Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز دوشنبه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک استان مرکزی در اراک افزود:  بانوان نقش موثر و تعیین کننده‌ای در ارتقای فرهنگ ترافیک دارند و این قشر در این مسیر باید تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

وی اظهار داشت:  پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی، نمادی از قانون‌گرایی در یک جامعه است که باید به عنوان یک رفتار غالب در کنش‌های شهروندی تجلی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ریشه پیچیدگی بحث ترافیک از صنعتی شدن جوامع نشات گرفته است به طوریکه ارتقاء استانداردهای زندگی نیز  به میزان رشد شهرها باعث پیچیدگی امر ترافیک شده است.

وی بیان کرد: رانندگی در تمام جوامع یک امر جمعی است و جمع‌گرایی به عنوان نمادی از قانون‌گرایی و توجه به نیازهای اجتماعی است که بر نیازهای فردی اولویت دارد و این مهم باید مورد نظر شهروندان قرار گیرد و در عرصه‌های گسترش فرهنگ رانندگی، مورد توجه مسئولان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایمنی ترافیک یکی از اصول مسلم حمل و نقل شهری است که باید با گسترش فناوری‌های نوین، توجه و دقت نظر بیشتری به این بخش صورت گیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: حجم تردد وسایل نقلیه، مشخصات هندسی راه‌ها، وضعیت و تعداد تقاطع‌ها، نوع کاربری اطراف جاده‌ها، فرهنگ رانندگی شهروندان، قوانین و مقررات موجود، نحوه فعالیت و نظارت پلیس، تقویت ماموران پلیس در مسیرهای پرحادثه، نصب علایم هشدار دهنده، برطرف کردن نقص فنی وسایل نقلیه قبل از حرکت، ایجاد نور کافی در جاده‌ها و گردنه‌های پرتردد، توسعه جاده‌های ۲ بانده، تجهیز پلیس به فناوری‌های نوین، مدیریت کنترل سرعت وسایل نقلیه و توجه ویژه به موضوع آموزش از مهمترین متغیرهای تاثیرگزار در ایمنی ترافیک است.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ورود به عرصه برنامه‌های پیشگیرانه از طریق رسانه نیز در کاهش تصادفات تاثیرگذار است و استفاده از رسانه با رسالت فرهنگ‌سازی، مسئول‌سازی، مشارکت، مساعدت و همکاری در مدیریت راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات رانندگی باید برجسته شود و در برنامه‌ریزی و ارایه پیوست‌های فرهنگی کاهش حوادث و تلفات حوادث رانندگی نمایان شود.
 

شکل گیری فرهنگ یاران ترافیک اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در ارتقای انضباط ترافیکی است
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شکل‌گیری فرهنگ‌یاران ترافیک به عنوان اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در ارتقای انضباط ترافیکی  است. 
سرهنگ سید «علی حسینی» افزود: نبود آگاهی رانندگان موجب بروز رفتارهای پرخطر از جمله تصادف می‌شود و فرهنگ‌سازی در استفاده مناسب از وسایل نقلیه همواره از ضروریاتی است که باید از سوی متولیان فرهنگ ترافیک مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: آموزش همگانی راهبردی هدفمند در انجام ماموریت‌های موفقیت آمیز پلیس و ارتقای رضایت‌مندی مردم است و به عنوان یکی از محوری‌ترین مقولات فرهنگی و ارتقای امنیت در بسترهای مختلف انتظامی، ترافیکی و راهبردی است که همواره با قاطعیت تمام در بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی از سوی پلیس دنبال می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پیشگیری اجتماعی در قالب آموزش، تلاشی اثر بخش در ارتقای فرهنگ ترافیکی است و افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در بین اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی است.
سرهنگ حسینی عنوان کرد: امید است در بستر تلاش‌های مضاعف و آموزش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، مقررات رانندگی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه نهادینه شود و با کمک بانوان به عنوان قشر اثرگذار در خانواده و جامعه شاهد کاهش کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مختلف باشیم.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی پلیس راهور ناجا انتظامی همیار پلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی پلیس راهور ناجا انتظامی همیار پلیس استان مرکزی پلیس راهور ناجا انتظامی همیار پلیس فرهنگ ترافیک استان مرکزی وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود

به گزارش همشهری آنلاین، حمید برادران؛ سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران اظهار کرد: جهت بهبود عملکرد تقاطع‌ها، نوسازی و بهینه‌سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در فاز اول کابینت جدید چراغ راهنمایی در تقاطع بهبودی ـ ستارخان نصب شده است که علاوه بر افزایش کیفیت، مواردی از جمله حذف و ساده‌سازی برخی تجهیزات منصوبه، تغییر ریل‌بندی جهت نظم‌دهی به کابل‌ها، تغییر و بهینه‌سازی کلید پلیس از آنالوگ به دیجیتال، فیکس کردن و عدم لرزش کنترلر، ... به آن اضافه شده است.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران تصریح کرد: در فاز دوم با کاهش بردهای خروجی کنترلر و استفاده از انتقال سیگنال از طریق دیتا به جای برق مستقیم، هزینه‌های نصب و نگهداری به شدت کاهش خواهد یافت.

برادران با بیان اینکه بیش از ۵۲۰ تقاطع مجهز به کنترلر هوشمند چراغ راهنمایی در طی ۳۰ سال گذشته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران نصب شده است، گفت: به دلایل مختلف از جمله برخورد وسایل نقلیه، تخریب و استفاده مستمر فرسوده شده و از طرفی نیز در طی این سال‌ها از مسیر تکنولوژی عقب مانده و تغییر چندانی نداشته‌اند.

کد خبر 846031 منبع: تسنیم برچسب‌ها راهنمايى و رانندگى شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • بودجه کنترل ترافیک مازندران با حجم ترددها تناسب ندارد
  • هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور