Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دوم تیر ماه سال جاری برای اولین بار عملیات تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات اصلی نیروگاه اتمی بوشهر به دست توانای متخصصین این مرکز پیشرفته هسته‌ای انجام پذیرفت و این نیروگاه پس از انجام موفقیت‌آمیز تست‌های مربوطه مجدداً به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شد. تاریخ انتشار: 15:59 - 09 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۲۶۳

خبرگزاری میزان - دوم تیرماه سال جاری برای اولین بار عملیات تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات اصلی نیروگاه اتمی بوشهر به دست توانای متخصصین این مرکز پیشرفته هسته‌ای انجام پذیرفت و این نیروگاه پس از انجام موفقیت‌آمیز تست‌های مربوطه مجدداً به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دستاورد ملی با لحاظ کردن شرایط ویژه کنونی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مرکز حیاتی کشور و بکارگیری تمهیدات لازم و پروتکل‌های بهداشتی، با استفاده حداقلی از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری فعالیت‌های تعویض سوخت و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات اصلی نیروگاه اتمی بوشهر حصول یافت و پس از انجام موفقیت‌آمیز تعویض سوخت و تست‌های مربوطه، هم زمان با آغاز دوره‌ی اوج مصرف تابستانه کشور، روز یکشنبه اول تیرماه سال‌جاری نیروگاه اتمی بوشهر مجدداً با موفقیت تولید انرژی الکتریکی را آغاز کرد و به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شد.

بیشتر بخوانید: اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروگاه اتمی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر سازمان انرژی اتمی ایران نیروگاه اتمی بوشهر سراسری برق کشور تعویض سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد

رضا بنازاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان گفت: ۲ واحد دیگر نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم بالندگی در نیروگاه اتمی بوشهر است که به واسطه این ظرفیت اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اقدامی ارزشمند و راهبردی است که با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

محمدهادی رستیمان افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رستمیان اظهار کرد: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟