Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفتگوی زهرا خواجوی و علیرضا هاشمی را مقابل دوربین طرفداری می خوانید.

اختصاصی طرفداری - زهرا خواجوی، دروازه بان ملی پوش فوتبال کشورمان و باشگاه وچان کردستان در برنامه بانوان قهرمان میهمان دوربین طرفداری بود. او کسی است که با رکورد 953 دقیقه، بیشترین رکورد یک دروازه بان فوتبال در کشورمان را جهت بسته نگه داشتن دروازه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی زهرا خواجوی و علیرضا هاشمی را مقابل دوربین طرفداری می خوانید:

سلام خدمت تمامی مخاطبین رسانه طرفداری. امروز در برنامه بانوان قهرمان، میزبان زهرا خواجوی، دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران هستیم؛ کسی که رکورددار کمترین گل خورده در تاریخ فوتبال ایران بوده یا بهتر است بگویم که ایشان بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را از آن خود کرده است.

خانم خواجوی خدمت شما سلام عرض می کنم. این شما و این مخاطبین رسانه طرفداری.

خدمت شما و مخاطبین رسانه طرفداری سلام عرض می کنم. در خدمتتان هستم.

این روزها به چه کاری مشغول هستید؟ فوتبال بانوان که کلا تعطیل است و به نوعی کرکره را پایین کشیده اند. شما نیز خیالتان راحت است. سخت مشغول تمرینات هستید. درست است؟

این که می گویید خیالتان راحت است، به نظرم درست نیست زیرا در این برهه بیشترین فشار از لحاظ روحی و روانی به ما بازیکنان وارد شده است چون نمی دانیم تکلیف مان چیست. همان گونه که می دانید از ششم اسفند به باشگاه ها نامه زده شد که لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است و تاکنون هیچ صحبتی از سوی باشگاه ها یا فدراسیون نشده که تکلیف مان را مشخص کنند.

گفته بودند تعطیلی لیگ موقت است؟

بله گفته بودند پس از عید نوروز، تمرینات و مسابقات پیگیری می شوند اما در آن زمان کل کشور قرنطینه بود. به هر حال درست این است که تکلیف را مشخص کنند. من همین الان از چند باشگاه پیشنهاد دارم ولی اصول حرفه ای گری اجازه نمی دهد مذاکره کنم زیرا تکلیفم را هنوز نمی دانم و همچنان با وچان کردستان قرارداد داشته و آی دی کارت این تیم را دارم. به همین دلیل از مسئولین درخواست می کنم زودتر تکلیف لیگ بانوان را مشخص کنند.

تا جایی که می دانیم شما علاوه بر تیم های داخلی، پیشنهاد خارجی نیز دارید؟

بله درست است. هنوز مذاکرات و صحبت های جدی صورت نگرفته است و همان طور که گفتم، منتظرم ببینم تکلیف لیگ بانوان ایران چه می شود. در قرارداد من نیز با وچان ذکر نشده که در صورت داشتن قرارداد خارجی بتوانم از این تیم جدا شوم. همان گونه که گفتم، اخلاق مداری این است که فعلا صبر کنم.

اینکه کار خود را از استان همدان و رشته هندبال شروع کرده اید را همه می دانند. اما در مورد فوتبال، شما در ابتدا یک مدافع بوده اید و وقتی از شما خواستند درون دروازه بایستید، یک هفته اعتصاب غذا کردید؟

بله همان گونه که گفتید من ورزش را ابتدا از هندبال شروع کردم و به طور اتفاقی وارد فوتسال شدم. در فوتسال نیز بازیکن بودم و درون دروازه نمی ایستادم. پس از گذشت دو سال، به تیم ملی زیر 14 سال دعوت شدم. سال 93/94 به تیم پاس همدان رفتم و یک روز که یکی از دروازه بانان تیم نیامده بود، مربی از من خواست درون دروازه بایستم و واکنش هایی به صورت غیرعادی و غیرارادی داشتم. پس از مسابقه مربی مرا کنار کشید و گفت اگر می خواهی در تیمم باشی، باید دروازه بان باشی. من نیز یک هفته اعتصاب غذا کردم ولی وقتی دیدم چاره ای ندارم، آن را قبول کردم.

یعنی از دروازه بانی بدتان می آمد؟

بله بسیار. شاید دلیلش این بود در اردوهای تیم ملی زیر 14 سال نیز بازیکن بودم و فکر می کردم موفق هستم چون به بالاترین سطح در کشور رسیده ام. در تمرینات حتی به شکلی بود که توپ های هوایی را به جای مهار با دست، با پا مهار می کردم. مربی نیز به روی من نمی آورد و فقط مرا تشویق می کرد تا اینکه به این باور رسیدم که شاید بتوانم در این پست موفق شوم و پس از گذشت دو ماه به تیم ملی زیر 19 سال این بار به عنوان دروازه بان دعوت شدم.

شما قبل از دروازه بانی یک مدافع بودید. اکنون می دانیم که ویژگی های بارز بازی شما شیرجه ها و سیوهایی است که خیلی بدون ترس اتفاق می افتند و دیگری، جمع کردن توپ پشت مدافعان به عنوان یک سوییپر است. این ویژگی ها از دوره مدافع بودن تان نشات می گیرد؟

بله قطعا همین طور است. زمانی که گلر شدم، حدود 7 سال پیش بود و در آن زمان باب نشده بود که دروازه بان بیاید و پشت مدافعان را جمع کند ولی خوب من در زمان بازی به عنوان مدافع نیز این کارها را می کردم و به دروازه بان بودن هم انتقال دادم و همین موجب شد این مسئله به چشم مربیان بیاید.

یعنی شما زودتر از مانوئل نویر این کار را کردید؟

نه، نویر الگوی من است (با خنده).

به همین دلیل به این دروازه بان علاقه مند هستید؟

بله دقیقا به همین دلیل است.

این روزها بسیار سخت تمرین می کنید و از فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید، متوجه این موضوع شده ایم. ماجرای این تمرینات سخت چیست؟

کلا من عاشق تمرین کردن هستم و اگر یک روز تمرین نکنم، حس می کنم تمام خاصیت زندگی خود را از دست داده ام. یعنی از لحاظ روحی و روانی واقعا به هم می ریزم. در برهه ای که کرونا بود، تمرینات قدرتی و بدنسازی را در خانه با وسایلی که داشتم انجام می دادم ولی از لحاظ روحی شدیدا تخریب شده بودم. پس از دوران قرنطینه، به مدت یک ماه با مربی خصوصی تمرین کردم و تا روزی 6 ساعت نیز تمرین داشتم.

آقای احمدرضا عابدزاده نیز به تمرین کردن خیلی اهمیت می داد و یکی از اصولش بود. ایشان نیز الگوی شما هستند؟

بله همین طور است.

شما زیاد می خوابید. داستانش چیست؟

زیرا عاشق خوابیدن هستم.

خوب این با تمرین کردن و فعال بودنتان منافات ندارد؟

عاشق خوابیدن هستم ولی اولویت با آرزوها و اهدافم است. حس می کنم زمانی که بتوانم به آرزوها و هدف هایم برسم، زمان زیادی است که بتوانم بخوابم. پس اکنون تلاش می کنم.

از تاریکی می ترسید؟

نسبت به آن فوبیا دارم.

پس در اردوها و در کنار بازیکنان دیگر چگونه سر می کنید؟

وضعیت خوابگاه های بانوان در همدان که همگی می دانند به چه شکل است. شاید زمان هایی می شد که ما 30 نفر در یک مکان 60-70 متری حضور داشتیم. شرایط آن جا به گونه ای بود که هر زمان صدایی می آمد، ممکن بود از خواب بیدار شوید. حال طی این 10 سالی که فوتبال بازی کرده ام، عادت کردم یا اینکه پرده ها را می کشم که نور داخل بیاید.

شما با وجود سنی که دارید، در تیم های مختلف و خوبی از جمله شهرداری بم، وچان کردستان و ... بازی کرده اید. نظرتان به طور کلی در مورد فوتبال بانوان کشورمان از نظر امکانات، زمین ها، ایاب و ذهاب و ... و در کل لیگ برتر بانوان که بالاترین سطح فوتبال در کشورمان است، چیست؟

به نظرم در حق فوتبال بانوان اجحاف شده است. هرچند که شرایط من نسبت به سال های اول حضورم در فوتبال یا بازیکنانی که قبل از من بوده اند، بسیار بهتر شده است. حال کسانی هستند که تا به ما می رسند، می گویند چرا فوتبال نتیجه نمی گیرد و ... من در تیم هایی بوده ام که بازیکنانی داشته اند که با قرارداد 5 میلیون تومانی بازی کرده اند. خیلی ها نیز استعدادش را دارند ولی از طرف خانواده حمایت نمی شوند که ورزش را ادامه دهند. کلا سطح فوتبال در سال های اخیر پیشرفت داشته و مربیان نیز سطح علمی بالاتری پیدا کرده اند اما اگر می خواهیم نام فوتبال ایران در آسیا و جهان شنیده شود، واقعا نیاز به حمایت های بیشتری از سوی فدراسیون است.

در حال حاضر خانم صوفی زاده، آخرین نایب رئیس فدراسیون فوتبال است و انتظار می رفت که ایشان بیشتر از این ها به فوتبال بانوان رسیدگی کند. چندی پیش مثلا بانوان فوتسالیست نسبت به پاداش های دو سال گذشته خود واکنش نشان دادند که با اعتراض خانم صوفی زاده همراه شد. این بی توجهی به فوتسال، به فوتبال نیز بود؟

من پس از زدن رکورد، مورد لطف مردم و اهالی فوتبال قرار گرفتم و با حجم زیادی از محبت رو به رو شدم اما از فدراسیون کسی با من تماس نگرفت.

من شنیده ام که شما گفته اید حتی نیاز داشتید یک پیامک از سوی آن ها بیاید.

من آن رکورد را برای خودم زدم و نمی خواهم منتی روی سر کسی بگذارم. این رکورد برای خودم و تیمم بوده است اما نیاز داشتم از فدراسیون و مسئولین که یک پیامک تبریک برایم بفرستند اما این اتفاق رخ نداد. شاید در آن مرحله می توانستم به این باور برسم که فوتبال بانوان پیشرفت کرده است و این مقام ها و رکوردها برایشان اهمیت دارد ولی این گونه نشد.

لازم به ذکر است که بگویم شما بالاتر از پیام نیازمند و دیگر گلرهای فوتبال کشورمان، با 953 دقیقه گل نخوردن، بیشترین زمان بسته شدن دروازه را به خود اختصاص داده اید و اکنون این رکورد دست شماست.

کسی که با من برای رکورد تماس نگرفت. حتی می توانم بگویم که اگر دقایق وقت اضافه مسابقات و البته بازی های فصل گذشته را نیز اضافه می کردند، رکوردم بیشتر نیز می شد. وقت های اضافه زیادی در فوتبال داریم و شاید اگر آن ها اضافه می شدند، رکوردم به 1000 دقیقه نیز می رسید ولی فدراسیون برایم کاری نکرد.

نمی دانم دقیقا چندم بودید ولی جزو 100 گلر برتر دنیا از لحاظ این رکورد بودید. شاید این اوقات اضافه که گفتید، در رنکینگ جهانی می توانست کمک بیشتری به شما کند. البته شما نیز به این مسئله توجه نداشتید و زمان که می گذشت، رسانه ها بیشتر روی این مسئله مانور می دادند.

دقیقا به همین شکل بود. شاید من و دیگر بازیکنان به این باور رسیده باشیم که می توانند در سطح جهانی بازی کنند ولی آن اعتماد به نفس از فوتبال بانوان گرفته شده است. من قبل از شروع فصل تمرینات سختی داشتم و می خواستم فصلی فوق العاده برای خودم رقم بزنم ولی اصلا در فکر رکورد و کلین شیت نبودم. در طول فصل رکورد آقای پیام نیازمند را دیدم و متوجه شدم مردم بازخورد خوبی نسبت به رکورد ایشان دارند و پس از آن تصمیم گرفتم این رکورد را بزنم و ارتقا بخشم که خدا را شکر به این مسئله دست یافتم.

که البته فکر می کنم این رکورد برای مدت زیادی نیز به نام شما باشد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال بانوان زهرا خواجوی دروازه بان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویر در لیگ قهرمانان اروپا رکوردشکنی کرد

در دور رفت مرحله برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد با تک گل رافائل گریرو آرسنال را شکست دهد تا ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی حریف رئال مادرید شود.

مانوئل نویر دروازه بان باتجربه باواریایی‌ها در این موفق شد برای  پنجاه و هشتمین بار در این مسابقات کلین شیت کند و از رکورد ایکر کاسیاس با پنجاه و هفت کلین شیت عبور کرد.

نویر با توجه بازی‌های آینده در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند رکورد بهتری را نیز از خود برجای بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بالاتر از کاسیاس: نویر، آقای گل‌نخور چمپیونزلیگ!
  • نویر در لیگ قهرمانان اروپا رکوردشکنی کرد
  • رکوردشکنی نویر در شب صعود بایرن مونیخ
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • مانوئل نویر جاودانه شد
  • تاریخ‌سازی مانوئل نویر؛ بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • مانوئل نویر و چالش پاسخ به سوالات فوتبالی مربوط به لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد