Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فرمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، گفت: با پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از فعالیت گروه‌های غیرمجاز که بیشتر در قالب تور‌های طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند با موافقت دادستانی تیمی متشکل از ماموران نیروی انتظامی و به‌ویژه پلیس امنیت اخلاقی، نماینده تعیین شده از جانب اداره‌کل گردشگری استان و نماینده هیات کوهنوردی در هفته اول تیر در محل این اداره کل تشکیل و پس‌ از برگزاری دو جلسه در محل پلیس امنیت اخلاقی تصمیم برخورد قاطع با متخلفان و سرگروه‌های تور‌های غیر مجاز اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: براساس تصمیم اتخاذشده، در چند روز گذشته این تیم در محل سوار شدن دو گروه از تور‌های غیرمجاز حضور یافت و پس‌از بررسی مدارک مربوطه از حرکت هردو گروه جلوگیری شد و برنامه سفر آنان که شامل حرکت دو دستگاه اتوبوس در مسیر دره شمخال بود ابطال و مسئول آن‌ها توسط پلیس امنیت اخلاقی برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی بازداشت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: پس‌از بررسی مدارک، مسافران این تور‌ها از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها پیاده و تور‌ها باطل اعلام شدند و سپس افراد برگزارکننده این تور‌ها که در قالب تور‌های گردشگری و کوهنوردی فعالیت می‌کردند نیز برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی استان به محل یگان پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند.

مکرمی فر بیان کرد: از این پس با عزمی که در دستگاه‌های متولی وجود دارد این طرح به صورت مستمر و به ویژه در روز‌های پایانی هفته تا ساماندهی کامل ادامه خواهد یافت.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تورهای گردشگری صنایع دستی امنیت اخلاقی پلیس امنیت اخلاقی تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد