروانه بهره برداری از چاه‌های کشاورزی است، افزود: مناسب بودن استخر‌های کشاورزی برای ماهی دار کردن، حفظ و رعایت حجم آب مصرفی در استخر، رعایت عمق استاندارد در استخر‌ها و رعایت میزان حق آبه در استخر‌های دو منظوره و کشاورزی از شاخص‌ترین شرایط عمومی استخر‌های دو منظوره و کشاورزی برای ماهی دار کردن این استخر‌ها می‌باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: افزایش مصرف سرانه ماهی و تولیدات آبزی در سطح استان جزو وظایف و رسالت اصلی مدیریت شیلات استان است.

 جعفروند  گفت: تولید و پرورش ماهیان زینتی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی مدیریت شیلات است که از دو سه دهه گذشته در شهرستان آذرشهر شروع شده است که بالغ بر ۶ میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش آرتمیا تولید آبزیان دو منظوره و کشاورزی استخر ها ماهی دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت از این بندر به کشور‌های امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان امسال، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن برسد.

عباس‌نژاد گفت: در گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بود که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز