Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:51:36 GMT

جلوگیری از تاراج یک هزار و ۵۰۹ شی تاریخی در همدان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۰۹۳۷

جلوگیری از تاراج یک هزار و ۵۰۹ شی تاریخی در همدان

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، سرهنگ محمد حاجی عزیزی افزود: در سه ماهه اول سال جاری عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان با همکاری نیروی انتظامی این تعداد اشیا اصل و بدل تاریخی از جمله خمره سفالی مربوط به دوره اشکانی و ساسانی را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت چهار دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و ۴۴ نفر در رابطه با حفاری غیر مجاز، خرید و فروش اشیا تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های ملایر با دستگیری ١۶ نفر، رزن و اسدآباد نیز هشت نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه با ١٣ سایت اینترنتی متخلف نیز از طریق دادستانی کل کشور برخورد شده است، گفت: در سه ماه گذشته ٢۵ گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و ٣٢ جلسه تعامل و همکاری با ناجا، انجمن‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های دولتی مرتبط و مراجع قضایی انجام شده است.

شنیدن سوت قطار گردشگری ۱۲ تیر در همدان  


معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: نخستین قطار گردشگری تهران – همدان در سال جاری ۱۲ تیرماه وارد همدان می شود.

علی خاکسار افزود: نظر به مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و آغاز تردد و  سفرهای بین استانی و با عنایت به هماهنگی به عمل آمده با مسوولان مربوطه در راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت خدمات مسافرتی حامی گشت، مجری قطارهای گردشگری لرستان و سوادکوه،  نخستین قطار گردشگری همدان در سال ۹۹  از تهران به همدان  اجرا و نخستین قطار گردشگری تهران- همدان در روز پنجشنبه وارد همدان خواهد شد.

 وی اظهار داشت: باتوجه به الزام رعایت پروتکل  های بهداشتی، این قطار با یک سوم ظرفیت خود ( ۱۲۰ نفر)  گردشگران را از تهران به مقصد همدان  می رساند و گردشگران  در اولین تور به صورت یک روزه و بدون اقامت شبانه بعد از بازدید از غار علیصدر، شهر جهانی سفال و شهر همدان عصر آن روز به تهران برمی گردند.

وی گفت: به مننظور استفاده از راه آهن تهران- همدان به عنوان زیرساختی ایمن و به صرفه، برنامه سفر قطار گردشگری در هفته و ماههای آینده نیز  ادامه یافته و تمهیداتی در خصوص اقامت شبانه گردشگران به همراه بازدید از تعداد بیشتری از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان نیز در حال انجام است.

تصویب کلیات طرح گردشگری تالاب شیرین سو کبودراهنگ 

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز گفت: کلیات طرح گردشگری تالاب شیرین سو کبودراهنگ در کمیته کارشناسی گروه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایید شد.

علی رضا قاسمی افزود: طرح گردشگری تالاب شیرین سو به همت شهرداری این شهر تدوین شده که مرحله نخست توسط مشاور طرح ارائه و مورد تایید اعضا قرار گرفت و مقرر شد مراحل بعدی پس از تعیین تکلیف مالکیت اراضی پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری شیرین سو در راستای مدیریت یکپارچه منطقه در حال رایزنی با اداره کل منابع طبیعی و آب منطقه ای استان  در خصوص سرمایه گذاری در اراضی پیرامون تالاب شیرین سو است که در صورت تحقق، شاهد توسعه گردشگری و نیل به اهداف والاتر یعنی توسعه پایدار منطقه خواهیم بود.

اختصاص تسهیلات کرونایی برای تاسیسات گردشگری همدان
 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: ۱۳ واحد از تاسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا در  همدان تسهیلات گرفتند.

علی خاکسار افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به تبع آن مشکلاتی که منجر به تعطیلی و آسیب جدی به کسب و کارهای گردشگری شد، بسیاری از واحدها برای حفظ نیروی انسانی خود و بازگشت دوباره به چرخه فعالیت دچار مشکل شدند و  از نخستین روزهای بروز این مشکل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بدنبال اقدامات حمایتی و جبرانی بوده و در پیگیری های مستمر در سطح هیات وزیران و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا موفق به درج نام سه رسته فعالیتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی که بر اثر کرونا آسیب دیده بودند در زمره رسته های دیگر شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات کمیته اقتصادی ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا، به هریک از متقاضیان دارای کد بیمه کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی، به ازای هر نیروی بیمه شدهای که از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشد تسهیلاتی به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲ درصد با دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت سه ساله پرداخت می شود.

وی بیان کرد: ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا از هفته گذشته آغاز و تاکنون ۱۳ واحد از تاسیسات گردشگری همدان در سامانه تایید شده اند و  تسهیلات به تاسیساتی تعلق می گیرد که دارای کد  بیمه کارگاهی بوده  و نیروی کار آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

برچسب‌ها غار عليصدر ویروس کرونا همدان میراث فرهنگی سامانه کارا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غار عليصدر ویروس کرونا همدان میراث فرهنگی سامانه کارا غار عليصدر ویروس کرونا همدان میراث فرهنگی سامانه کارا گردشگری و صنایع دستی همدان تالاب شیرین سو گردشگری همدان قطار گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز