Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: جهاددانشگاهی استان قزوین می‌تواند در حوزه کشاورزی ورود پیدا کند و با وجود دشت قزوین می‌توانیم زیرساخت‌های کشاورزی را توسعه دهیم؛ در استان به دنبال هاب لجستیک هستیم تا به بنادر شمالی کشور و همسایه‌های شمالی ایران دسترسی پیدا کنیم.

عیسی قبادی دوشنبه نهم تیر از مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین بازدید کرد و  با معاونان و مدیران جهاددانشگاهی استان دیدار و گفت‌وگو کرد، وی در این دیدار گفت: نگاه ما به جهاد یک نگاه بنیادین است وبر همین اساس پیرامون کاری ما نهادها، مؤسسات و اداره‌های مختلفی وجود دارند که هر یک مأموریتی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: در قرن اخیر توسط جهاددانشگاهی یک رستاخیز علمی در کشور رخ داد و به‌واسطه آن در دل انقلاب اسلامی یک انقلاب علمی شکل گرفت که باعث خوداتکایی در کشور شد و وابستگی ما به دیگر کشورها را کاهش داد و به علومی دست‌یافتیم که در قرن اخیر کمتر بدان دست یافته بودیم.

وی اشاره کرد: جهاددانشگاهی در دهه ۷۰ وارد حوزه اقتصاد شد و ۲ کار مهم را در کشور انجام داد که می‌تواند برای ما و نسل بعد موردتوجه قرار گیرد؛ جهاد دانشگاهی «خوداتکایی و خودکفایی» را محقق و علاوه بر آن پژوهش را به یک کار اجرایی و تولیدی تبدیل کرد.

قبادی عنوان کرد: نگاه ما به جهاددانشگاهی یک نگاه زیرساختی است و اینکه چقدر در استان به آن پرداختیم و اعتماد بین جهاددانشگاهی و دستگاه‌ها برقرار شده است یا خیر به عملکرد مسئولین استانی بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من یکی از مأموریت‌های اصلی جهاد می‌تواند در حوزه آموزش باشد و آموزش در جنبه فردی و اجتماعی می‌تواند منشأ تحولات بزرگی باشد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: تفاوت کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته در آموزش است؛ همان‌گونه که قدرت نظامی و ثروت در بسیاری از کشورها باعث تحول آن‌ها نشده است.

وی گفت: جهاددانشگاهی علم و پژوهش را تجاری‌سازی می‌کند و این امر لازمه پیشرفت و شکوفایی است؛ حوزه فرهنگی در جهاد بسیار پررنگ است و این نهاد برنامه‌ها و اقداماتی که دیگر نهادها توانایی انجام آن را ندارند به‌واسطه دسترسی به علم انجام می‌دهد.

قبادی با اشاره اینکه تحول علمی کشور توسط جهاددانشگاهی رقم خورد و برای توسعه کشور باید به این‌سو حرکت کنیم، تشریح کرد: در بسیاری از استان‌ها پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه جهاددانشگاهی تعریف‌شده است؛ باید به این نکته توجه کنیم که با ورود همه به یک بخش، اتلاف هزینه صورت می‌گیرد و نتیجه مطلوب را دریافت نخواهیم کرد.

وی اعلام کرد: جهاددانشگاهی استان قزوین می‌تواند در حوزه گردشگری و کشاورزی ورود پیدا کند و با وجود دشت قزوین می‌توانیم زیرساخت‌های کشاورزی را توسعه دهیم؛ در استان به دنبال هاب لجستیک هستیم تا به بنادر شمالی کشور و همسایه‌های شمالی ایران دسترسی پیدا کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: سطح آبخوان دشت قزوین ۱۰۰ متر افت پیدا کرده است که باید برای نجات دشت قزوین دست‌به‌کار شویم تا علاوه بر توسعه دشت، آن را برای نسل آیند حفظ کنیم چون در غیر این صورت توسعه پایدار را شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به جهاددانشگاهی باور دارم، تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه کشاورزی و دشت قزوین ورود پیدا کند و در این راستا باید مجموعه‌های علمی تعریف کنیم و معتقدم جهاد دانشگاهی پژوهش‌های کاربردی دارد؛ در حالی است که پژوهش دانشگاه‌ها مصرفی بوده و جنبه کاربردی ندارد.

راه‌اندازی مجتمع درمانی جهاددانشگاهی جهت خدمت‌ به غرب کشور

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است و ۱۶ سال از تأسیس واحد قزوین می‌گذرد؛ در حقیقت می‌توانیم بگوییم جهاد دانشگاهی قزوین یک واحد جوان است که در رشته‌های مختلف ازجمله پژوهش، آموزش و فرهنگ فعالیت دارد و با بسیاری از دستگاه‌ها تعامل داریم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و برای آن بودجه جاری تعریف‌نشده است؛ لذا در این مجموعه تلاش می‌کنیم در تمامی حوزه‌ها کار گزین انجام داده و نیاز جامعه را رفع کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: در تلاش هستیم مجتمع درمانی جهاددانشگاهی را در قزوین با هدف خدمت‌رسانی به استان‌های غرب کشور راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: سعی می‌کنیم با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان برنامه‌وبودجه، نیاز استان را رفع کنیم و خدمات بیشتری را به همشهریان و هم‌وطنان ارائه دهیم.

پیله‌چی تصریح کرد: تألیف کتب زبان انگلیسی ازجمله اقدامات جهاددانشگاهی قزوین در سطح ملی است؛ در این پروژه پژوهشگران قزوین همت کردند و مجموعه هشت سطحی را در ۱۶ جلد نگارش و تدوین کردند که گستره آن ایران و کشورهای همسایه است؛ به همین جهت باید بگوییم خدمات جهاد هیچ گستره‌ای ندارد و آماده ارائه خدمت به کشور هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی دشت قزوین معاون اقتصادی استاندار قزوین جهاددانشگاهی استان قزوین تواند در حوزه جهاددانشگاهی یک ورود پیدا دشت قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند

آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد