Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر می‌خواهیم شاهد تحقق عدالت در جامعه باشیم باید بدانیم که تنها راه تحقق عدالت، احیا امامت و ولایت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با خادمان رضوی، اظهار داشت: با حضور این پرچم مقدس در استان که انتصاب به امام رضا(ع) دارد، عطر معنوی حضرت به مشام می‌رسد و پراکنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فضایی که معنویت و مسائل دینی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، حضور پرچم حرم رضوی می‌تواند تا حدودی جبران کننده بعضی از دوری‌ها از فضای معنوی حرم‌ها باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تعطیلی حرم امام رضا(ع) و امکان مذهبی باعث ناراحتی ما بود، مطرح کرد: این اماکن مذهبی وادی مقدس هستند و درب وادی مقدس باید همیشه به روی مردم باز باشد.

وی تصریح کرد: اماکنی که در آن نام خداوند بلند است، همیشه باید آباد باشند و آبادانی آن  نیز به حضور مردم و زوار در حرم‌ها است.

امام جمعه همدان: نگاه اسلام به انسان نگاهی مبتنی بر کرامت استگیلان| سعادت اجتماعی در گرو پیروی از «ولایت و امامت» استآیت‌‌الله علم‌الهدی: همه دشمنی‌ها با حضرت علی(ع) برای حذف الگوی رهبری و امامت ‌از جلوی چشم مردم بود‌

نماینده ولی فقیه در استان همدان اهل بیت را تنها متعلق به مسلمانان ندانست و گفت: این خاندان متعلق به انسانیت است و هر انسانی که فطرتش زنده باشد، محبت به اهل بیت دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم به برکت امام رضا این مشکل از جامعه بشری رخت بر ببندد، عنوان کرد: ویژگی این خاندان آن است که همه بشریت از برکاتشان بهره‌مند خواهند شد.

آیت الله شعبانی امامت را حقیقتی فراتر از  تشخیص بشر دانست و گفت: امامت هم آخرت و هم حیاط دنیوی را مستمرا مدیریت می‌کند و لذا برای مدیریت دنیا و آخرت و رسیدن به سعادت راهی جز توسل به اهل بیت(ع) وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حقیقت دین به توحید رساندن انسان‌ها است، بیان کرد: در مدیرت جامعه نیازمند رسیدن به توحید هستیم، چرا که یکی از مشکلات موجود در جوامع بشری نبود توحید در مدیریت‌ها است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عدالت در صورتی محقق می‌شود که توحید در جامعه تحقق پیدا کند، عنوان کرد: منظور از توحید هم توحید ربوبی است و هم توحید در مدیریت که همان امامت است می‌باشد.

وی تنها راه تحقق عدالت را احیا امامت و ولایت برشمرد و گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد نمی‌توان راه دیگری برای تحقق عدالت در جامعه پیدا کرد.

انتهای پیام/ 741/ی

R41405/P/S6,75/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: امروز نقطه عدالت طلبی در مکتب امام حسین(ع) است امام جمعه بیرجند: شعار عدالت‌طلبی امروز به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه همدان تحقق عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد