Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد ترکستانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، بر آن شدیم تا دستگاهی را با قابلیت کنترل تب از راه دور به جهت جلوگیری از ورود افراد ناقل به اجتماع طراحی کنیم، اکنون این دستگاه برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احد ترکستانی سازنده دستگاه تب‌سنج هوشمند در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه بر کشور در جهت تامین مواد ضد عفونی کننده و کاهش خطر ابتلای شخص تست گیرنده به بیماری، بر آن شدیم تا با بهره‌گیری از علم رباتیک استفاده از نیروی انسانی را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نظر داشتیم تا دستگاهی طراحی کنیم که به صورت هوشمند قابلیت تشخیص بیماری را داشته باشد و ارسال اطلاعات به اپراتورهای دستگاه از راه دور به صورت خودکار انجام شود تا از ورود اشخاص مبتلا به اجتماعات خودداری شود.

سازنده این تب‌سنج هوشمند ابراز کرد: تاکنون دستگاهی با این قابلیت و دقت مشابه وارد ایران نشده و دستگاه‌های موجود نیز به صورت پرتابل هستند که نیاز به حضور اپراتور مستقیم دارند، علاوه بر آن گیت‌های ضد عفونی کننده تولید شده‌ بسیار هزینه بر هستند.

تب سنج هوشمند با قیمتی ارزان تر و کارایی بالاتر از گیت های ضدعفونی کننده

ترکستانی تصریح کرد: دستگاه تب‌سنج به سنسورهای تشخیص دما و فاصله‌ سنج متصل است که در شرایط تحریم و مشکلات ارزی علاوه بر کمیاب شدن سنسورها، به شدت افزایش قیمت نیز داشته‌اند اما اگر حمایت شویم، می‌توانیم با قیمت ارزان‌تر از گیت‌های ضد عفونی کننده، آن ها در اختیار ادارات دولتی، بانک‌ها، رستوران‌ها و حتی مدارس قرار دهیم و این دستگاه در مکان‌های دیگری همچون معادن و کارخانجات بزرگ تولیدی نیز بسیار قابل استفاده و ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع مهم شیوع ویروس کرونا و اینکه یکی از راه‌های تشخیص افراد مبتلا، کنترل دمای بدن آنها است، ایده تب‌سنجی از راه دور شکل گرفت، به دنبال اجرایی کردن این ایده، بعد از تحقیقات و مطالعات بسیار، موفق به تولید یک نمونه اولیه شدیم که توانایی اندازه‌گیری دمای بدن افراد را تا فاصله ۶۰ سانتی‌متری را دارا است.

تب سنج هوشمند بدون نیاز به حضور اپراتور عمل می کند

این نخبه کرمانی تاکید کرد: این دستگاه برای نصب بر روی یک سطح طراحی شده بنابراین نیاز به حضور اپراتور را برطرف کرده است، همچنین این دستگاه توانایی کنترل انواع گیت ورودی، خروجی، دوربین‌های عکسبرداری و فیلم‌برداری مدار بسته را دارا است و برای نصب در کنار دستگاه کارت ساعت نیز بسیار مناسب است.

 ترکستانی عنوان کرد: دستگاه ساخته شده به کمک تکنولوژی مادون قرمز دمای بدن را از راه دور ( تا حداکثر ۶۰ سانتی‌متر) اندازه‌گیری می‌کند، در این دستگاه جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی قابلیت تشخیص فردی پیش‌بینی شده است که در صورت عدم حضور شخص در مقابل آن به حالت خواب موقت می‌رود.

وی یادآور شد: در این دستگاه قابلیت اتصال به سایر تجهیزات مانند کنترل کننده‌های ورودی، خروجی و دوربین با انواع پروتکل‌های اتصال تعبیه شده است.

سازنده این تب‌سنج هوشمند گفت: برای معرفی جنبه‌های نوآوری محصول می‌توان به مواردی از جمله قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن تا ۶۰ سانتی‌متر، هشدار صوتی و نوری برای مشخص کردن فرد تب‌دار، قابلیت اتصال به دوربین، انواع گیت‌های ورودی و دستگاه کارت ساعت اشاره کرد.

ترکسانی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت هر دستگاه  تب سنج هوشمند تشخیص کرونا مبلغی حدود ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است که در صورت حمایت و تولید انبوه بی‌شک این مبلغ به زیر ۳۰میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تب سنج هوشمند راه دور دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد شبیه سازی نبرد هوایی به شکل مجازی را به عنوان بخشی از برنامه تکامل نبرد هوایی (ACE) داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب
  • قابلیت رصد آپنه‌خواب در نسخه جدید اپل‌واچ
  • اپل واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب عرضه می شود
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند