Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه وزارت امور خارجه کشورمان در امور افغانستان با سفر به دوحه با رهبران دفتر سیاسی طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران در سفر به قطر با رهبران دفتر سیاسی طالبان درباره دخالت نیروهای خارجی و مسائل مربوط به افغانستان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش خشونت‌ها، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بدون دخالت نیروهای خارجی به ویژه آمریکا و مسائل پیرامون منافع مشترک دو کشور ایران و افغانستان از جمله موضوعاتی است که در این دیدار میان دو‌ طرف مطرح و پیرامون آنها بحث شده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان نیز به تازگی دور جدید سفرهای خود به قطر و پاکستان را آغاز کرده و به دنبال اجرای مفاد توافق دوحه میان آمریکا و طالبان است.

کابل: تحریم‌های آمریکا نباید شامل روابط تجاری افغانستان و ایران بویژه در «چابهار» شودتاکید اشرف غنی بر توسعه روابط افغانستان و ایرانگفت‌وگوی تلفنی نماینده ویژه ایران با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر

جمهوری اسلامی ایران بی‌شک مهم‌ترین همسایه افغانستان بوده و بازیگران قدرت در این کشور به دنبال همگرایی با کشورمان در مسائل مختلف هستند تا با رعایت اصول حسن همجواری بتوانند شرایط مساعد حکومتداری در کشورشان را پیاده کنند.

رهبران طالبان نیز در طول سال‌های گذشته با سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان همواره سعی داشته‌اند تا نظرات ایران در رابطه با موضوع صلح در افغانستان را شنیده و آنها را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشور آمریکا کشور افغانستان طالبان بیشتر بخوانید... ازبکستان: طالبان در تعیین آینده افغانستان سهیم شود طالبان: نسبت دادن دستاوردهای ما به دیگران برای توجیه ناکامی غرب در افغانستان است واکنش طالبان: جنگ ما مرهون احسان کشورهای خارجی نیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور آمریکا کشور افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان سیاسی طالبان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور

مولوی نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف طالبان از افغان‌هایی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، خواسته است تا به افغانستان برگردند.

ثاقب این موضوع را در دیدار با برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا که به کابل سفره کرده‌اند، بیان کرده است.

وی مدعی شد رژیم این گروه عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

این مقام طالبان خواستار برگشت دوباره افغان‌های مقیم خارج به افغانستان و سهم آنان در آبادی کشور شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با دستیار ویژه دبیر کل سازمان ملل
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد