Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@09:29:57 GMT

آب صنعتی تا ۲۲ بهمن از خلیج فارس به سرچشمه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۶۹۱۴

آب صنعتی تا ۲۲ بهمن از خلیج فارس به سرچشمه می‌رسد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب صنعتی تا ۲۲ بهمن از خلیج فارس به سرچشمه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی در نشست صمیمی با خبرنگاران به موضوع آب رفسنجان در سه حوزه کشاورزی، شرب و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: آب صنعتی تا 22 بهمن از خلیج‌فارس به سرچشمه می‌رسد و دو ماه بعد وارد گل‌گهر و بعد به سمت چادرملو می‌رود، ec این آن 800 است و هزینه هر متر مکعب آن سه دلار است که چاره‌ای جز این نداشتیم که این آب را برای صنعت وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 31 تیرماه تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان نهایی می‌شود و مردادماه وارد فاز نصب آن خواهیم شد همچنین برای کشاورزی باید آب‌های موجود را بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم کشاورزی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب، مافیا وجود دارد که مانع دسترسی درست ما به آب می‌شوند، افزود: 14 تیرماه جلسه‌ای با وزیر نیرو داریم که بتوانیم مسائل آب را برطرف کنیم.

جلالی در خصوص خرید، فروش و صادرات پسته تصریح کرد: تحویل ارز به بانک مرکزی و محاسبه آن موجب کاهش قیمت پسته و صادرات می‌شود که این اشتباه بانک مرکزی‌ست، ما خواهان خروج از پیمان ارزی هستیم و نمایندگان مجلس در حال تلاش در این زمینه هستند و به نتایجی هم رسیدیم که اجمالا تا سقفی از پیمان ارزی خارج می‌شود.

وی با ذکر این موضوع که سوال ما از همتی این است که اگر این کار را ادامه دهید پسته دیگر مانند قبل صادر نمی‌شود و در انبارها می‌ماند؛ اضافه کرد: پسته مانده در انبار دلار نخواهد شد و خراب می‌شود، لذا بگذارند پسته با ارز آزاد صادر شود که هم کالای اساسی وارد کشور شود هم دلار.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم اشتغال را شاه‌کلید بسیاری از مسائل از جمله تحکیم بنیان خانواده، ازدواج و آرامش جامعه دانست و افزود: از طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای اشتغال استفاده می‌کنیم، مس ظرفیت زیادی دارد که باید فعال کند و کارخانه‌ها هم می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد ظرفیت خود را ارتقا دهند و نیروی بیشتری جذب کنند.

وی بیان کرد: جوانان جویای کار که صاحب طرح و ایده هستند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و شغل ایجاد کنند و افراد بیشتری را مشغول به کار کنند.

2 هزار شغل تا چهارسال آینده ایجاد می‌کنیم

جلالی عنوان داشت: در تلاش هستیم تا پایان این دوره دو هزار اشتغال در شهرستان رفسنجان ایجاد کنیم.

جلالی بر ممانعت ورود سایر نمایندگان مجلس بر حوزه استحفاظی مس سرچشمه تأکید کرد و ادامه داد: این موضوع که نمایندگان در حوزه استحفاظی همدیگر دخالت نکنند در بین مجمع نمایندگان تصویب شد، اما این موضوع منافاتی با تعامل سازمانی و اداری ما ندارد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس به موضوع نشاط جامعه اشاره کرد و ایجاد پیست دوچرخه‌سواری برای بانوان را در محیطی امن ذکر کرد و افزود: دوچرخه‌سواری بانوان نباید تبدیل به آسیب اجتماعی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پسته رفسنجان و انار را یک برند دانست که به صورت چراغ خاموش در حال مهاجرت از این منطقه است و توضیح داد: از اصلاح نژاد، کشاورزان انار موفق شدند پسته‌های اوحدی، فندقی و ممتاز را به اکبری پیوند  بزنند که در حال حاضر 70 درصد پسته اکبری این دو شهرستان از انار است و انار بیشترین پسته اکبری و احمدآقایی را به خاطر اصلاح نژاد تولید دارد.

موقوفات رفسنجان درست مدیریت نشدند

جلالی با اشاره به اینکه رفسنجان موقوفات زیادی دارد که درست مدیریت نشده و باید ساماندهی شود، اضافه کرد: برنامه زیادی در خصوص موقوفات کمیته امداد داریم و این موقوفه باید تبدیل به سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مددجویان رفسنجان شود که این بحث را در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور در روزهای آینده دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کمربند شرقی در رفسنجان خیلی مهم است چراکه اگر یک تانکر حامل بنزین که روزانه در سطح شهر تردد دارند و از مقابل بیمارستان علی بن ابیطالب عبور می‌کنند، در اثر حادثه‌ای منفجر شود تبعات زیادی دارد و جان صدها نفر در خطر است که مسئولان باید پاسخگو باشند، عریض کردن جاده داوران نیز از مباحثی‌ست که به طور جدی دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم از تصویب بودجه جاده نوق تا کمال‌آباد خبر داد که تا اسفندماه به پایان می‌رسد و بودجه مابقی آن هم  پس از آن مصوب خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص قاچاق انسان تصریح کرد: این معضل باید در سرچشمه‌اش اصلاح شود.

جلالی با بیان اینکه بانک‌ها نباید به خاطر بدهی تولید را متوقف کنند، اظهار کرد: دادگستری باید ورود کند و ملجأ و پناه و پشتیبان مردمی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد، ما توقع داریم دادگستری در این خصوص فعال‌تر ورود کند.

وی در ادامه به بحث سرمایه‌گذاری ورود کرد و قوانین دست و پاگیر را یادآور شد که مانع سرمایه‌گذاری می‌شوند و به برخی مدیران اشاره کرد که تنها پشت میز نشین هستند و گفت: مدیر باید فعال باشد نه منفعل، مدیریت باید صاحب طرح و ایده باشد هر مدیری که در حال بازنشسته شدن است به رفسنجان می‌فرستند.

ضرورت نظارت بر وام‌ها و زمین‌های واگذارشده برای طرح‌های تولیدی/نظارت در رفسنجان صفر است

جلالی تصریح کرد: صنعت، معدن و تجارت باید راه بازکن باشد نه اینکه سرمایه‌گذاران را از دست بدهیم که بروند در شهر دیگر سرمایه‌گذاری کنند و همچنان آمار بیکاری در رفسنجان بالا باشد، باید مسیر تولید از راه قانونی باز باشد و نظارت بر وام‌ها و زمین‌هایی که واگذار می‌شوند هم صورت گیرد.

وی با ذکر این مطلب که نظارت در رفسنجان نه اینکه کم باشد بلکه صفر است، توضیح داد: چندین تعاونی در این شهر گم و گور شدند و سهامداران دیگر اعتماد ندارند.

جلالی خواستار هویت‌بخشی به جمعیت اتباع ساکن در رفسنجان شد و گفت: این جمعیت باید ساماندهی شوند تا در بودجه خدمات، عوارض و مالیات در نظر گرفته شوند بیش از 70 هزار نفر جمعیت پنهان و مخفی از خدماتی که برای جمعیت رفسنجان در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از کمبود تنوع بهداشت و درمان در رفسنجان یاد کرد و تأکید کرد: اگر بتوانیم در یک حوزه تخصصی درمانی برند شویم این موضوع در گردشگری هم تأثیرگذار است.

فروش املاک متعلق به شرکت تعاونی پسته کاملا غیرقانونی است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شرکت تعاونی پسته اظهار داشت: عملکرد تعاونی‌های رفسنجان خوب و شفاف نیست فروش زمین‌های متعلق به شرکت پسته در رفسنجان و کرمان و اخیرا در بندرعباس همه غیرقانونی بوده چون وکالتی از سهامداران نداشتند و تمام معاملات می‌تواند باطل باشد.

جلالی با بیان اینکه 80 هزار سهامدار شرکت تعاونی پسته هستند و بازرسی باید به این موضوع ورود کند، ادامه داد: قواعد صوری را رعایت کردند اما ما خواهان بازگشت اموال به شرکت هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان داشت: بنده یک خانه 225 متری در قم و یک قطعه زمین از 15 سال پیش در پردیسان قم و یک خودرو پژو مدل 85 دارم که به دلیل فرسودگی قصد تعویض آن را دارم، هیچ نوع ملک و باغی در رفسنجان ندارم، اولین حقوق نمایندگی 11 میلیون تومان واریز شده به علاوه 200 میلیون تومان بابت مسکن و 20 میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است و قطعا اگر اموالم اضافه شد اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/80016/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم رفسنجان در مجلس آب خلیج فارس نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین قاسمی افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید رخ داد که بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.
وی گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.
قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

بیشتربخوانید:  انسداد و یک طرفه شدن بخشی از جاده بندرعباس به خمیر و لار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.
وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • سجاد شهباززاده آماده بازی با استقلال شد!
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • زنگ خطر برای خلیج فارس و دریای عمان به صدا درآمده است!