Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه بخش فلزات ایران، یکی از فعالان فولادی کشور، سیاست‌های داخلی را تاثیرگذارتر از تحریم‌های خارجی دانست.

«رضا شهرستانی»، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: در کل آمریکا شدیدترین تحریم‌های را تا به امروز اعمال کرده و دیگر مورد جدیدی نمانده است، تنها هر از گاهی شمار دیگری از شرکت‌ها را به فهرست اضافه می کند تا فضای روانی را ملتهب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عمل مانعی برای صادرات محصولات فلزی ایجاد نشده، بلکه تحریم‌ها تنها هزینه مبادلات بانکی را بالا برده و هزینه دور زدن تحریم ها را بر ایران، تحمیل کرده است.

او افزود: از جمله شرکت‌هایی که به‌تازگی در فهرست تحریم‌های فلزی آمریکا قرار گرفته، فولاد مبارکه است در حالی که وزارت صمت صادرات بیشتر محصولات فولاد مبارکه را به دلیل تامین نیاز داخل ممنوع کرده، در نتیجه دست‌کم در عملکرد فولاد مبارکه تاثیر آن‌چنانی نمی‌گذارد.

شهرستانی اضافه کرد: این تحریم‌ها هیچ‌گاه عامل توقف صادرات ما نبودند. علاوه بر این ما نمی‌توانیم از دشمن انتظاری جز ایجاد مانع بر سر موفقیت‌ها و دستاوردها داشته باشیم. به باور من مشکلی اصلی صنایع فلزی به ویژه صنعت فولاد ما نه تحریم‌های خارجی که سیاست‌های داخلی است.

او ادامه داد: با ابطال معاملات در بورس، تصمیم‌های هیجانی و تک‌فردی و قیمت‌گذاری‌های دستوری صنعت فولاد در داخل بیشتر از فشار خارجی متضرر می‌شود.

عضو هیات رئیسه انجمن فولاد گفت: اینکه آمریکا تمرکز خود را در میان صنایع گوناگون کشور بر فلزات و به ویژه فولاد گذاشته، نشان‌دهنده اهمیت این صنعت و قدرت آن در خلق ارزش افزوده است.

او همچنین گفت: بنابراین ما از وزارت صمت انتظار تسهیل در مسیر صادرات و در اولویت قرار گرفتن صادرات را داریم. ما نگرانی از تحریم‌ها نداریم، تحریم‌ها باعث شده کشور در شماری از فناوری‌ها به خودکفایی برسد و حتی بتواند، این تکنولوژی‌ها را در آینده‌ای نه چندان دور صادر کند. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحریم وزارت صمت فلزات ایران فولاد مبارکه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، تارنمای "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign) در انگلیس با انتشار تصویر افرادی که در این مراسم حضور داشتند نوشت: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از احزاب سیاسی نیز در این مراسم بودند که عصر امروز برگزار شد. در بیانیه این گروه آمده است الیشیا کیرنز (Alicia Kearns)، رئیس کمیته امور خارجی انگلیس در نشستی گفته است براساس نظر حقوقی مشاوران دولت، اسرائیل قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است، اما دولت انگلیس نمی‌تواند این موضوع را اعلام کند. براساس قوانین دولت انگلیس، این کشور نمی‌تواند جنگ افزار به کشوری بفروشد که مقررات بین المللی را زیرپا می‌گذارد.
در بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است روز دوشنبه این هفته، زاراه سلطانا (Zarah Sultana)، نماینده مجلس عوام از نخست وزیر انگلیس پرسید آیا سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس را حقیقت می‌داند یا خیر که ریشی سوناک به جای پاسخگویی، مدعی شد اسرائیل مطابق با مقررات بین المللی از سلاح‌های انگلیسی استفاده می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. به نوشته این ائتلاف، کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باز هم به اسرائیل اسلحه خواهیم داد.
در ادامه بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه آمده است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر کشته شده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند