Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل اروپا درباره سخنان متفاوت و متناقض سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: این اظهارات حکایت از آن دارد که داخل اتحادیه اروپا نیز وحدت نظری در مورد برجام وجود ندارد.

رحمان قهرمان پور کارشناس مسائل اروپا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا مبنی براینکه از یک سو سخنگوی این نهاد از بیانیه شورای حکام حمایت می‌کند و از طرف دیگر عنوان می‌کند که این اتحادیه از هیچ تلاشی برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد کرد، گفت: این اظهارات ضد و نقیض حکایت از آن دارد که داخل اتحادیه اروپا نیز وحدت نظری در مورد برجام وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها از ابتدای برجام نیز همواره مواضع نزدیک تری با آمریکا داشتند، گفت: فرانسوی‌ها نیز مواضع خود را داشتند و آلمان نیز همواره سعی می‌کرد حد وسط را نگه دارد.

قهرمان پور افزود: با خروج آمریکا از برجام این اختلاف نظر‌ها تشدید شد هر چند این سه کشوراروپایی یعنی، انگلیس،فرانسه و آلمان در مواردی مثل صدور بیانیه در شورای حکام به توافق رسیدند، اما واقعیت آن است که در جزییات اختلاف نظر‌های فاحشی دارند که گاه این اختلافات قابل چشم پوشی نیست.

این کارشناس مسائل اروپا در پایان تصریح کرد: از این رو و در روند پیش رو به نظر می‌رسد هر چه فشار دولت ترامپ افزایش یابد این اختلاف نظر‌ها هم برجسته‌تر خواهد شد و باید دید ظرف سه چهار ماه باقی مانده تا برگزاری انتخابات در آمریکا و رای گیری در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران آیا این اختلافات بیشتر خواهد شد یا کمتر.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قهرمان پور اتحادیه اروپا برجام بیانیه شورای حکام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت‌گوی تلفنی با وزیر امور خارجه خبر داد.
 
به گزارش انتخاب؛ بورل نوشت که به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا حملات ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنم و از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند.
 
بورل ادامه داد فقط با امیرعبداللهیان صحبت کرده تا این پیام‌ها را منتقل کنم و از ایران بخواهم که تنش تشدید نشود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اظهارات یک کارشناس درباره اهمیت عملیات وعده صادق
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • سخت‌ترین بازی پیش روی استقلال است/ اختلاف دو نفر به تیم لطمه زد
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار