Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@15:27:39 GMT

سیمان رسما ۲۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۱۱۴

سیمان رسما ۲۰ درصد گران شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد و گفت: این افزیش قیمت را فقط برای چند ماه انجام خواهیم داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا شیخان از افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد و اظهار کرد: این افزایش قیمت بر اساس مصوبه‌ای بود که به صنایع تولیدی اجازه افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها از سوی دولت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: با توجه به افزایش شدید هزینه‌های تولید این رقم کفاف پوشش هزینه‌ها را نمی‌دهد، اما در حال حاضر توانستیم رضایت مدیران کارخانجات را جلب کنیم تا با سیاست دولت در این زمینه همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: عاملان بی ثباتی اقتصاد و تورم در کشور را بشناسید هر متر خانه ۴۲ درصد گران شد

وی تاکید کرد: درخواست تولیدکنندگان به مراتب بیشتر از این افزایش نرخ است و همچنان پیگیر آن هستیم و در حال حاضر این افزیش قیمت را فقط برای چند ماه انجام خواهیم داد تا صنعت بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و در ادامه درخواست خود را از دولت پیگیری می‌کنیم.

شیخان با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی قیمت از فردا ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: افزایش قیمت برای انواع سیمان تیپ یک اعمال می‌شود.

گفتنی است پیشتر مدیران واحدهای تولیدی سیمان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و برای ادامه فعالیت و سرپا ماندن کارخانه ها، درخواست افزایش ۶۳ درصدی قیمت‌ها را ارائه کرده بودند که مورد موافقت قرار نگرفت.

سال گذشته صنعت سیمان موافقت افزایش ۳۷ درصدی قیمت را دریافت کرده بود، اما امسال موفق به جلب رضایت کامل دولت برای رقم درخواستی خود نشدند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تنظیم بازار سیمان افزایش قیمت افزایش ۲۰ درصدی قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟

به‌گزارش همشهری آنلاین، مروری بر رویدادهای جهانی نشان می‌دهد که حتی در حوزه اقتصاد نیز اغلب خبرها حول پاسخ نظامی قدرتمند ایران به رژیم صهیونیستی می‌چرخد. در چنین شرایطی برخی خبرها از افزایش فشارها از سوی نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بر دولت این کشور برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران حکایت دارد. بااین‌حال تحلیل‌گران بین‌المللی می‌گویند در شرایط فعلی افزایش تحریم‌های نفتی ایران می‌تواند منجر به رشد قیمت نفت و افزایش تورم در آمریکا شود و این چیزی نیست که جو بایدن به آن علاقه‌مند باشد؛ چراکه افزایش تورم می‌تواند به کاهش آرای رأی‌دهندگان آمریکا به نفع بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بینجامد که آبان‌ماه برگزار می‌شود. تحلیل‌گران غربی دیروز درهمین‌باره به رویترز گفتند که بعید است پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی باعث شود دولت بایدن اقدام چشمگیری علیه صادرات نفت ایران انجام دهد؛ زیرا نگران افزایش قیمت نفت است.

بیشتر بخوانید:

ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک

در رویدادی دیگر آمارها نشان می‌دهند که به‌دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه قیمت طلا و نفت تمایل زیادی به صعود پیدا کرده‌اند. تحلیل‌گران می‌گویند افزایش تنش‌ها می‌تواند قیمت طلا را به ۲۴۰۰دلار و نفت را به ۱۰۰دلار برساند.

همچنین در فضای اقتصاد جهان مشخص شد که آمریکا در حال قطع ارتباط شرکت‌های چینی با سایر کشورهاست و به‌تازگی فشارهای تازه‌ای را به امارات وارد کرده است. خبرگزاری بلومبرگ درهمین‌باره نوشت: یک شرکت اماراتی فعال در زمینه هوش مصنوعی در یک توافق پشت‌پرده با اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا توافق کرده است سرمایه‌گذاری در چین را قطع کند زیرا درغیراین‌صورت با تدابیر تنبیهی واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 845019 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز صادرات و واردات تحریم صادرات نفت

دیگر خبرها

  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت