Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:58:39 GMT

مرغ ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۵۰۵

مرغ ارزان می‌شود

حشمت الله عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سالجاری با ادامه شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید گوشت مرغ کاهش یافت، افزود: با توجه به کاهش جوجه روزی در دو دوره  ۴۵ روز در ماه های فروردین و اردیبهشت و کاهش نهاده‌های دامی قیمت گوشت مرغ گرم در برخی از شهرها به ۲۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس روال گذشته برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم برای شب عید از بهمن تا دیماه سال گذشته جوجه ریزی ۳۰ درصد افزایش، اما تقاضا ۳۰ درصد کاهش یافت و این ۶۰ درصد فاصله بین عرضه و تقاضا باعث شد نرخ گوشت مرغ به شش هزار تومان کاهش یابد.

عسگری تصریح کرد: کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ در ماه های گذشته باعث شد جوجه ریزی کاهش یابد و قیمت مرغ در این روزها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با افزایش جوجه‌ریزی و تامین نهاده های دامی در این ماه روند نزولی قیمت گوشت مرغ آغاز شده است.

عسگری با بیان اینکه ۴۵ روز طول می کشد تا گوشت مرغ گرم به بازار عرضه شود، اضافه کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی و سرعت در تامین نهاده های دامی به نظر می رسد نرخ گوشت مرغ به زیر قیمت مصوب یعنی ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.

وی گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گرم مرغ آماده پخت ۱۵ هزار تومان با ترولانس پنج درصد کمتر و بیشتر در اختیار استانداران است.

برچسب‌ها شهر تهران گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار شهر تهران گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار هزار تومان جوجه ریزی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج