Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول درباره دلیل بازگرداندن لنج‌های ایرانی از بندر امارات گفت: اگر امارات این لنج‌ها را نپذیرفته و به کشور بازگردانده به این دلیل است که لنج داران دستورالعمل‌ ها را رعایت نکرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: برخی از لنج‌داران مدعی شدند که در بنادر امارات مشکلی ندارند، از این رو با توجه به مسئولیت‌های مالک و فرمانده کشتی مبنی بر اجرای مقررات بندر مقصد، تعهد نامه‌ای را امضا کردند تا بتوانند از بندر خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره برگرداندن تعدادی از لنج‌های باری از امارات، افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در شرایط کرونا از سوی بنادر کشورهای مختلف از جمله امارات مطرح شد، همه مقررات مربوطه به هر بندری را بلا فاصله به فعالان و لنج‌داران اعلام و ابلاغ کردیم و قطعاً تا زمان تغییر شرایط هیچگونه موضوع جدیدی به لنج داران اعلام نشده است لذا فعالان این حوزه بایستی طبق ابلاغیه‌های صورت گرفته، اقدام کنند.

عباس نژاد با بیان اینکه شرایط ورود موتور لنج‌های چوبی و فایبرگلاس به بنادر امارات چندین مرتبه اطلاع رسانی شد، گفت: دولت امارات به صورت رسمی اعلام کرد که ورود شناور به امارات با رعایت چند نکته شامل قرنطینه ۱۴ روزه، عدم اجازه به خدمه لنج‌ها جهت پیاده شدن و ورود به خاک امارات و همچنین لزوم ثبت نهایی بار از مبدا امارات توسط شرکت نمایندگی معتبر برای شناور، است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مطابق اعلام دولت امارات هر لنج فایبرگلاس و چوبی قبل از ورود به بنادر آن کشور بایستی دارای نمایندگی معتبر بوده و بار برای حمل به مقصد ایران توسط نمایندگی آماده بارگیری بوده و اسناد آن به بندر ارائه شود.

عباس‌نژاد با تأکید بر اینکه موضوعات و شروط یاد شده را به صورت رسمی و شفاهی به لنج‌داران اعلام کردیم، گفت: به رغم تأکیدات ما، برخی از لنج‌داران اصرار داشتند که اجازه خروج دریافت کنند و البته مدعی شدند که در بنادر امارات مشکلی ندارند، از این رو با توجه به مسئولیت‌های مالک و فرمانده کشتی مبنی بر اجرای مقررات بندر مقصد، تعهدنامه‌ای در اختیار لنج‌داران قرار گرفت که در این تعهدنامه همه موارد تأکید شده در اطلاعیه امارات ذکر شد و لنج‌داران متقاضی خروج از بندر با پذیرفتن همه بندهای این تعهدنامه مبنی بر رعایت موارد درخواست شده به سمت بنادر امارات حرکت کردند.

وی افزود: با فرض اینکه همه موارد و دستورات توسط لنج داران رعایت شده اجازه خروج به آن‌ها داده شد، حال اگر امروز امارات این لنج‌ها را نپذیرفته و به کشور بازگردانده به این دلیل است که دستورالعمل‌ها از سوی لنج‌داران رعایت نشده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آماری داریم مبنی بر اینکه همه شناورهایی که خروجی دریافت کرده اند به دلیل عدم هماهنگی با شرکت نمایندگی معتبر از بندر ایران خارج نشدند و فقط تعداد اندکی پس از دریافت مجوز، بنادر ایران را به مقصد امارات ترک کرده اند، این موضوع بیانگر آگاهی لنج داران از مقررات سختگیرانه دولت امارات است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امارات لنج های ایرانی سازمان دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بنادر امارات لنج داران لنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حجم جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه گفت: اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.»

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره «بیمارستان شفا» و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران «بیمارستان أمل» در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین می‌نویسد: «حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورات جدید دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی درباره توقف نسل‌کشی در غزه
  • دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است