Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، به گزارش نیویورک تایمز، ده ‌ها شرکت در اعتراض به نوع برخورد فیس ‌بوک با کامنت‌ ها و مطالب توام با نفرت‌ پراکنی در سرویس ‌های گوناگون این کنسرن، به فراخوان تحریم تبلیغات در فیس ‌بوک پیوستند.

این ابتکار با نام StopHateForProfit# که توسط برخی سازمان‌ های فعال در زمینه حقوق شهروندی از دو هفته پیش کلید خورد، در وب ‌سایت خود نام تقریبا 90 شرکتی را فهرست کرده است که تبلیغاتشان را موقتا در فیس‌ بوک متوقف می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی شرکت‌ ها در صدد بسط این بایکوت به دیگر شبکه ‌های متعلق به فیس‌ بوک مانند اینستاگرام هستند.

مارک زاکربرگ می‌ گوید فیس ‌بوک قصد دارد با شدت بیشتری به مقابله با نفرت ‌پراکنی و اخبار جعلی در شبکه ‌های تحت پوشش این مجتمع اقتصادی بپردازد. ناظران می ‌گویند فیس ‌بوک هنوز اقدامی جدی در این حوزه نکرده است.

در میان شرکت‌ هایی که به جمع تحریم ‌کنندگان فیس ‌بوک پیوسته ‌اند، نام شرکت چند ملیتی «یونیلیور» و شرکت خودروسازی هوندا هم به چشم می‌ خورد.

سخنگوی شرکت کوکاکولا هم در چندین مصاحبه با رسانه‌ های آمریکایی تاکید کرده است که به کارزار تحریم تبلیغات در فیس ‌بوک نمی ‌پیوندد، اما دست‌ کم برای مدت 30 روز تبلیغات خود را در تمامی شبکه‌ های اجتماعی متوقف می ‌کند. «استارباکس» شرکت کافی‌ شاپ زنجیره ‌ای آمریکایی هم اعلام کرده است که هر تبلیغی در شبکه ‌های اجتماعی را تا اطلاع ثانوی متوقف می ‌کند.

«جیمز کوینسی» مدیرعامل شرکت کوکاکولا گفته است: «جایی برای نژادپرستی در این جهان و در هیچ شبکه‌ اجتماعی ‌ای وجود ندارد.»

این شرکت قصد دارد در جریان وقفه تبلیغاتی، راهکارهای تبلیغاتی خود را بازبینی کرده و این موضوع را که آیا تغییراتی در این زمینه لازم است یا خیر، مشخص کند.

کوینسی همچنین گفته است که از شرکای خود در شبکه‌ های اجتماعی انتظار مسئولیت‌ پذیری و شفافیت بیشتر دارد.

«هرشیز» شرکت صنایع غذایی آمریکایی نیز که با تولید شکلات و فرآورده‌های قندی در جهان پیشتاز است، به نوشته برخی رسانه‌ ها در آمریکا، آمادگی خود را برای پیوستن به بایکوت تبلیغ و عدم پخش آگهی در ماه ژوئن اعلام کرده است. این شرکت همچنین در صدد است تا هزینه ‌های خود برای فیس‌ بوک و اینستاگرام را برای شش ماه دوم سال جاری میلادی (2020) تا یک سوم کاهش دهد.

افزایش انتقادها از مارک زاکربرگ

موج اعتراض‌ های گسترده به نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا در پی مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی، بار دیگر به انتقادها به فیس ‌بوک در مورد رفتار سهل ‌انگارانه با مطالب مناقشه ‌برانگیز، دامن زده است.

خودداری زاکربرگ از اقدام علیه اظهارات جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم سهم بسزایی در افزایش انتقادها علیه فیس‌ بوک داشته است. این بی ‌عملی، حتی برخی کارکنان فیس‌ بوک را هم بر آن داشت تا به سیاست‌ های کارفرمای خود اعتراض کنند.

کارزار #StopHateForProfit برای تحریم تبلیغات در فیس ‌بوک دست روی نقطه حیاتی این شرکت گذاشته است؛ تقریبا تمامی درآمد فیس ‌بوک از تبلیغات است.

بودجه تبلیغات کوکاکولا تنها در آمریکا در سال گذشته بالغ بر 22 میلیون دلار بوده است. به نوشته این روزنامه، یونیلیور نیز 42 میلیون دلار در همین بازه زمانی برای تبلیغات هزینه کرده است.

هوندا در ماه ژوئن تبلیغات را متوقف می ‌کند

شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی هوندا اعلام کرده است که به نشانه اعتراض به «نفرت ‌پراکنی و نژادپرستی»، در ماه ژوئن آگهی تبلیغاتی در فیس ‌بوک و اینستاگرام نخواهد داشت.

شرکت انگلیسی - هلندی یونیلیور حتی قصد دارد در ماه ‌های باقیمانده از سال نیز از پخش آگهی در ازای پرداخت در فیس ‌بوک و حتی در توییتر خودداری کند. ترامپ بارها در توییتر نوشته ‌های مناقشه‌ برانگیزی منتشر کرده است.

مسئولان یونیلیور می‌ گویند این شرکت بودجه تبلیغاتی خود در آمریکا را کاهش نمی‌ دهد، اما آن را در دیگر شرکت‌ ها توزیع می ‌کند.

پیش از این مجتمع ‌های اقتصادی، دیگر شرکت‌های مشهور «چون ورایزن» شرکت مخابرات آمریکایی یا «نورث فیس» (شرکت پوشاک آمریکایی) هم از پیوستن خود به StopHateForProfit# خبر داده بودند.

 

اخبار مرتبط ارز دیجیتال فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد عکس/ جوان ترین میلیاردر جهان بایدن کاندیدای رسمی دموکرات ‌ها در انتخابات 2020 شد/ حذف ویدئوی تبلیغاتی ترامپ از فیس بوک و اینستاگرام واکنش روسیه به اتهام دست داشتن در اعتراضات آمریکا شمار قربانیان آمریکا از 100 هزار تن هم عبور کرد حکم دادگاه آلمان علیه فیس بوک کارمندان فیس بوک برای همیشه دورکار می شوند فیس بوک به دنبال تبدیل تهدید کرونا به فرصت کرونا به فیس بوک کمک کرد! یکی از مدیران ارشد فیس بوک: ترامپ را ما رئیس جمهور کردیم اخبار جعلی همچنان در فیس بوک منتشر می شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا شبکه های اجتماعی شرکت مخابرات فیس بوک آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟