Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری با مشارکت یک شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: امکان تعمیرات اساسی مادربردهای رادار در بندر شهید رجایی فراهم شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور با اشاره به اینکه تحولات فناوری‌های روز دنیا در حوزه ناوبری دریایی به سریع اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: ما برای افزایش سطح تکنولوژی، ارائه خدمات بهتر و بروز ماندن در این حوزه از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان باهدف تولید بومی علم استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عواملی نظیر فرسودگی بردهای الکترونیکی رادارهای سامانه VTS و خارج از سرویسی پی در پی رادارها و کاهش کارایی سایت‌های VTS، همچنین عدم پشتیبانی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم‌ها، قیمت بالای خرید قطعات و ارزبری را مهمترین مشکلات و چالش‌ها پیش رو در این بخش دانست و تصریح کرد: مجموع این عوامل که از سوی دشمنان به ابزاری برای اختلال و ناکارآمدی خدمات دریایی به کشتی‌های متردد در آب‌های حاکمیتی ایران مبدل شده بود فرصت را برای حضور متخصصان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان و آزمونی برای بهره‌گیری از اندیشه بومی در این عرصه مهیا کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: با درک صحیح از مقتضیات و اتکا به خودباوری ملی ایجاد کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز و با راه اندازی این کارگاه انجام تعمیرات اساسی سه عدد مادربرد رادار و چهار عدد برد TC۳ رادار با موفقیت کامل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت.

عفیفی پور تاکید کرد: خرید هر عدد مادربرد حداقل ۲۰ هزار دلار و هر عدد برد TC۳ حداقل ۱۰ هزار دلار ارزبری در پی داشت که با انجام موفقیت‌آمیز این تعمیرات به شکل کاملاً بومی از خروج ۹۰ هزار دلار ارز جلوگیری شد.

کد خبر 431157

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دلار بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های نمایشگاه که با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ساعت ۹:۰۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند. جوانان نخبه در این شرکت‌ها حضور دارند. طرح‌های این نخبگان به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی راکد مانده بود، که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در سازمان اوقاف مستقر کرده‌اند. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف دعوت شده و محور اقدامات این نمایشگاه معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه‌ها، نحوه شکل‌گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان