Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@17:38:31 GMT

افتتاح مترو برج میلاد تا شهریور ماه

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۷۷۵

افتتاح مترو برج میلاد تا شهریور ماه

ایران اکونومیست-امام از افتتاح مترو برج میلاد در خط ۷ تا شهریور ماه خبر داد.

علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در نشست خبری خود که صبح امروز ۹ تیرماه برگزار شد درباره اقدامات سال ۹۹ اظهار کرد: در سال ۹۸ از یک جهت سال ارزنده‌ای برای مترو بود، چراکه ۹ کیلومتر جنوبی با ۳ ایستگاه خط ۶ افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: در ادامه سال در ۲ مرحله ۲ ایستگاه دیگر به خط ۶ اضافه شد و تاپایان سال ۵ ایستگاه از این خط افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از خط ۶ با ۵ ایستگاه را در سال گذشته افتتاح کردیم گفت: خط ۷، ۸/۵ کیلومتر با ۳ ایستکاه وارد مدار شد و توفیق افتتاح ۳ ایستگاه را در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ داشتیم.

امام بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که در ۶ ماه دوم ماهی ۱ ایستگاه افتتاح کنیم که به جهت مشکلات پیش آمده به ۳ ایستگاه محدود شدیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: نزدیک به ۶۴ کیلومتر خطوط نیمه تمام داریم که این خطوط حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ است.

او بیان کرد: اولویت ما در سال جدید افتتاح ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ است و در خط ۶، ۶ ایستگاه را می خواهیم با ۷ کیلومتر افتتاح کنیم.

امام ادامه داد: ۵ ایستگاه در خط ۷ و ۱ ایستگاه در خط ۳ را میخواهیم وارد مدار کنیم و این ۱۲ ایستگاه حداقل برنامه ما هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در تیرماه ۲ رام قطار باقی مانده را وارد شبکه می کنیم و بهره برداری ۳ پست برق را نیز در برنامه امسال داریم.

امام بیان کرد: اوراق مشارکت سال ۹۷، ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ بانک عامل داشتیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: آخر تیرماه ۹۸ اوراق بانک صنعت و معدن واریز شد و آن ۹۱۰ میلیارد بانک آینده واریز نشده است.

او ادامه داد: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در ۲ هفته پیش وثیقه در اختیار بانک آینده قرار گرفت و ۱۴/۸ میلیارد تومان واریز شد.

امام بیان کرد: امیدواریم وثیقه بانکی و ضمانت نامه بانکی از سوی بانک شهر برای بانک آینده تسلیم شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو با بیان اینکه امسال بودجه ما ۲۸۰۰ میلیارد تومان در شهرداری هست گفت: امیدواریم از ۲۸۰۰ میلیارد تومان ۵۰ درصد مبلغ را دریافت کنیم.

او گفت: با دریافت منابع، برنامه ما صورت میگیرد.

امام درباره توضیحات رییس شورای شهر مبنی بر افتتاح نشدن حتی ۱ کیلومتر تونل در ۳ سال اخیر گفت: ابتدای دوره جدید مدیریت شهری ، قرار شد خطوط قبلی را تکمیل کنیم و توقع شروع خط جدید بسیار به جا هست و ما آن را جدی گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: ۴ خط و ۲ خط اکسپرس دیگر باید ساخته شود که منابع خود را لازم دارد و افتتاح هر خط بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

امام با بیان اینکه ساخت خط ۱۰ در اولویت است گفت: باید دنبال منابع جدید باشیم و در خط ۱۰ سرمایه گذاران متعددی اعلام آمادگی کرده اند.

امام بیان کرد: در ماه های آینده آمادگی آغاز احداث خط ۱۰ را داریم و این خط از بزرگراه بابایی شروع می شود و تا وردآورد ادامه دارد که ۴۲ کیلومتر است.

او گفت: شاید منظور رئیس شورای شهر افتتاح نشدن ۱ کیلومتر از خطوط جدید بوده‌ است.

امام درباره اولویت‌های اقتتاح ایستگاه ها گفت: اولویت اول مصوبات بالا دستی و طرح جامع است، اولویت اصلی ما برای افتتاح خطوط است.

امام گفت: در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، قرار شد افتتاح خطوط انشعابی در دستور کار خود قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: دولت از چند جنبه موظف به کمک هست و هر سال این مقدار بودجه کمتر شده است.

او گفت: سال گذشته ۱۵ درصد سهم ما توسط دولت پرداخت شد.

امام در پاسخ به سوالی مبنی شایعات استعفای خود گفت: در واقع چون سال آخر مدیریت شهری هست، شایعاتی در زمینه های مختلف رخ داده و استعفا و جابجایی من شایعه هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: مترو پرند ۵۰ کیلومتر است و ۳۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و استفاده زیادی از این خط نمی شود.

او گفت: اگر ۱۹ کیلومتر باقی مانده تکمیل شود، اتفاق خوبی برای شهروندان پرند رقم می خورد.

امام بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خط مترو پرند نیاز است و برنامه ریزی داریم که این خط افتتاح شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در ۳ ماه اول سال حدود ۸۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم.

او بیان کرد: موضوع اوراق ۹۱۰ میلیارد که قرار است این ماه حل شود، موضوع بسیار خوبی است.

امام گفت: امیدواریم ایستگاه برج میلاد را در شهریور افتتاح کنیم که ایستگاه بسیار مهمی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود : ورودی مستقل ایستگاه شهید نواب صفوی خط ۷ را نیز شهریور افتتاح می کنیم.

او ادامه داد: در خط ۷ ایستگاه برج میلاد، شهید محلاتی ، قیام و آهنگ امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امام بیان کرد: ۴۹ درصد از سهام شرکت واگن سازی تهران برای ۲ شرکت چینی هست و سالهاست قطار‌های مترویی وارد شبکه می شود و ۳۰ درصد آن تولید داخل است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: پیشنهاد داریم شرکتی ایجاد شود که سهام دار خارجی در آن نباشد.

او با بیان اینکه کار مترو خیلی جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد گفت: ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی بسیار خوب است، همچنین واحد سرمایه گذاری را سال گذشته برای اولین بار در مترو افتتاح کردیم و سرمایه گذاری را در تاریخچه مترو نداشتیم.

امام در پاسخ به سوالی مبنی بر وارد شدن مترو به بورس گفت: شرط اول وارد شدن به بورس، سود ده بودن مترو هست و در حال حاضر مترو شرکتی سود ده نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد تومان برج میلاد او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: محله طرشت در گذشته‌های دور دارای ۲ قبرستان‌ بوده که اکنون هیچ اثر و نشانی از آنها باقی‌نمانده ‌است. این قبرستان‌ها اکنون در دل محله قرار گرفته‌اند و هیچکس از چگونگی و هویت اموات دفن شده در این قبرستان ها اطلاعی ندارد. حاج محمد باقر حسین مروی، یکی از موسفیدان محله طرشت با مرور خاطرات و شنیده‌ هایش برایمان از۳ قبرستان طرشت می‌گوید که فقط یکی از آنها باقی مانده است.

او می‌گوید: «قدیمی‌ترین قبرستان طرشت در تقاطع خیابان حبیب اللهی و میدان تیموری قرار داشت؛ جایی نزدیک ایستگاه مترو دانشگاه شریف که اکنون به میدان تبدیل شده است. این قبرستان متروکه را در زمان بچگی دیده بودم و از کنار آن بارها رد شده بودم، اما همان زمان هم زمینی متروکه بود. شاید هم اگر دقت می‌کردیم چند سنگ قبر قدیمی و شکسته شده در آن می دیدیم. قبرستان آنقدر قدیمی بود که حتی پدر من هم یادش نمی‌آمد که آیا از اموات اهالی طرشت در آن قبرستان به خاک سپرده شده باشد یا نه! این قبرستان متروکه در کنار رودخانه قرار داشت و بخش زیادی از آن در اثر سرازیر شدن سیل و سرریز رودخانه از بین رفته بود.»

او درباره قبرستان دیگر طرشت می گوید: «دومین قبرستان طرشت، جایی بود حوالی میدان آزادی که اکنون به ساختمان مخابرات تبدیل شده است. آن زمان اغلب زمین‌های طرشت زراعی و به کشت گندم و جو اختصاص داشت. در حوالی این قبرستان هم زمین‌های مزروعی وجود داشت که به مرور از بین رفتند و جای آن ساختمان ساخته شد. این قبرستان هم متروکه بود و بعدها ساختمان مخابرات جای آن ساخته شد که اکنون هم وجود دارد.»

اما قبرستان دیگر طرشت که اکنون نیز دفن اموات در آن صورت می‌گیرد، در پارک طرشت و در محوطه بقعه شیخ عبدالله طرشتی قرار دارد. این قبرستان نرسیده به میدان آزادی، خیابان شهید اکبری بوده و اکنون با نام بوستان طرشت شناخته می‌شود.

حاج آقا مروی در ادامه می گوید: «در گذشته تمام محوطه‌ای که اکنون به نام پارک طرشت شهرت دارد، قبرستان بود اما به مرور محوطه مقبره شیخ عبدالله طرشتی به دفن اموات اختصاص یافت. البته قیمت قبر در این محوطه بسیار بالا و تا صد میلیون تومان هم می رسد. بقعه‌ میراث به جا مانده از دوران سلجوقیان است. شیخ عبدالله طرشتی (شیخ عبدالله بن جعفر بن محمد معروف به ابومحمد دوریستی) در این بقعه به خاک سپرده شده است . داخل ساختمان، سنگ قبر سبز رنگ علامه طرشتی میان ضریح به چشم می‌خورد. قدمت سنگ قبر اولیه بقعه بنا به گفته کارشناسان میراث فرهنگی به ۳۰۰ سال قبل و دوره قاجار می‌رسد که اکنون موجود است.»

این سنگ قبر در اثر گذشت زمان شکسته شده و نوشته‌های روی آن نیز ناخواناست. دهه ۵۰ برای علامه سنگ قبر جدیدی توسط سید حسین هاشمی اصفهانی که از همدوره‌ای‌های امام خمینی(ره) در نجف بود تهیه شد. اکنون این سنگ قبر داخل ضریح دیده می‌شود. روی آن نیز اشعاری از ناسخ التواریخ در مدح شیخ وجود دارد.

کد خبر 846088 برچسب‌ها همشهری آنلاین همشهری محله

دیگر خبرها

  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است