Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در پی تأخیر در فرآیند اعلام نتایج نهایی آزمایشات دوپینگ ورزشکاران از سوی کمیته بین المللی المپیک که می بایست به تبع آن مدال طلا ی وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن به آقای کمیل قاسمی از ایران تعلق بگیرد، متأسفانه یک جریان فکری حاشیه ساز موضوعات غیرواقعی را اعلام نموده، لذا فدراسیون کشتی توضیحاتی را به شرح ذیل اعلام می دارد:

بسمه تعالی

جامعه بزرگ کشتی ایران:

نظر به اینکه مهمترین رسالت فدراسیون کشتی پیگیری حق و حقوق قهرمانان می باشد، به اطلاع عموم مردم شریف و ورزش دوست ایران می رساند، با توجه به مثبت اعلام شدن نمونه اولیه آزمایشات دوپینگ قهرمان و نایب قهرمان وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد، این فدراسیون به منظور اعلام مراتب به مبادی ذیربط، نامه درخواست خود را جهت اصلاح جدول رده بندی به کمیته ملی المپیک ارسال نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام کمیته ملی المپیک ایران بلافاصله نامه ای به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال و خواستار تحویل مدال طلای المپیک به فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران شد.

IOC در پاسخ به ایمیل کمیته ملی المپیک ایران اعلام نمود که آزمایش مجدد روی نمونه های المپیک لندن انجام شده و برای تعیین نتایج نهایی این آزمایشات، نیاز به زمان است و پس از طرح و تصویب در جلسه آتی هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک جهت اقدامات بعدی به فدراسیون جهانی کشتی برای تغییر رده بندی رسمی رقابت ها اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است کلیه اقدامات فوق توسط رسانه ها و جامعه کشتی از کمیته ملی المپیک قابل پیگیری بوده و زمان مکاتبات در برگه های پیوست قابل مشاهده است.

امید است زمان بررسی اعمال در پیشگاه عدل الهی، سربلند باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کمیل قاسمی مدال طلای المپیک کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از ۲۳ فروردین در بیشکک آغاز می‌شود که در وزن ۹۷ کیلوگرم کامران قاسم‌پور به این مسابقات اعزام نخواهد شد. وی در حالی که سال گذشته به یک وزن بالاتر آمد اما در مسابقات رنکینگ جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم برنز گرفت و این امیرعلی آذرپیرا بود که در وزن ۹۷ کیلوگرم طلا گرفت و مدعی این وزن شد. باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور ۹۰ کیلوگرم وزن دارد به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نخواهد شد و به نظر می‌رسد رقابت گلادیاتور و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم حالا جدی‌تر از گذشته است.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برگزار خواهد شد و در صورتی که آذرپیرا سهمیه ۹۷ کیلوگرم را بگیرد در این وزن به المپیک خواهد رفت. براین اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم علاوه بر حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور هم در تلاش هستند تا دوبنده ملی را تصاحب کنند. باید منتظر بود و دید وضعیت بهبودی یزدانی چطور طی خواهد شد و کدام کشتی‌گیر در وزن ۸۶ کیلوگرم به المپیک پاریس خواهد رفت.

کد خبر 840952 برچسب‌ها ویژه ورزشی حسن یزدانی -کشتی کشتی

دیگر خبرها

  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • جنجال در وزن حسن یزدانی
  • برای عدم تکرار اشتباه آتن در ۸۶ کیلو انتخابی برگزار شود
  • دعوا بر سر یزدانی/ خرج ۲.۵ میلیاردی روی دست دبیر!