Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: گاها این ورزش سیاست‌زده، مجال حرکت با شتاب و منطقی را از اهل ورزش، صاحبان ورزش و کسانی که می‌توانند خیلی بهتر نقش‌آفرینی کنند، گرفته است.

ابراهیم نصیری در گردهمایی هیات‌های ورزش‌های همگانی سراسر استان که امروز، نهم تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان چه در ورزش و چه در سایر حوزه‌ها، نه جای آزمون و خطا و نه مجال فرصت‌سوزی دارد؛ متاسفانه در برخی بخش‌ها شاهد فرصت‌سوزی بوده ایم که ضرر و آسیب آن نیز متوجه مردم صبور و مظلوم خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استدعا دارم در هر جایی، هر کسی که احساس کرد نمی‌تواند کاری انجام دهد و شجاعت انجام کار را ندارد، خودش مسئولیت را تحویل دهد و کنار برود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: واقعا به خاطر اینکه یک مسئولیت را به دست نفرات اصلی رشته‌ها برگردانیم، مقاومت‌هایی مقابل اداره کل و ساختار ورزش می‌شود که بعضا شاهد بی‌اخلاقی‌هایی هستیم که نمی‌دانم اسم آن را چه بگذارم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که ۷۱۰ هیات شهرستانی در ۴۸ رشته داریم، افزود: خوزستان دارای ۴۸ هیات استانی و  ۱۲۰۰ باشگاه ورزشی است، ضمن این که  داوران و مربیان سازنده و بزرگ و همچنین خدمتگزاران پنهان و گمنامی در حوزه ورزش داریم که همه تلاش می‌کنند تا یک رسالت را که آگاهی بخشی به عموم و عامه جامه است، به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: ایران در حوزه سلامت وضعیت نگران کننده ای دارد و حوزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عامل پیشگیری در لایه‌های مختلف اجتماعی است ولی در حوزه سلامت، حوزه فرهنگی و حتی امنیتی نتوانسته‌ایم به خوبی نقش‌آفرینی کنیم. آمارها نشان از این است که تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم، اما خوب کار نکرده‌ایم.

نصیری با اشاره به استقبال خوب خوزستانی ها از پویش ورزش در خانه، عنوان کرد: خواهشم این است با رعایت پروتکل‌ها ورزش را انجام دهیم، زیرا اصلا مجال توقف نداریم. وضعیت در حوزه سلامت خوب نیست و سرریز فقر حرکتی، سکون حرکتی، آپارتمان نشینی، فضای مجازی و تغذیه ناسالم، مشکلاتی را ایجاد کرده است و وضع نگران‌کننده‌ای است. در کشور ایران کمتر از ۱۰  درصد جمعیت، ورزشکار سازمان یافته داریم و این علامت خوبی نیست و نشان می دهد یا خوب کار نکرده ایم یا نگذاشتند خوب کار کنیم. به هر حال گاها این ورزش سیاست‌زده، مجال حرکت با شتاب و منطقی را از اهل ورزش، صاحبان ورزش و کسانی که می‌توانند خیلی بهتر نقش‌آفرینی کنند، گرفته است.

وی با قدردانی از هیات‌های ورزش‌های همگانی استان، گفت: در حال برداشتن یک خیز بسیار خوب و با برنامه‌ای در هیات همگانی بودیم که کرونا یک ترمز شد. امیدوارم فرصت و مجالی پیش بیاید تا بتوانیم به سرعت این خلاء را پر کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: هیچ کسی از خرد جمعی و مشورت آسیب ندیده است و اینکه هیات ورزش‌های همگانی این مهم را در دستور کار دارد، از آقای حاجتی رئیس هیات و همکارانش تشکر می‌کنم. این یک کار الگویی است و به نظرم سایر هیات‌ها باید چنین کاری را انجام دهند. در اصول برنامه‌ریزی، پایش و ارزیابی یک جای خاص دارد و مطمئنا از وضعیت موجود شرایط را خارج کرده و به سمت وضعیت مطلوب می‌برد. هیات همگانی استان در سال ۹۹ می تواند رتبه نخست را در کشور کسب کند و مطمئن هستم که این مهم اتفاق می افتد.

وی در پایان عنوان کرد: یک مسیر کوه روی را در اهواز شناسایی کرده ایم و از هیات همگانی درخواست دارم که از این محل بازدید داشته باشند و شاید یک مسیر ماندگار برای مردم اهواز جهت کوه روی باشد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه، طبق ارزیابی عملکرد صورت گرفته، از هیات های همگانی شهرستان بندر ماهشهر، امیدیه، اندیمشک، کارون، مسجدسلیمان و دزفول که حائز عنوان‌های اول تا ششم شدند، قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان ورزش همگاني اداره کل هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، تقی پیرموذن با اشاره به اهم فعالیت‌های هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل، افزود: این ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری شدند.
وی گفت: کسب ۲ مدال نقره توسط تیم دیابت استان در مسابقات کشوری گرگان، کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز توسط تیم ام اس در مسابقات کشوری رامسر و کسب یک مدال نقره و پنج مدال برنز توسط تیم تالاسمی در مسابقات قهرمانی کشور بوشهر از جمله مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل است.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل گفت: اعزام ۲ داور خانم به کلاس داوری دو و میدانی فدراسیون، اعزام یک مربی خانم به کلاس مربیگری دارت در استان‌های قم و آذربایجان غربی، حضور مربی آقا در کلاس مربیگری تنیس روی میز و حضور ورزشکار پیوند اعضای استان اردبیل در تیم ملی فوتبال را از دیگر اقدامات هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان ذکر کرد.
پیرموذن اظهار کرد: بیماران در ۶ گروه ورزشی شامل بیماران دیابتی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، هموفیلی و همودیالیزی و پیوندی‌ها شامل پیوند کلیه، کبد، قلب، پانکراس و مغز استخوان عضو این هیات ورزشی هستند و در ۱۶ رشته ورزشی که با تشخیص پزشک معالج به آنها تجویز می‌شود، تحت نظر پزشک مربوطه فعالیت می‌کنند و برخی از بیماران نیز در چند گروه ورزشی فعال هستند.
وی گفت: ورزشکاران فعال در این هیات ورزشی بر اساس جدول سالانه مشخص شده از سوی فدراسیون در ۶ گروه و در رشته‌های مختلف تمرینات ورزشی را برای کسب آمادگی کامل انجام و به مسابقات استانی و کشوری اعزام می‌شوند.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل با بیان اینکه ورزش، لازمه سلامتی و نشاط بیماران خاص و پیوند اعضا است، اضافه کرد: حفظ سلامتی و بازیابی توانمندی‌های بیماران خاص و پیوند اعضا با کمک فعالیت‌های ورزشی و ایجاد شور و نشاط و ارتقای سطح امید و زندگی از جمله اهداف فدراسیون و هیات استان است.

دیگر خبرها

  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • سال موفق ووشو با کسب ۵۰ مدال/ بازی‌های آسیایی اوج درخشش بود
  • رفع یبوست با ۳ حرکت ورزشی ساده
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی