Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی‌اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۲۰ تَن از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۵۴۴ تَن نیز از سوی بهزیستی استان به اداره کل تامین اجتماعی قم معرفی‌شده‌اند.

دادخواه اضافه کرد: بر اساس توافق حاصل‌شده با نهادهای ذی‌ربط، سازمان تامین اجتماعی تشخیص زنان سرپرست خانوار را به نهادهای حمایتی واگذار کرده و البته ممکن است افرادی بد سرپرست بوده و تحت حمایت سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) امداد باشند و به بیمه تامین اجتماعی معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اساسا مبنای ما برای پذیرش درخواست تحت پوشش بیمه قراردادن متقاضیان این است که اسامی این افراد در فهرست اعلامی این ۲ نهاد حمایتی باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان کرد: اگر نهادهای حمایتی آمادگی‌ داشته باشند سرانه درمان مصوب این افراد را پرداخت کنند، آن‌ها می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

او افزود: ولی با توجه به درخواست نهادهای حمایتی و همچنین محدودیت‌های اعتباری، امکان برخورداری زنان سرپرست خانوار از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی میسر نگردیده و به‌طور عمده قراردادهای بیمه این قبیل از افراد بدون درمان بوده و فقط مشمول بهره‌مندی از تعهدات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی تامین اجتماعی هستند.

دادخواه بابیان این‌که بیمه زنان سرپرست خانوار از نوع بیمه مشاغل آزاد در قانون تامین اجتماعی است، بیان کرد: اگر دستگاه‌های حمایتی سهمیه‌ای برای بیمه زنان سرپرست خانوار نداشته باشند، این بانوان می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد یا بیمه زنان خانه‌دار در قالب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه پردازی داشته باشند و امکان بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت شامل بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان برای این بانوان وجود دارد و متناسب با تعهد انتخابی حق بیمه متفاوتی را پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سه نرخ حق بیمه ۱۴، ۱۶ و ۲۰ درصد وجود دارد که البته ۲ درصد نرخ‌های پرداخت حق بیمه را دولت تقبل کرده است.

دادخواه  با بیان این‌که شرط سنی برای بیمه شدن زنان سرپرست خانوار ۵۰ سال در نظر گرفته‌شده است، گفت: البته به‌رغم سقف سنی در نظر گرفته‌شده، اگر فردی، سنی بالاتر از مقدار مشخص‌شده داشته باشد، درصورتی‌که دارای سابقه پرداخت حق بیمه به همان میزان اضافه سن باشد، تقاضای بیمه وی قابل‌پذیرش خواهد بود و می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

او افزود: نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد شامل تعهد بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰ درصد شامل تعهد بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم درباره تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای زنان سرپرست خانوار بیمه‌شده در ایام کرونا نیز گفت: لغو فرآیند معاینات پزشکی بدو بیمه‌پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد و همچنین افزایش مهلت‌های مربوط به فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه بهمن‌ماه ۱۳۹۸ لغایت خردادماه ۱۳۹۹ ازجمله اقدام‌های سازمان تامین اجتماعی برای این قشر از بانوان جامعه بوده است.

بیمه زنان سرپرست خانوار در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها عملیاتی گردید و بر همین اساس مقرر شد از اسفندماه سال ۹۰ زنان سرپرست خانوار و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌مندی از ۱۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار که از محل منابع حاصله از هدفمندسازی یارانه‌ها بابت حق بیمه تامین می‌گردد، تحت پوشش مقررات حمایتی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد قم تامین اجتماعی قم زن سرپرست خانوار مدیرکل تامین اجتماعی قم سازمان تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد بیمه زنان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند